Gå til innhold

Hva har skjedd med trusestørrelsene på Lindex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker S i bukser (noen lindexbukser passer best i XS) men truser i str 40/42. Bukser skal gjerne forme og kan sitte thight, truser vil jeg ha så løse at de ikke lager «bulker» i en kvapsete kropp. Hvilken kroppsfasong man har og ikke minst preferanser har alt å si. 

Anonymkode: 47d17...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det skjønner jeg! Mente ikke noe frekt med det, men var kanskje ment som et tilsvar til den som insuinerte at jeg hadde blitt tjukk. 😂

Ja, er ganske tilfredsstilt med den konklusjonen! Er ikke noe gøy å plutselig bruke en trusestørrelse som en nesten ikke har hørt om før en gang, man føler seg jo litt som en hval. Selv om man ikke er det. 

Anonymkode: ada93...afb

Tror egentlig jeg reagerte mest på at jeg tolket deg som at man måtte være liten for at den skulle være stor. Og det trykket på noen knapper. Beklager.

Anonymkode: 5bcde...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker godt sånne seamless-truser, og liker undertøyet på Lindex, så har en del sånne truser fra Lindex. Har fra før en del i str 40/42, og de passer perfekt. Men nå passer ikke denne størrelsen hos Lindex lenger, så jeg må ha 44/46??? Jeg har gått litt opp i vekt, men de gamle trusene i 40/42 passer jo så jeg skjønner ingenting. Så nå har jeg en del gamle truser i 40/42 og en del nye i 44/46, og alle passer helt likedan. Skjønner ingenting. 

Noen andre som erfarer det samme? 

Anonymkode: ada93...afb

Har akkurat samme erfaring!

Har en del truser kjøpt for ca 2,5 år siden i str. 40/42 og kjøpte nå på tre for to tilbud nye truser i samme modell og disse var mye mindre. Måtte også opp i 44/46 for at de skulle sitte pent og ikke grave seg inn i hofter og lår. Lik vekt som ved sist kjøp.

Mener at 40/42 før var large og det nå har blitt til medium og large nå er 44/46:klo:

Anonymkode: dcb5c...097

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nja. Syns du kom med kommentaren om størrelse før du kan påta deg det. Men skal la det ligge. Vi er nok enige om at det er passforn

Anonymkode: 5bcde...9e2

Hæ? Jeg spurte i starten hva som har skjedd med størrelsene ja, og i løpet av denne tråden har jeg kommet frem til at det må ha med passform å gjøre. 

Anonymkode: ada93...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror egentlig jeg reagerte mest på at jeg tolket deg som at man måtte være liten for at den skulle være stor. Og det trykket på noen knapper. Beklager.

Anonymkode: 5bcde...9e2

?? 

Anonymkode: ada93...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat samme erfaring!

Har en del truser kjøpt for ca 2,5 år siden i str. 40/42 og kjøpte nå på tre for to tilbud nye truser i samme modell og disse var mye mindre. Måtte også opp i 44/46 for at de skulle sitte pent og ikke grave seg inn i hofter og lår. Lik vekt som ved sist kjøp.

Mener at 40/42 før var large og det nå har blitt til medium og large nå er 44/46:klo:

Anonymkode: dcb5c...097

Jaaa, så godt å høre at jeg ikke er den eneste! 

Altså passform kan ha mye å si for hvordan størrelsene generelt oppleves, MEN at de må ha endret størrelsene! 

Anonymkode: ada93...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker godt sånne seamless-truser, og liker undertøyet på Lindex, så har en del sånne truser fra Lindex. Har fra før en del i str 40/42, og de passer perfekt. Men nå passer ikke denne størrelsen hos Lindex lenger, så jeg må ha 44/46??? Jeg har gått litt opp i vekt, men de gamle trusene i 40/42 passer jo så jeg skjønner ingenting. Så nå har jeg en del gamle truser i 40/42 og en del nye i 44/46, og alle passer helt likedan. Skjønner ingenting. 

Noen andre som erfarer det samme? 

Anonymkode: ada93...afb

I klær er Lindex mindre enn cubus og HM, der jeg i plagg kan gå for large der men må opp i XL på de to andre.

Men klær går jo ut når man bruker dem. Jeg har gamle BHer som er feil størrelse, men som ikke er for små, da de har «vokst» med meg 😅 (da tenker jeg på livet rundt og ikke selve cup delen).

Det kan hende de har gjort en endring i størrelsene også, men kan ikke si noe på det.

