Gå til innhold

Hva er ditt favorittland/område i Europa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.7.2020 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Italia er det ultimate ferielandet, uansett årstid og behov. Toscana er helt fantastisk. 

Anonymkode: 3200a...734

Skulle ikke vært lov å se så idyllisk ut som der...

 

men hvordan er det med renslighet i gatene osv? Dessverre er det vel slik at turisme ofte førrer til at byer blir skitne...

 

Anonymkode: a55c5...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ikke vært lov å se så idyllisk ut som der...

 

men hvordan er det med renslighet i gatene osv? Dessverre er det vel slik at turisme ofte førrer til at byer blir skitne...

 

Anonymkode: a55c5...499

Hvorfor er du så opptatt av renslighet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, maskinisten skrev:

Hvorfor er du så opptatt av renslighet?

Lurte jeg også på. Hva betyr "at byer blir skitne"? 

Anonymkode: 7ea4e...fec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel snart endre svar til det eneste politisk korrekte - innsiden av egen leilighet. :) 

Anonymkode: cd00d...3e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Istanbul! Istanbul er utrolig undervurdert.... bra shopping, storby, billig, og maten der er sykt god (altså den autentiske tyrkiske maten) 

Anonymkode: cc309...4c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive

Har ikke favorittland, men områder. Et land er alltid variabelt.

Elsker deler av Andalucia (Granada, Cordoba, Nerja, Malaga, Tarifa/Cadiz), Nord-Spania er frodig og vakkert, enkelte naturskjønne badeviker på Balearene. Spania er som regel rent og pent, velholdt.

Villefranche, franske riviera er fint. Litt mye folk.

Er en solgudinne, liker meg i varmen, men i naturskjønne omgivelser eller omringet av vakker arkitektur/atmosfære. Hellas er jeg glad i. Synes mye har blitt veldig nedslitt og/eller forsøplet mange steder i Italia de siste årene.

Er så mange vakre områder i de fleste land i Europa. Føler ikke lenger behov for å reise til andre verdensdeler. Har alt jeg trenger her i Europa.

 

 

 

 

 

Endret av AineAvive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Italia er og blir en favoritt hos meg også, som så mange andre her. Elsker maten, vinen, isen, arkitekturen, byene, naturen, ja det meste egentlig. Det negative er at jeg opplever Italienere som ganske høylytte, og ikke alltid så høflige. I tillegg så er det til tider dårlig med informasjon, og ikke så "profesjonelt", har hatt noen dårlige erfaringer med at man ikke helt kan stole på Italienere.

Kroatia er også fantastisk, minner meg om Italia, men det er renere, og mer ordentlig på en måte. Havet er så klart der, og det er mye fin natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Italia med Dolomittene. Fantastisk natur, mat og drikke. Nydelige fjellturer, vakre småbyer og stjerneklare kvelder. Elsker sommeren i fjellet der😊

Anonymkode: c06b0...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia! Har vært i en hel del land, bodd i Australia og London og vært en runde rundt jorda - men Italia er landet for meg. Eneste som kan konkurrere er Fiji, men det er alt for langt unna. 

Har så langt vært rundt i Toscana, Roma, Pescara, Sorrento, Napoli, Amalfi og en del mindre steder. Må si at min favoritt så langt er type plasser som Pescara. Feriebyer hvor italienere ferierer, noe som betyr billig, kvalitet på maten og ingen masete selgere. Det kombinert med perfekte sandstrender og varmt vann i adriaterhavet er helt perfekt! Lyst til å utforske flere slike steder, men skjulte skatter er gjerne godt bevarte hemmeligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2020 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Er det trygt å reise alene som ung kvinne?

Anonymkode: a55c5...499

Ja det er det. 

Anonymkode: e959f...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.7.2020 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Er det sant at det er mye problemer med søppel osv og renslighet generelt?

Anonymkode: a55c5...499

Nei.

På 3.7.2020 den 16.24, SPOCA skrev:

Storbritannia, uten tvil.

Jeg elsker feriene våre i Sør-England, og til neste år blir det rundreise fra Skottland til Sør-England (og om 2 år planlegger vi reise fra Nord-Irland til Wales og Sør-England). 

Jeg elsker spesielt de små engelske landsbygdene i sør og den engelske riviera. Det er rart å ikke reise dit på ferie i år. 

Enig, Storbritannia er det ultimate ferieland for meg. :hjerter:  Jeg liker spesielt Yorkshire; mange nydelige småbyer og landsbyer, og den fantastiske naturen med The Dales og The Moors, og selve York er nok favorittbyen i UK. Men jeg liker også Shetland, og London så klart, og kysten av Cornwall og småbyene i sør-øst, og ja, det meste, egentlig. ;) 

Anonymkode: dad32...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...