Gå til innhold

Foreleggelse av begjæring og varsel om utleggsforretning  


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått brev om foreleggelse av begjæring og varsel om utleggsforretning.

hvordan jeg er kommet hit er irrelevant, men jeg prøver nå å gjøre opp for meg etter beste evne. Skal nå sende inn dokumentasjon på utgifter, blandt annet kommunale utgifter. Denne regningen kommer i samboers navn, er det da nok å sende kopi av faktura? Vi løser det jo på den måten at han betaler denne regningen fullt ut, mens jeg betaler andre regninger så jeg kan ikke vise til kontoutskrift ang denne utgiften.

 

i brevet er det oppført en del forhåndsutfylt summer hva kommer til inntekt og utgifter. Her er samboer oppført med 0 i inntekt, er det da opp til meg å opplyse om korrekt inntekt på han, eller har ikke det noe å si siden vi ikke hefter for gjelden sammen? 

 

setter pris på saklige svar

 

Anonymkode: 5cfc3...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om din sivilstand er kjent for namsmannen, noe det virker som siden du opplyser at inntekten på samboer er i inntektsskjemaet, så holder det å legge ved kopi av kommunale avgifter. Du bør da også oppgi/dokumentere boliglånet, forsikring på bygningsmassen og eventuelle fellesutgifter til boligsameie/borettslag. 
 

Inntekten til samboer er oppført som 0 da namsmannen ikke har sak mot din samboer og dermed ikke hjemmel til å innhente hans inntektsopplysninger. 
Dersom din samboer har lav inntekt og du helt eller delvis forsørger samboer så kan dere oppgi samboers inntekt og påberope forsørgelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! 

 

Så forsikring på huset kommer som boutgifter? Hva med andre forsikringer, skal dette dekkes av livsoppholdsgrunnlaget, eller et dette utgifter jeg kan dokumentere som tillegg (eks livs og ulykkesforsikring/ barneforsikring)

Anonymkode: 5cfc3...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! 

 

Så forsikring på huset kommer som boutgifter? Hva med andre forsikringer, skal dette dekkes av livsoppholdsgrunnlaget, eller et dette utgifter jeg kan dokumentere som tillegg (eks livs og ulykkesforsikring/ barneforsikring)

Anonymkode: 5cfc3...c15

Boligforsikring teller, men ikke innbo. Pluss at du får beholde utgifter for halv barnehageplass/SFO i tillegg til boligutgiftene.

Anonymkode: 550bf...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til. Når de allerede har oppført korrekt beløp for boliglånet, trenger jeg da å dokumentere dette ytterligere? 

Anonymkode: 5cfc3...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de estimerte boligutgiftene er korrekt trenger du ikke opplyse eller dokumentere disse nærmere, da blir de stående uendret.

Dersom det er opplysninger som mangler eller er feil kan du opplyse om og dokumentere de faktiske forhold.

Anonymkode: 593cd...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er alt sendt inn. Noen som vet om man får en bekreftelse på at de har mottatt dokumentasjon, eller om de tar kontakt dersom noe mangler/er uklart?

Anonymkode: 5cfc3...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ingen automatisk beskjed på at de har mottatt dine opplysninger. Ei heller vil du kontaktes dersom noe mangler. Saken vil bli behandlet ut fra de foreliggende opplysningene, og om det viser seg, når du får namsboken, at du f.eks har glemt å opplyse/dokumentere utgifter til SFO er det noe du da må ta i en klage.

 

Anonymkode: 593cd...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...