Gå til innhold

Hvilke kaker trenger man virkelig i navnefest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi planlegger navnefest og jeg er usikker på hvilke kaker som trengs. Jeg tenker marsipan, ostekake og noe annet? Vi blir cirka 30 stk. 

Jeg vurderte kanskje cupcakes (45 stk) og makroner også, men jeg synes dette er vanskelig. Forrige gang fikk vi et par tanter og lignende til å bake, men nå har vi flyttet vekk og de bor langt vekk fra oss så de skal slippe det. :) 
Er det noen som har noen tanker om kaker de tenker MÅ være der? 
Om dere tenker noe som skal passe til maten så skal vi ha tapas/koldtbord, med miks av spansk inspirert og noe typisk norsk. Burde vi evt ha en "felles" dessert som de kan plukke selv som panna cotta feks? Og kaker?
Jeg setter pris på deres tanker. 
 

Anonymkode: 319c9...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdens beste 😀

Anonymkode: a1caf...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid følgende i selskaper som dåp/navnefest, konfirmasjon osv: 

Sjokoladekake, verdensbeste, ostekake, gulrotkake, marsipankake, cupcakes, kransekake, oreokake, kringle 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjærbakst og noe annet i tillegg

Anonymkode: 42f7c...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, millie88 skrev:

Vi har alltid følgende i selskaper som dåp/navnefest, konfirmasjon osv: 

Sjokoladekake, verdensbeste, ostekake, gulrotkake, marsipankake, cupcakes, kransekake, oreokake, kringle 😊

Oi, det var endel! Kan jeg spørre åssen porsjonsberegning dere går for da? 

Jeg tenkte 30 på marsipan, 25 på ostekake, 45 cupcakes, hjemmelagde lefser fra oldemor sin oppskrift og makroner (3 til hver) og pavlova. Setter veldig pris på svar! 

På 4.7.2020 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Verdens beste 😀

Anonymkode: a1caf...ba3

Jeg innser at jeg aldri har spist verdens beste, men skal prøve å lage den og om jeg ikke er helt forferdelig så blir den med 😌

Anonymkode: 319c9...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det var endel! Kan jeg spørre åssen porsjonsberegning dere går for da? 

Jeg tenkte 30 på marsipan, 25 på ostekake, 45 cupcakes, hjemmelagde lefser fra oldemor sin oppskrift og makroner (3 til hver) og pavlova. Setter veldig pris på svar! 

Jeg innser at jeg aldri har spist verdens beste, men skal prøve å lage den og om jeg ikke er helt forferdelig så blir den med 😌

Anonymkode: 319c9...87f

Lager de fleste utenom verdensbeste, som runde kaker standard oppskrift med 26 cm form. Tror man beregner 16 biter ut av en kake på den størrelsen. Det blir i hvertfall alltid nok kake😊 Kommer fra en skikkelig bakefamilie og vi liker å ha litt å velge i. Det meste kan uansett fryses hvis det skulle bli igjen noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde marsipankake, iskake, ostekake og en kremkake. Fikk kritikk fra svigerinna mi om at vi ikke hadde sjokoladekake 😅

Anonymkode: ed710...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake, spesielt hvis det kommer barn! En langpanne er enkel og drøy å lage.

Ellers er jeg glad i suksessterte... 

Og er det nå på sommeren så er jo Pavlova med masse bær godt, i et selskap jeg var nylig så hadde de i tillegg masse oppkuttet jordbær som da kunne friske opp både pavlovaen og de andre kakene!

Anonymkode: 10434...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha minst en kake til! Langt ifra alle liker marsipankake og ostekake! Kommer det barn bør du iallfall ha noe med sjokolade!

Anonymkode: cec9d...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha minst en kake til! Langt ifra alle liker marsipankake og ostekake! Kommer det barn bør du iallfall ha noe med sjokolade!

Anonymkode: cec9d...59c

Det blir sjokolade muffins med krem. Etter ønske fra storesøster. Jeg tenker at 45 av de er nok, men kan hende jeg tenker feil altså 😂 men burde spesifisert det. 

Anonymkode: 319c9...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp is og server bær sammen med, enten ferske jordbær eller bringebær om det er i sesong, eller kjøp frossen skogsbærblanding eller bjørnebær hvis du kan varme opp. Ha sjokoladesaus, karamellsaus e.l. ved siden av. Populært blant barn, og is er godt sammen med kaker.

Anonymkode: 77d35...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Vi planlegger navnefest og jeg er usikker på hvilke kaker som trengs. Jeg tenker marsipan, ostekake og noe annet? Vi blir cirka 30 stk. 

Jeg vurderte kanskje cupcakes (45 stk) og makroner også, men jeg synes dette er vanskelig. Forrige gang fikk vi et par tanter og lignende til å bake, men nå har vi flyttet vekk og de bor langt vekk fra oss så de skal slippe det. :) 
Er det noen som har noen tanker om kaker de tenker MÅ være der? 
Om dere tenker noe som skal passe til maten så skal vi ha tapas/koldtbord, med miks av spansk inspirert og noe typisk norsk. Burde vi evt ha en "felles" dessert som de kan plukke selv som panna cotta feks? Og kaker?
Jeg setter pris på deres tanker. 
 

Anonymkode: 319c9...87f

Med marsipan og ostekake, ville jeg hatt noe sjokolade type bakverk.

Brownies eller muffins er enkelt å lage selv. Boston kake er super godt, men kanskje litt komplisert å lage, det er kakebunn, sjokolademouse, krem og mye godt i den (finnes også mange ulike typer oppskrifter).

Men ville gått for en eller annen type sjokolade bakverk :) 

Anonymkode: cf412...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tapas blir man ganske mett, mektige greier, så kanskje en stor navnedagskake (marsipan), en ostekake og en sjokoladekake, og lefsene. Tror med makroer, muffins og slikt, får du mye arbeid og mye rester. Bedre med 3-4 gode og store kaker. (siden middagen er såpass arbeidskrevende og variert). Hadde middagen vært en ting (gryte, stek, etc.) ville jeg heller hatt større variasjon på kalebordet. 

Anonymkode: f7998...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror ikke du trenger egen dessert i tillegg, panna cotta og slikt. Kan evt ha en eske små-is til barna i fryseren. 

Anonymkode: f7998...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde marsipankake, Pavlova, verdens beste, ostekake, hjemmelaget is, kransekake, snickerskake og sjokoladekake. Var ca 30 stk oh hadde myyyye rester.

Anonymkode: cac0a...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville sørget for at det var et utvalg av forskjellige "typer" kaker. Dvs både enkle og avanserte, mektige og mindre mektige, og forskjellige typer smaker. Avhenger også av gjestesammensetningen. Det er jo også "kulturelt" hva som er forventet, som vestlending må man beregne mye per person 😛

Både marsipan og ostekake er ganske mektige saker med krem/fyll, så ville hatt noe "enklere" i tillegg. Sjokolademuffins med krem/glasur høres godt ut, men også mektig.

Kanskje noe gjærbakst, noe sjokoladebasert og /eller eventuelt en eplekake (fordi jeg digger eplekake) i tillegg. Gjerne også noe frukt og is. Da har du noe for enhver smak :) Pavlova og makroner er alltid en slager og ser lekkert ut, og er fint å gå og småspise på ;)

Anonymkode: 1d338...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...