Gå til innhold

På jobb etter begravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg skal i begravelse til et nært familiemedlem av min samboer på fredag. Jeg har selv nattevakt natt til fredag, og natt til lørdag. 
Jeg har aldri vært i begravelse før, og vet ikke når det starter og slutter, samt hvor sliten man er etter begravelsen. 
Vet det er vanskelig å svare på, men er det slik at jeg bør søke om permisjon natten før og/ eller etter begravelsen? 
Vi har vært samboere i 6 år, så familiemedlemmet kjenner jeg også godt.

Ønsker helst å dra på jobb, men jeg er sykepleier og har ansvar for 40-50 psienter alene på natt (med andre yrkesgrupper på jobb). 

Anonymkode: 24d02...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvordan du er som person, så det er litt vanskelig å svare på. Noen bryr seg ikke så mye om begravelser, mens andre synes det er tungt og emosjonelt krevende enda de omtrent ikke kjente avdøde. Men hvis du er i tvil er det kanskje lurt å bytte vakt? Sikkert fint for samboeren din å ha deg hjemme, sånn at han slipper å måtte sitte alene de to kveldene. Kan være fint for ham å bare ha deg i nærheten, eller å bare holde hånden din mens dere ser på TV. 

Anonymkode: c3b5d...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror det kan bli tøft, så er det lurt å be om fri. Begravelse varer gjerne 30-45 min i kirke/hvor enn, og så er det ofte samling i noen timer etterpå. Det kan være tungt mentalt, men det kan også være godt å føle på en avslutning. 

Anonymkode: cf042...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i minnesamvær som har vart så mye lengre enn til kl 18 (ved kirke kl 13, altså 5 timer totalt).

Så må du vurdere om du da får nok hvile mellom nattevaktene.

Anonymkode: 6d97e...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker samboeren din?

Hva som er normalt er helt individuelt. Noen trenger fri etterpå, andre syntes det er godt å få tankene over på noe annet.