Gå til innhold

Hva er ditt favorittland/område i Europa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker Italia spesielt Nord-Italia. Digger Milano og Firenze. Var i Viareggio ved kysten for noen år siden. Koselig liten badeby som ikke var preget av utenlandske turister. 

 

Liker også rivieraen, men føler at Cannes og Nice er litt vel preget av turisme. Engelskspråklige stedsnavn er litt teit synes jeg. 

 

Anonymkode: 8e1f8...31d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skottland! Med Edinburgh som absolutt favoritt, men også høylandet og alle slottsruinene som dukker opp overalt når man kjører rundt. Hyggelige, pratsomme mennesker, selv om kanskje ikke maten er den mest spennende... 

Anonymkode: 750d9...080

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skottland har en spesiell plass i hjertet mitt. Kulturen, folkene, maten. De moderne byene, med gamle slott og festninger innimellom. Vet man kan finne dette mange steder i Europa, men jeg syns bare Skottland er utrolig fint. 

Anonymkode: e8e59...60b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia! 
Da spesielt rivieraen. Har forelsket oss helt i San Remo og vurderer å kjøpe leilighet der nede. 
Like flott som Nice og Cannes, bare uten alle turistene!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia! 😍 Fantastisk fint, av de byene jeg har opplevd iallefall - Firenze, Venezia og Roma. Mange andre steder jeg kunne tenkt meg å besøke også. Pluss at italiensk mat er det beste jeg vet, jeg får ikke nok. 🤤😋

Anonymkode: 25706...444

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også (som flere i denne tråden) skottlandentusiast. Elsker de små tettstedene med husene, pubene, kulturen, menn i kilt, og det koselige landskapet rundt. Har reist dit jevnlig over flere år og føler meg spesielt hjemme både i Argyll og Highlands. Det har vært smertefullt å måte kansellere vårturen min pga korona. Toppen av lykke for meg er å spille på en liten pub med en gjeng skotske folkemusikere, mens det regner og blåser utenfor, men inni er det fantastisk stemning og masse folk og god øl. Det er vanskelig å komme på noe som gir mer lykke for meg enn nettopp dette :)

Anonymkode: 357f7...62f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnmarkskysten 

Anonymkode: d1b99...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig! Jeg dras mellom Italia og de greske øyer.

Dog liker jeg generelt sett å oppleve nye steder.

Endret av maskinisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark, København. Min favorittby ❤️ Elsker byen, folkene, utelivet, maten, arkitekturen, shoppingen - alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storbritannia, uten tvil.

Jeg elsker feriene våre i Sør-England, og til neste år blir det rundreise fra Skottland til Sør-England (og om 2 år planlegger vi reise fra Nord-Irland til Wales og Sør-England). 

Jeg elsker spesielt de små engelske landsbygdene i sør og den engelske riviera. Det er rart å ikke reise dit på ferie i år. 

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Italia spesielt Nord-Italia. Digger Milano og Firenze. Var i Viareggio ved kysten for noen år siden. Koselig liten badeby som ikke var preget av utenlandske turister. 

 

Liker også rivieraen, men føler at Cannes og Nice er litt vel preget av turisme. Engelskspråklige stedsnavn er litt teit synes jeg. 

 

Anonymkode: 8e1f8...31d

Som favorittby er London på topp. Men som favorittland har i de senere år Sveits seilet opp hos meg. Et fantastisk land med utrolig flott og vill natur. Og utrolig masse fantastiske jernbanestrekninger som gjerne går der ingen andre enn sveitsere tror det er mulig å bygge jernbane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker Alpene. Er ikke så glad i storbyer eller sydenvarme. Men liker fjell. Synes de er flotte både om vinteren og sommeren. 

Anonymkode: 3c33d...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nederland! ❤️ 

Folkene, historien, atmosfæren.. En av mine beste minner er å ta med mamma til van Gogh museet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så mange steder. Hvis man skal reise rundt i et land synes jeg Frankrike eller Italia her mest å by på. Men også mye fint i Irland, Skottland, England. Ved juletider er det utrolig mye fint å se i Tyskland og Østerrike. 

Anonymkode: cd00d...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irland! Da mener jeg hele øya. Har vært der en gang i året de siste årene, og har vært i Dublin, Belfast, Galway og Limerick, og flere små koselige landsbyer rundt omkring. Så har jeg vært på de klassiske turistattraksjonene Cliffs of Moher og Giant's Causeway. Neste gang får det vel bli Cork og Sør-Irland generelt. Elsker naturen, menneskene og stemningen der 🥰

Må også legge til at Kreta har en spesiell plass i hjertet mitt. Var der to uker i fjor, og selv om byen ikke var spesielt fin, så gjorde menneskene og maten opp for det så til de grader! Kunne gjerne tenkt meg tilbake snart, enten dit eller et annet sted i Hellas.

Endret av esk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 10.07, esk skrev:

Må også legge til at Kreta har en spesiell plass i hjertet mitt. Var der to uker i fjor, og selv om byen ikke var spesielt fin, så gjorde menneskene og maten opp for det så til de grader!

Byen? Er da flere byer på Kreta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...