Men gjør det noe å måtte gå opp en størrelse? Er du fornøyd med kroppen din, så er det bare et tall :) det har tatt meg en del tid å innse at jeg må slutte å se for mye på størrelseslappen, da den kan mentalt påvirke for mye. Derfor liker jeg å prøve klær på Lindex og Match, for de har en L størrelse jeg passer og en XL jeg bader i 😄

Anonymkode: 634e1...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I klær er Lindex mindre enn cubus og HM, der jeg i plagg kan gå for large der men må opp i XL på de to andre.

Men klær går jo ut når man bruker dem. Jeg har gamle BHer som er feil størrelse, men som ikke er for små, da de har «vokst» med meg 😅 (da tenker jeg på livet rundt og ikke selve cup delen).

Det kan hende de har gjort en endring i størrelsene også, men kan ikke si noe på det.

Men gjør det noe å måtte gå opp en størrelse? Er du fornøyd med kroppen din, så er det bare et tall :) det har tatt meg en del tid å innse at jeg må slutte å se for mye på størrelseslappen, da den kan mentalt påvirke for mye. Derfor liker jeg å prøve klær på Lindex og Match, for de har en L størrelse jeg passer og en XL jeg bader i 😄

Anonymkode: 634e1...c74

Nei det gjør ikke noe, selvfølgelig, men stiller jo spørsmål ved det selvfølgelig, når jeg aldri har brukt den størrelsen før og heller ikke bruker den i noen andre plagg. 

Anonymkode: ada93...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt off-topic siden størrelsene er like, men er det denne dere mener? Den ser jo ikke seamless ut.

seamless

473354DE-9FD2-431B-B38F-D330AA2C882B.thumb.png.fc20437f139a9b10fb70bfafcf576bbc.png

 

Er denne som er totalt seamless

81208A73-F212-4ACC-B206-7D13E73285AA.thumb.png.d83c6a0637023f38f9698a3f7d822fb1.png

 

 

 

Anonymkode: 3c56e...00c

Jeg har den nederste der og synes den er liten i str. Jeg som måtte opp i 40/42 i den og har aldri brukt noe større enn 38 i andre truser tidligere. I mindre str ble den for trang over hoftene(har høye, brede hofter).

Anonymkode: 8f720...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør ikke noe, selvfølgelig, men stiller jo spørsmål ved det selvfølgelig, når jeg aldri har brukt den størrelsen før og heller ikke bruker den i noen andre plagg. 

Anonymkode: ada93...afb

Det hender at de endrer på størrelser, noe jeg ikke kan forstå at de skal gjøre, snakk om å slå en knytteneve i magen på folk! Som sagt, klær på Lindex er andre veien 😅

Du kan jo ta kontake med Lindex selv å spørre 😄

Jeg har gått noe ned i velt, og vært veldig fornøyd med meg selv, men da ganske nedslående å gå fra å smette inn i L klær i noen butikker for så å nesten ikke få på seg L i andre butikker. Derfor har jeg jobbet en del med meg selv, for å innse at noen merker er mindre i størrelsen enn andre, og at en størrelse bare er et tall :) 

Anonymkode: 634e1...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? Jeg spurte i starten hva som har skjedd med størrelsene ja, og i løpet av denne tråden har jeg kommet frem til at det må ha med passform å gjøre. 

Anonymkode: ada93...afb

Jeg har hatt mange av disse trusene, i str 44/46. Nå kan jeg ikke kjøpe dem mer, da de er alt for små. De gamle passer, og jeg er like stor og har samme form som før. Tror virkelig de må ha gjort noe med størrelsene, men tror det er en liten stund siden nå? Er vel et par år siden jeg måtte gi opp.

Anonymkode: 4b0b0...6de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er gigantiske! Jeg er normalvektig(ikke undervektig!) og selv str XS henger og slenger på meg. Lindex selger jo telt 

Anonymkode: 496cf...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Rart at det er 50/50 hvilke erfaringer folk har her. Vi er 4 stk som synes trusene er små, mens andre mener andre ting. 

Det jeg lurer på er om det kan ha å gjøre med passform?? Jeg f.eks har ei skikkelig god sprettrumpe uten at jeg er overvektig, og har en del hofter. Ser for meg at trusene kan passe annerledes på en som har samme høyde og vekt som meg, men har smalere hofter og flatere rumpe f.eks. 😅

Anonymkode: ada93...afb

Tyder på at partiene er ulike i størrelsen. Kan de være laget ved ulike fabrikker?

