Gå til innhold

Hva er ditt favorittland/område i Europa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, maskinisten skrev:

Byen? Er da flere byer på Kreta.

Regner med du skjønte at jeg siktet til byen vi var i på Kreta? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, det er mange fine steder i Europa.

Nord-Italias små landsbyer, Amsterdam, små greske øyer..... I tillegg må jeg legge til Finland. Vi hadde en roadtrip i Sør-Finland i fjor - fra Helsinki til Turku, og så litt nordover mot Tampere. Var virkelig helt fantastisk og ga mersmak for Finland-ferie. Gotland er også fantastisk fint. 

Anonymkode: 676d1...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter er Frankrike, Skottland, Irland og England. Jeg har bodd i England og reist i Irland og Skottland. Bortsett fra naturen i Irland og Skottland liker jeg svært godt byer som Glasgow, Dublin og Galway. 

Anonymkode: 03f6f...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 10.07, esk skrev:

Må også legge til at Kreta har en spesiell plass i hjertet mitt. Var der to uker i fjor, og selv om byen ikke var spesielt fin, så gjorde menneskene og maten opp for det så til de grader! Kunne gjerne tenkt meg tilbake snart, enten dit eller et annet sted i Hellas.

Kreta er en øy og ikke en by som du sier. Det er en øy med flere byer.

kreta-kart.gif

Anonymkode: 368f4...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia, Frankrike,  Spania og Kreta. Det er de stedene jeg alltid returnere til. Hadde planer om å  reise til nye steder i år, men pga corona så ble alt avlyst. Så 2021 skal stor tromma slåes på og det skal ikke stå på pengene da😂

Anonymkode: 368f4...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kreta er en øy og ikke en by som du sier. Det er en øy med flere byer.

kreta-kart.gif

Anonymkode: 368f4...f68

Hadde du tatt deg tid til å lese noen få innlegg lenger oppe hadde du sett at jeg allerede har oppklart den misforståelsen. Merkelig å anta at folk er så dumme.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, esk skrev:

Hadde du tatt deg tid til å lese noen få innlegg lenger oppe hadde du sett at jeg allerede har oppklart den misforståelsen. Merkelig å anta at folk er så dumme.

Jeg var på side 1 da jeg postet svaret mitt til deg. Dermed fikk jeg ikke opp svaret ditt.  Så da er det ikke rart at enkelte bli antatt før å være dummere enn hva de er😝

Anonymkode: 368f4...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 10.07, esk skrev:

Irland! Da mener jeg hele øya. Har vært der en gang i året de siste årene, og har vært i Dublin, Belfast, Galway og Limerick, og flere små koselige landsbyer rundt omkring. Så har jeg vært på de klassiske turistattraksjonene Cliffs of Moher og Giant's Causeway. Neste gang får det vel bli Cork og Sør-Irland generelt. Elsker naturen, menneskene og stemningen der 🥰

Må også legge til at Kreta har en spesiell plass i hjertet mitt. Var der to uker i fjor, og selv om byen ikke var spesielt fin, så gjorde menneskene og maten opp for det så til de grader! Kunne gjerne tenkt meg tilbake snart, enten dit eller et annet sted i Hellas.

Enig med deg. Irland er så flott. Cork er min favoritt. 
 

Er også glad i Lake District i England. 

Anonymkode: 4ce6f...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De greske øyer, spesielt i Saroniske bukt og Kykladene. Og så elsker jeg Monte Carlo(Monaco)😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordland❤️ Ingenting blir så vakkert som Lofoten i mine øyne. England ligger også høyt på lista, både London og Manchester er byer som jeg har vært i flere ganger. Jeg falt også veldig for Dublin, livet og kulturen i den byen er fantastisk. 

Anonymkode: 5dceb...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker meg i tidligere Jugoslavia. Både Serbia,Bosnia og Kroatia har mye å by på. Både strand og sjø og storbyferie. 

Anonymkode: 5332f...868

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2020 den 11.53, Angelheart2 skrev:

Italia! 
Da spesielt rivieraen. Har forelsket oss helt i San Remo og vurderer å kjøpe leilighet der nede. 
Like flott som Nice og Cannes, bare uten alle turistene!

Samme her, endte i San Remo for noen år siden ved en tilfeldighet. Har vært en slager mange år nå. 

Anonymkode: 207ce...b72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Italia er det ultimate ferielandet, uansett årstid og behov. Toscana er helt fantastisk. 

Anonymkode: 3200a...734

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker Storbritannia.  Liker både storbyer og landsbyer. 

Ellers liker jeg godt San Sebastian i Spania, hele Liguriakysten i Italia, Danmark, Hvar i Kroatia  og Bodrum i Tyrkia. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2020 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Skottland har en spesiell plass i hjertet mitt. Kulturen, folkene, maten. De moderne byene, med gamle slott og festninger innimellom. Vet man kan finne dette mange steder i Europa, men jeg syns bare Skottland er utrolig fint. 

Anonymkode: e8e59...60b

Er det sant at det er mye problemer med søppel osv og renslighet generelt?

Anonymkode: a55c5...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Jeg liker meg i tidligere Jugoslavia. Både Serbia,Bosnia og Kroatia har mye å by på. Både strand og sjø og storbyferie. 

Anonymkode: 5332f...868

Er det trygt å reise alene som ung kvinne?

Anonymkode: a55c5...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rivieraen og den spanske kysten er nok favorittene :) Hellas på en god 3.plass. Nå tenker jeg ferie da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...