Gå til innhold

Barnefar holder aldri det han lover, barnet mitt gråter og vil til meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnefar holder aldri det han lover barnet mitt, hvert år kommer nye lovnader om ting som aldri blir noe av og barnet blir like skuffet hver eneste gang. I år hadde barnefar lovet tur og overnatting til dyreparken og tur til Tusenfryd i sommerferien. Og som hver gang ble det ikke noe av denne gangen heller, som hver gang de siste 4 årene. Barnet mitt på 8 år har samvær med far i to uker nå og han sitter å gråter hjemme hos han. Ringte meg i dag og sa han ikke vil være hos far de neste to ukene (fars sommerferie uker). Han er kjempelei og helt utrøstelig. Jeg har sagt at han må ta det opp med far, siden det er han barnet er hos nå. Jeg vil selvsagt ikke snakke ned far, men er veldig oppgitt. Barnet mitt har ringt meg flere ganger og sagt at far ikke har noen planer for de meste to ukene, og at han ikke vil være der.

 

Jeg sendte barnefar en SMS der jeg fortalte han situasjonen, men fikk til svar at han «skulle ordne det» og jeg ikke skulle blande meg inn. Men sønnen min har fortsatt å ringe meg og vil hjem. Hva skal jeg gjøre?
 

Jeg er utrolig lei av at dette skjer hver eneste ferie. Jeg har tryglet far om mer omsorg, men det nekter far. 
 

 

Anonymkode: ffea6...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har barnet noe å si på hvor det vil være? For jeg tenker at han er åtte år, og sier han til pappaen sin at han vil hjem til deg, så skal han få lov til det. 

Anonymkode: 96cb0...149

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet er så gammelt som 8 år, så er barnet stort nok til at barnets ønsker skal overveies. Jeg synes far er skikelig kjip som lover og aldri holder. Klart barnet ikke vil være der i 2 uker til hvis de ikke skal gjøre noe, dvs bare sitte hjemme.

Og far bør og skal ta hensyn til barnets ønsker, så når barnet sier at han vil hjem til mor, så skal han faktisk få lov til det. Barnet blir jo nesten holdt igjen mot sin vilje... Og jeg hadde faktisk hentet mitt barn hvis det hadde ringt meg flere ganger og gråt i telefonen til meg. Da hadde jeg gitt en lang f i hva far mente....

Og jeg synes det blir litt feil at det er barnet som må ta dette opp med far. Dette er noe du som mor skal ta opp med far... 

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har barnet noe å si på hvor det vil være? For jeg tenker at han er åtte år, og sier han til pappaen sin at han vil hjem til deg, så skal han få lov til det. 

Anonymkode: 96cb0...149

Barnet vil helst til meg 

Anonymkode: ffea6...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kittykat skrev:

Hvis barnet er så gammelt som 8 år, så er barnet stor nok til at barnets ønsker skal overveies. Jeg synes far er skkkelig kjip som lover og aldri holder. Klart barnet ikke vil være der i 2 uker til hvis de ikke skal gjøre noe, dvs bare sitte hjemme.

Og far bør og skal ta hensyn til barnets ønsker, så når barnet sier at han vil hjem til mor, så skal han faktisk få lov til det. Barnet blir jo nesten holdt igjen mot sin vilje... Og jeg hadde faktisk hentet mitt barn hvis det hadde ringt meg flere ganger og gråt i telefonen til meg. Da hadde jeg gitt en lang f i hva far mente....

Og jeg synes det blir litt feil at det er barnet som må ta dette opp med far. Dette er noe du som mor skal ta opp med far... 

Det er dessverre ikke alltid enkelt å ta det opp med far. Er i en lignende situasjon selv og hvis jeg sier noe til far, tar han det som et personlig angrep. Barnet vårt er 11 år og vi bor i gangavstand fra hverandre. Forrige gang hun ikke ville være der mer, sa hun bare til far at hun gikk til meg. 

Anonymkode: b77aa...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...