Anonymkode: a6684...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drar ned der på mandag slik Leif Juster gjorde med den forbanna metrologen som bare snakket om "mot normalt!" Jeg skal vise dem, jeg. Hva var spørsmålet igjen? Flere reklamer om stay ups. Dette ordner vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Rart at det er 50/50 hvilke erfaringer folk har her. Vi er 4 stk som synes trusene er små, mens andre mener andre ting. 

Det jeg lurer på er om det kan ha å gjøre med passform?? Jeg f.eks har ei skikkelig god sprettrumpe uten at jeg er overvektig, og har en del hofter. Ser for meg at trusene kan passe annerledes på en som har samme høyde og vekt som meg, men har smalere hofter og flatere rumpe f.eks. 😅

Anonymkode: ada93...afb

Selv bruker jeg disse, som jo er like de du lenket til. Bruker S i dem, men kunne gjerne hatt XS. Har rompe og lår, samt hofter.  Disse trusene er store i størrelsene, men jeg kjøper dem, fordi de er høye i livet, og behagelige på. Hadde de kommet i XS, eller jeg hadde funnet tilsvarende i en annen butikk, hadde jeg gjort det. Bruker som regel XS i overdeler (dersom de har stretch, kan ike kjøpe et plagg dersom det ikke har stretch), S i kjoler, og som regel S/ 26"/34/36 i underdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes Lindex er sååå mye for pengene i forhold til det å gå på Change og bruke 500 kr på ei truse. 

Anonymkode: ada93...afb

Derimot får man en truse som har kvalitet over tid, noe Lindex ikke har. Min favoritttruse varer kun 1 år før den er hullete og ødelagt, mens undertøyet fra Change holder i årevis.

1 time siden, miss summers skrev:

Enig! Change har knapt bøylefrie bh-er også. Handler undertøy kun hos Lindex. 

Bare så synd at Lindex ikke har noe godt utvalg for de av oss som trenger 65 rundt, men større en B-cup...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Jolene skrev:

Derimot får man en truse som har kvalitet over tid, noe Lindex ikke har. Min favoritttruse varer kun 1 år før den er hullete og ødelagt, mens undertøyet fra Change holder i årevis.

Bare så synd at Lindex ikke har noe godt utvalg for de av oss som trenger 65 rundt, men større en B-cup...

Jaaaaa. Jeg sliter også med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 😅

Men gjør det noe å måtte gå opp en størrelse? Er du fornøyd med kroppen din, så er det bare et tall :) det har tatt meg en del tid å innse at jeg må slutte å se for mye på størrelseslappen, da den kan mentalt påvirke for mye. Derfor liker jeg å prøve klær på Lindex og Match, for de har en L størrelse jeg passer og en XL jeg bader i 😄

Anonymkode: 634e1...c74

Det spiller jo en rolle når man skal bruke penger på det da, og aldri finner en truse som passer på første forsøk, og må gå og kjøpe en til, og til slutt har en skuff full av truser man ikke kan bruke.

For min del skulle jeg ønske man kunne få str 42/44. 40/42 blir for smått og 44/46 blir for stort.

Får vel bare slutte med truser....

Anonymkode: 0fc15...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, miss summers skrev:

Jaaaaa. Jeg sliter også med det. 

Med bhene? Ja, det er kjedelig. Hadde vært fint å noen ganger kunne kjøpt en billig og ok bh. Har to fra Cubus, men de er ikke noe gode på over tid. Den ene endte jeg opp med å måtte bruke gnagsårplaster på, fordi bøylene foran gravde seg inn mellom brystene. Bøyefri bh hadde vært en drøm, men de aller fleste er ikke små nok rundt, eller store nok i cupen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jolene skrev:

Med bhene? Ja, det er kjedelig. Hadde vært fint å noen ganger kunne kjøpt en billig og ok bh. Har to fra Cubus, men de er ikke noe gode på over tid. Den ene endte jeg opp med å måtte bruke gnagsårplaster på, fordi bøylene foran gravde seg inn mellom brystene. Bøyefri bh hadde vært en drøm, men de aller fleste er ikke små nok rundt, eller store nok i cupen.

Bh ja. Jeg er ganske liten rundt, og har ikke spesielt store pupper, men har behov for D i cup likevel. I bøylefrie så har de enten vanlig bh størrelse, eller bokstav størrelse. Sistnevnte må jeg ha i S eller XS, men da blir puppene smashet.   Bøylefrie er virkelig helt nydelig å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...