Gjest Gjestegjest Skrevet 7. juli 2005 #21 Del Skrevet 7. juli 2005 Veldig trist situasjon du har kommet i. Bare lurer litt: Var graviditeten planlagt? Ønsket han å bli pappa nå? Hvis svar på begge disse spørsmålene er ja, så støtter jeg de over som mener at årsaken til han oppførsel er at dette er veldig uvant og nytt for han osv. Hvis svarene er nei, er det vel rett og slett et tegn på at han har havnet i en situasjon han ikke ønsket. Men det rettferdiggjør ikke å slenge en unge fra seg altså! Enhver som føler seg moden nok til å ha sex, skal jo i teorien være moden nok til å ta vare på et barn... Skjønner ikke hvordan du kan være så "forståelsesfull". Mannen har vært med på å lage barnet, det å være klar for å bli far MÅ være noe alle (menn og kvinner) tenker på FØR de hopper til køys. Jeg kan ikke tenke meg noe mer uskyldig og forsvarsløst enn et lite spebarn, de er resultatet av foreldrenes ugjennomtenkte handlinger - et lite menneske. At enkelte faktisk lar sine egne frustrasjoner om å bli foreldre før de er klare til det gå ut over babyen er mer enn jeg klarer å fatte. Alle dere som ikke er "klare" til å bli foreldre: vit at det kan skje også med prevensjon. Det er ditt eget ansvar. Vil du være voksen nok til å ha sex, må du kunne takle konsekvensene. :evil: Til deg som startet denne tråden: Jeg opplevde (nesten) det samme som deg. I dag - 16 år senere er vi skilt. Det kommer ikke til å bli "bedre med tiden". Krev at han tar sin del av ansvaret nå, før dette blir en inngrodd vane. PS! Når jeg sier ansvaret, mener jeg selvsagt ansvaret med å oppføre seg som den voksne, og la babyen være baby alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titt Skrevet 7. juli 2005 #22 Del Skrevet 7. juli 2005 Gravditeten var ikke planlagt, men vi brukte ikke prevansjon den siste tiden og lot risikoen være der. Ble begge glade da vi fant ut at jeg var gravid. Hva slags kommentar er det? Å bevist velge bort prevansjon er jo akkurat det samme som å planlegge å bli gravid!!! (hva i alle dager for noe annet skal til for at graviditeten skulle være planlagt) Når deg gjelder dette finnes det kun to muligheter: 1. vil ikke bli gravid; bruker prevansjon 2. vil bli gravid; bruker ikke prenvansjon Det er ingen mellomting mellom å bruke prevansjon og ikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 12. juli 2005 #23 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg må dessverre si meg enig med Cyan at jeg ville aldri i livet la et lite barn være alene med en pappa (eller noen andre) som kunne finne på å slenge et håndkle over dem eller enda verre "slenge" babyen fra seg på sengen uansett årsak. (Jeg skrev "slenge" i anførselstegn, for jeg håper han ikke direkte slang babyen). Når det er sagt så var vel ikke dette så mye hjelp til din situasjon. Men hvis, som du sier, han er en hyggelig og rolig fyr i andre sammenhenger, så må du prøve å forklare ham hvordan du har det. Han er faktisk nødt til å forstå at en baby er et bittelite menneske som man behandler med respekt og er uhyre forsiktig med. Har de noen sånne pappakurs på helsestasjonen der dere bor? Kunne dere få hjelp av slekt og venner som kan noe om barnestell? Rådet om å la ham leke med barnet når det er rolig og du er rett i nærheten i første omgang, er nok det beste før han forandrer innstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 12. juli 2005 #24 Del Skrevet 12. juli 2005 At han blir sint og "slenger" fra seg babyen er IKKE normalt, uansett hvor fustrert og stressa han føler seg. Jeg hadde ikke godtatt en slik oppførsel av en voksen mann, og jeg hadde kastet ham ut! Nok historier om babyer som blir ristet ihjel... ← Må si meg enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå