Gå til innhold

Slutten av 20-årene og har fortsatt ikke «funnet meg selv», ta igjen for tapt tennåringstid som voksen eller hvordan fikse dét?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nå i slutten av 20-årene og har fortsatt ikke «funnet meg selv». Jeg føler jeg mangler veldig mye erfaring på mange områder og at jeg ikke har klart å finne ut av hvem jeg virkelig er. Føler at jeg ikke har prøvd og feilet nok og at jeg ennå har mye å finne ut av og lære. 
Jeg er veldig dårlig på å bli kjent med andre, og har dessverre ingen venner lengre. Jeg har heller aldri hatt kjæreste, ellers føler jeg at jeg har gått glipp av veldig mye ettersom jeg nærmest hele tenårene og frem til nå bare har tilbrakt tid hjemme. Har aldri vert på fest eller i voksne bursdagsselskap (for venninner). Jeg angrer virkelig.... Skulle ønske jeg ga mer faen i ting og bare turte å leve livet og gjør det jeg virkelig vil, gjøre feil og få erfaringer!

Er det noe poeng i å ta igjen for tapt tennåringstid som voksen eller hvordan kan jeg fikse dette? Noen tips til hvordan gå frem for å «finne seg selv»?

Anonymkode: d975a...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reis, gjør ting uten familie, dra på byen, prat med folk du ikke kjenner!

Flytt for deg selv.

Dette er ting som har hjulpet meg til «å vokse opp». Når man plutselig står der helt alene, så må man på en måte bare bli voksen og lære seg det sosiale aspektet ved livet. 

Anonymkode: d1eaf...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg på et kurs i noe du har lyst til.

Mye av kontaktnettet jeg har er fra ulike slike aktiviteter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bo alene, begynne å studere feks? Laste ned tinder. Husk at alle er ulike, og de fleste føler vel ikke helt at de har funnet seg selv på din alder uansett:) Det du ser i sosiale medier er ofte et glansbilde fra folks liv. Men prøv å være mer sosial, si ja til tilbud osv.

Anonymkode: 4781b...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en reflekt ung dame. Du har tydeligvis tenkt ordentlig gjennom litt av hvert. Du har klare ønsker for hva du har lyst til å gjøre. Hva er det så som hindrer deg i å gjøre de tingene? Prøv gjerne å skrive en oversikt over alle de tingene du ønsker å gjøre, hva som hindrer deg og hva som må til for at du skal kunne gjøre de tingene. F.eks. Du ønsker deg flere venninner. Det som hindrer deg er kanskje sosial usikerhet og frykt for å bli avvist? (Jeg bare gjetter) Det som må til for at du skal kunne oppnå målet/ønsket ditt om flere venninner er at du må jobbe med frykten og tankene dine, og så rett og slett bare hoppe i det. Planlegg noen samtaleemner du kan snakke med potensielle nye venner, planlegg hva du skal gjøre eller si hvis samtalen går i stå. 

Du er enda ung. Det er ikke unormalt å ikke ha funnet seg selv enda, i den alderen du er i og også enda høyere alder. Det tar den tiden det tar. Og det kan plutselig kommer fort, når ballen først begynner å rulle. 

Et tips for å finne ut av hvem du er, er å skrive en liste over hvem du ikke er. Da er det viktig å tørre å være ærlig med seg selv, og ikke bli fristet til å skrive hvordan du ønsker at du ikke er, men faktisk tørre å skrive ned sannheten selvom det kanskje gjør vondt. Det er fristende å f.eks. skrive at du ikke er sjenert, men det er jo ikke egentlig sant. Du er sjenert, og det er helt OK. Faktisk er det en fin kvalitet å ha, og det ser du kanskje hvis du sammenlikner det med motstykket å være frembusende og påtrengende. Mens du skriver listen over hvem du ikke er, skjønner du kanskje mer av hvem du faktisk er. Så ha en side klar til å notere det også. 

Anonymkode: 3bf6f...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...