Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig å få kynnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 27 og får kynnere flere ganger daglig. Er det vanlig? Finner ikke så mye info om hvor ofte de pleier å komme. :)

Anonymkode: 24938...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 24 og får ofte kynnere når jeg har anstrengt meg over tid. Får kynnere på jobb innimellom (jobber på sykehjem), hvis jeg går for fort over tid, rydder og vasker mye. 
 

senest i går flyttet jeg på senga og vasket under den, snudde madrassene etc og jeg hadde kynnere til og fra resten av dagen. Ikke vonde, bare at magen strammer seg. 
 

Kroppen forbereder seg på fødsel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger om dagen er vanlig. Jeg hadde flere i timen, og fødte i uke 32. Ta det rolig, er kroppen som sier fra....

Anonymkode: 33158...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er relativt normalt så sent i svangerskapet. Jeg hadde en del kynnere helt fra uke 16 i svangerskapet, og i starten måtte jeg sykemelde meg delvis (ca uke 16-20), da det ikke er så bra å få mange kynnere tidlig i svangerskapet. I siste trimester er det tvert imot en naturlig del av modningen og livmoren øver seg på det å få barn. Så det er ikke farlig. Hvis det kommer som følge av anstrengende aktivitet kan det være et tegn på at man skal roe ned. Hvis det bare kommer av seg selv og innimellom er det ingen fare. Jeg har hatt en «aktiv» livmor i følge jordmor og har hvertfall hatt 15-20 kynnere daglig i tredje trimester. 

Anonymkode: 1bef8...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt svært mange kynnere, gjerne flere hver time og fødte i styrtfødsler med begge barna. 

Anonymkode: c4a07...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det og flere ganger daglig (og synes de var vonde i tillegg). Det hjalp når jeg roet litt mer ned og ble flinkere til å hvile meg etter jobb. Så nå har jeg færre og de er ikke så vonde, men helgen blir brukt på sofaen og husarbeidet er kuttet til et minimum:(

Anonymkode: 6d63e...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig. 5-10 i timen er helt normalt. 

Anonymkode: 85ae7...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kynnere ved hver minste anstrengelse fra uke 15 omtrent. Kunne ikke gjøre noe før magen strammet seg som en tromme. Legen kjente på den og kommenterte hver gang hvor hard og stram den var. 

Jeg endte opp med å føde i slutten av uke 35. Kynnerne ble til premature rier en måned før det, så jeg måtte legges inn flere ganger for å stoppe riene med medisiner. Ble utskrevet, var ute noen dager, før ny runde og så på sykehus igjen osv. Femte gangen jeg ble innlagt, valgte de å la barnet bli født og ikke gjøre noe for å stoppe riene.

Man skal ta kynnere på alvor, særlig om de blir vonde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit. Ble litt nervøs nå. Er i uke 20 og har allerede opplevd vonde kynnere jevnlig siden uke 16. Er mye sliten da så tror det er også endel av grunnen. 

Tror jeg skal ta en telefon til legen imorgen og høre 😬

Anonymkode: f4e2f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veldig mye kynnere, ofte jevnlig gjennom dagen fra uke 11-ish. Fødte likevel over termin. Kynnere er oftest bare ubehagelig, men tenker likevel at det er en god ide å ta det opp med lege/jordmor. Om så bare for å få betryggende svar fra en med kompetanse.

Anonymkode: c1271...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt svært mange kynnere, gjerne flere hver time og fødte i styrtfødsler med begge barna. 

Anonymkode: c4a07...977

Samme her. 

Anonymkode: e37df...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg kupper tråden, men er det også vanlig å aldri ha hatt tynnere i uke 26?🤔 Jeg syns jeg leser så mye om at folk har kynnere, men har enda ikke opplevd dette selv.

Anonymkode: 001e5...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...