Gå til innhold

Vg.no og sterke videoer som spilles av automatisk på hovedsiden deres


non_stop

Anbefalte innlegg

Jeg gikk inn på en video på vgnett her om dagen, der var den om de helsearbeidere som dumpet coronalik. Når videoen begynte å snurre etter reklamen kom det først en advarsel med store bokstaver; de ADVARER MOT STERKE BILDER. Når jeg leste dette gikk jeg fort ut av videoen, da jeg er en sart sjel. 

I dag ser jeg denne videoen ligge på forsiden deres, til alles skue. Spilles av automatisk. Så hvis du eller ditt lille barn ser vekk et øyeblikk for å ta en slurk brus eller noe annet sånn at advarselen om sterke bilder blir oversett så får dere videoen servert midt i fleisen enten dere vil eller ikke. 

Gi meg logikken på dette, vg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ellers skal media klare å spille på følelsene til borgerne. Corona viruset er modifisert og laget for å destabilisere økonomien og gi dem i makt posisjon enda mer makt. 

Ser du ikke agendaen? Bra du aner ugler i mosen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt plager meg også noen ganger, men du kan skru av autoplay i de fleste nettlesere nå, så jeg har slått meg til ro med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
3 minutter siden, goomba skrev:

Sånt plager meg også noen ganger, men du kan skru av autoplay i de fleste nettlesere nå, så jeg har slått meg til ro med det.

Går det an? På telefon også?

Har irritert meg SÅ mye over autoplay i det siste, det er jo over alt om dagene og det sluker mobildata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tamsi said:

Går det an? På telefon også?

Har irritert meg SÅ mye over autoplay i det siste, det er jo over alt om dagene og det sluker mobildata.

Jeg er usikker på om det funker på telefon også, men det er ingenting som begynner å spille av når jeg scroller vg på Safari akkurat nå hvert fall. Jeg bruker ikke nettleser så mye på mobil selv.

Jeg bruker Firefox på data'n, og tror mange av de samme innstillingene er å finne i deres mobilapp. Det letteste er nok å ha en konto som syncer innstillinger mellom data og mobil/nettbrett, men søk 'autoplay' i innstillinger og prøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...