Gå til innhold

Hvis du skulle startet en liten bedrift/bedrift på "deltid"- hva ville du gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Interessant å lese andres ideer. Tenker først og fremst på noe som er realistisk og som kan selge/er nok til at man ikke går i tap. 

Jeg synes det hadde vært gøy å hatt en liten butikk. Driver med litt forskjellig som å make og lage figurer. Men vet jo ikke om folk hadde vært interessert. 

Anonymkode: bd66c...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gardsbutikk, selge egg og grønnsaker. 

Anonymkode: 14d76...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet en butikk hvor jeg solgte hekle- og strikketing på nett. Dvs, det skal ikke så mye til før man går i pluss (= får dekket det garnet som brukes) dersom man for eksempel selger oppskrifter i tillegg.

Når jeg tenker meg om, så har jeg jo en liten deltidsbedrift allerede. :fnise: Selger mønster på ravelry og etsy, og er ambassadør for Rito. Ikke noe jeg kunne tenkt meg å gjøre på heltid, og ikke noe jeg tjener meg rik på, men det er en fin måte å få dekket det meste av garnkostnader. :nigo: 

Anonymkode: 9c07e...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville startet en butikk hvor jeg solgte hekle- og strikketing på nett. Dvs, det skal ikke så mye til før man går i pluss (= får dekket det garnet som brukes) dersom man for eksempel selger oppskrifter i tillegg.

Når jeg tenker meg om, så har jeg jo en liten deltidsbedrift allerede. :fnise: Selger mønster på ravelry og etsy, og er ambassadør for Rito. Ikke noe jeg kunne tenkt meg å gjøre på heltid, og ikke noe jeg tjener meg rik på, men det er en fin måte å få dekket det meste av garnkostnader. :nigo: 

Anonymkode: 9c07e...efe

Har du tenkt på å bruke epla.no for eksempel? Har selv vurdert det, strikker litt, men det blir mest prosjekter til meg selv. Om jeg får opp produksjonen igjen så er det nok en fin måte å tjene litt ekstra på 😄  

Anonymkode: e3fb4...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye jobb å starte en butikk og du skal selge veldig mye for å dekke inn faste kostnader. Så det å pludre med det på deltid er ikke noe særlig anbefalt. 
 

Nettbutikk er mindre krevende i så måte da du ikke har lokalene. Men du må jo ha plass til lageret med varer da

Anonymkode: a27f8...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på å bruke epla.no for eksempel? Har selv vurdert det, strikker litt, men det blir mest prosjekter til meg selv. Om jeg får opp produksjonen igjen så er det nok en fin måte å tjene litt ekstra på 😄  

Anonymkode: e3fb4...2a3

Ja, jeg har vært innom tanken. Men ''kundebasen'' min er stort sett engelsktalende folk fra insta, og da er det enklere med etsy enn epla. 

Anonymkode: 9c07e...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Privatlærer. Synes det er givende å hjelpe andre. 

Anonymkode: 16277...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ført regnskap for ENK og/eller vært privatlærer innen mange fag. Så det er en tjenestebedrift med svært få egne kostnader. 

Anonymkode: a7a87...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt kompetansen min. Altså faget, ikke diverse hobbygreier.

Anonymkode: ce66e...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet en liten bedrift som driver med tekstforfatting. Har skrevet for nesten 20 000 kroner denne måneden, så det betaler helt greit ved siden av annen jobb, og jeg har ingen utgifter som jeg ikke ville hatt uansett. Har både internett og pc, og det et alt jeg trenger. 

Jeg har også lyst til å designe t-skjorter, vesker og lignende, altså lage print til dem. Men der er det vanskeligere å slå igjennom har jeg inntrykk av, også må jeg lære meg noen pc-programmer som jeg ikke har tid til å sette meg ned med.

Anonymkode: 04bc6...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget strikkeoppskrifter og strikketilbehør på nett. Hatt oppdateringer i nettbutikken noen ganger i året. Dessverre har jeg dårlig fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten bedrift ved siden av fulltidsjobb. Driver med konsulenttjenster. Har minimalt/ingen utgifter da alt foregår på nett, og tjener noen slanter per måned. Ikke noe å bli rik av, men en kjekk biinntekt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydd, strikket og heklet. Det er trendy( om det betyr noe) å ha hjemmesydde klær nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.7.2020 den 1.38, SPOCA skrev:

Jeg har en liten bedrift ved siden av fulltidsjobb. Driver med konsulenttjenster. Har minimalt/ingen utgifter da alt foregår på nett, og tjener noen slanter per måned. Ikke noe å bli rik av, men en kjekk biinntekt. :) 

Hva er det du faktisk gjør? En konsulent er jo alt mulig...

Anonymkode: 07008...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du faktisk gjør? En konsulent er jo alt mulig...

Anonymkode: 07008...cee

Det var litt med vilje at jeg skrev det slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2020 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mye jobb å starte en butikk og du skal selge veldig mye for å dekke inn faste kostnader. Så det å pludre med det på deltid er ikke noe særlig anbefalt. 
 

Nettbutikk er mindre krevende i så måte da du ikke har lokalene. Men du må jo ha plass til lageret med varer da

Anonymkode: a27f8...fd2

Bare tull. En enkel nettside der en viser produktene/tjeneste en har, kan en lage gratis. Kontaktinfo er alt en trenger i tillegg.

Anonymkode: 8c0c0...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...