Gå til innhold

Folk som inviterer til fest og ikke har noe mat. Hvordan praktiseres det i din gjeng?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir ofte invitert til ulike venner og bekjente. Feks på fest eller bursdag. Pleier å vare fra 19-23 om vi skal ut eller helt til 3-tiden om det er fest. Opplever faktisk ofte at det settes kun en skål chips på bordet. Også er man gjerne 15stk. En ting er om vi skal ut, da kan man jo kjøpe noe selv. Også opplevd noen som skulle ha fest som skrev de kom til å servere fingermat (Jeg tenkte enten tapas eller noe annet enkelt, forventet ikke mye men noen biter til hver), men hadde kun satt frem en pakke druer, en halv pakke kjeks og en skål popcorn. Vi var 18stk. Varte fra 18-03. Jeg stakk før. Var så sulten. 

Hos venner jeg kjenner godt og som jeg vet bare slenger en pose chips på bordet til 15stk, så hender det jeg tar med en pose selv, litt smågodt eller jordbær og melon. Men synes det blir rart hos andre. 

Anonymkode: d1dc0...6f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Jeg har aldri erfart at det serveres mat på en vanlig fest. Jeg spiser alltid middag før jeg reiser, også er det ulike typer chips på bordet.

Samme her. Virker litt uvanlig ut å servere masse middagsmat på en vanlig fest. Nok chips og popcorn til gjestene er en selvfølge. De fleste pleier vel å gjøre en ekstra innsats på bursdager.

Anonymkode: eed06...655

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd at det har blitt servert mat på en vanlig fest. Kun potetgull, nøtter, osv.

Anonymkode: 7652e...ccd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha med et par grandiosa selv om du vet du blir sulten? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vennegjengen min er det ikke vanlig at det serveres mat på fest, men da står det gjerne raust med snacks på bordet. Flere boller med chips, popcorn og lignende. Men sier vertene at det skal serveres mat, så setter de frem slik at det er nok til alle. 

Anonymkode: 684f2...44a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri opplevd at det serveres mat på vanlig fest. Kun snacks. Bursdager er annerledes

Anonymkode: c5c07...abe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Inviteres det til fest, er det ingen forventninger på mat. Men gjester bruker ta med seg chips/popcorn. 

Men når det er mat, inviteres det til grill eller middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke vant til at det serveres mat på vanlig fest/vors, bare snacks. Spiser alltid middag først. 

Anonymkode: af89b...476

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid noe på bordet til gjestene. Om det er kaker, snacks eller godteri spiller ingen rolle. Det går ned på høykant til vi skal ut på byen. Aldri fått noe klage eller tilbakemelding på at det har vært for mye sukker eller før lite.

Anonymkode: 50abe...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri middag/mat på vors eller fest. 

Den eneste gangen jeg har reagert litt på kun kaker og snacks var i en bursdag som startet kl 17:00 siden det var sommer og sol. Vi skulle videre på byen, og var i bursdagen frem til det som var rundt kl 23:00-00:00. Hadde bare lyst til å gå rett til nattmaten å droppe byen da😅 Det er jo middagstid og ble veldig mange timer. Jeg hadde ikke invitert til bursdag kl 17:00 uten å servere en matbit. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det serveres mat eller ikke, beror nok i stor grad på alderen til deltakerne. Tror det er 20 år siden jeg var på fest der det ikke ble servert mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer det folk til meg i 18 tiden og skal bli ut over kvelden/natten så vet jeg at mange blir sulten, inkludert meg. Jeg styrer lite, serverer ikke, men kan ha hjemmelaget kyllingsuppe og foccacia som har blitt varmet opp i løpet av kvelden og som folk kan forsyne seg av hvis de vil. I min vennekrets er det ikke vanlig å "styre masse", men noe å spise er det alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er da vanlig å spise seg god og mett på middag FØR man drar på fest? Jeg hadde spist middag før den fingermatfesten du nevnte også jeg, har vært borti lignende servering selv på en fest og jeg rynket ikke på nesa av den serveringen. 

Tror du virkelig folk har råd til å servere ordentlig middag til 15 personer? 😂 15 feststemte mennesker, hvor enkelte (pga alkoholinntak) forsyner seg grovt av middag. Så skal man på byen etterpå å bruke pæng der også?! Nei, vær fornøyd med at du får chips du. Får da være måte på. 

Anonymkode: a9f83...8cf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye kalorier i alkohol (og drikker du cider eller øl, blir du veldig stinn i magen), så jeg er aldri sulten på fest. Kun på snacks, potetgull...ikke nødvendig og styre med mat for min del :)

Anonymkode: 80cb4...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri opplevd middag når det inviteres til fest. Da inviteres det i så tilfelle til middag :P Det har derimot vært vanlig at man stikker ut å kjøper seg noe mat i løpet av kvelden, men har aldri forventet at verten betaler for det :P Alltid spist middag FØR jeg drar på fest, også koser jeg meg med alkohol og snacks i løpet av kvelden :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere i den vennegjengen din? Hvis dere er rundt alderen 16–25 år har dere sannsynligvis nokså dårlig råd og er vel egentlig mest opptatt av å bli mest mulig full? Da sier det seg selv at det ikke serveres middag på fest. 

Hvis dere er 55 år, etablerte, invitert med ektefellen og det ikke serveres middag, kun popcorn skjønner jeg derimot veldig godt at du reagerer.

Anonymkode: 6a1d1...a8a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser før jeg drar på fest. 

Tror du misforstår fest med et selskap eller julebord... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...