Gå til innhold

Noen flere som har opplevd å bli utestengt fra KG?


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, O.G. skrev:

 

Mennene som var på KÅGe hadde ingen barne & kvinnefiendtlig agenda,

 

De færreste menn har den agenda, 

Anonymkode: ece2b...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, O.G. said:

 

Jeg er pr i dag kun på kvinneguiden når jeg ikke har noe annet å gjøre. Dette fordi jeg synes forumet har utviklet seg i totalt feil retning, jeg hadde håp om at forumet kunne bli som amerikanske GAB, men nå nei, til tross for all progressivitet så har KÅGe blitt en leikeplass for politisk korrekthet. Det er folk som skal tjene på at vi er her og da blir alt annet enn kumbaja imot regleme.

 

Gab is an English-language social media website known for its far-right userbase.[8] The site has been widely described as a safe haven for extremists including neo-Nazis, white supremacists, and the alt-right

https://en.wikipedia.org/wiki/Gab_(social_network)

Er selv glad for at Egmont ikke ønsket å gjøre KG til et rottereir for Breivik-sympatisører. 

 

 

Anonymkode: c96c3...0e2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gab is an English-language social media website known for its far-right userbase.[8] The site has been widely described as a safe haven for extremists including neo-Nazis, white supremacists, and the alt-right

https://en.wikipedia.org/wiki/Gab_(social_network)

Er selv glad for at Egmont ikke ønsket å gjøre KG til et rottereir for Breivik-sympatisører. 

 

 

Anonymkode: c96c3...0e2

GAB har som politikk å ikke sensurere noe som helst som ikke går direkte mot first amendment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for gjengivelse av slettet innhold. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har blitt utestengt uten grunn og uten forklaring og får heller ikke forklaring med mindre jeg sender et skjema som det er uaktuelt å sende inn

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg og har blitt utestengt uten grunn og uten forklaring og får heller ikke forklaring med mindre jeg sender et skjema som det er uaktuelt å sende inn

Hææææ?

Hva slags skjema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg og har blitt utestengt uten grunn og uten forklaring og får heller ikke forklaring med mindre jeg sender et skjema som det er uaktuelt å sende inn

Say what?😳

Hva slags skjema er det du må sende inne?

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, flere ganger. Opptil flere mnd også. Får aldri oppgitt noen grunn da. 

Anonymkode: c42bd...0f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd det samme, utestengt en mnd., uten noen som helst begrunnelse, det er svært provoserende. Jeg fikk en liste over regler, men hadde ikke brutt noen av dem. 

Anonymkode: 9af1d...ff2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2020 den 12.15, O.G. skrev:

Tror egentlig vi skal se på hvilken utvikling som har vært på KÅGe siden jeg kom hit i 2001 som Sexy Sadie. 

Til å begynne med så trengte du ikke en bruker en gang og du kunne skrive hva du ville og ingen heiv deg ut en gang så lenge du ikke brøt norsk lov, uansett hvor mye dine meninger "krenket" andre brukere. Jeg skaffet meg bruker pga det var så mange fine folk her som jeg ville bli kjent med.

Det fantes ikke IPsporingsutstyr.

Mennene som var på KÅGe hadde ingen barne & kvinnefiendtlig agenda, det var litt sutring, særlig fra en som kalte seg Randabergmann, men også han var en fin fyr når han glemte at eksen hadde "krenket" ham. 

Gry drev forumet og etterhvert ble Hege hennes høyre hånd på forumet. Til å begynne med var dette ei fin tid. Jeg savner Hege og håper hun har det godt. Gry tjente grovt på bryllupsforumet og annonsene. Og pengene er motivet for all reglementet, for norske lov alene er klar. Det er total yttringsfrihet i Norge. 

Så ble vel kvinneguiden solgt, husker ikke når og det var etter det at innstramningene kom. Ble mer og mer latterlige regler som det trengte et digert team for å følge med på at brukerne "oppførte seg" etter reglene. Til å begynne med var det rutinerte folk i teamet, all ære til dem som var i teamet da 22 juli skjedde i 2011, for de holdt hodet kaldt og visste når de skulle trekke inn politiet og de hårdere tjenester når brukere gav dem en følelse på at noe var seriøst galt. IPsporingsutstyret gir dem det middelet de kan for å varsle politiet om enkelte brukere som kanskje kan trenge hjelp på det ene eller det andre viset.

De folkene som den gang da var i moderatorteamet tror jeg alle er borte fra forumet i dag og med dem den kompetansen de tjente seg opp rundt 22 juli.

I dag har vi unge moderatorer som hersker veldig vilkårlig og etter trynefaktor.

Jeg er pr i dag kun på kvinneguiden når jeg ikke har noe annet å gjøre. Dette fordi jeg synes forumet har utviklet seg i totalt feil retning, jeg hadde håp om at forumet kunne bli som amerikanske GAB, men nå nei, til tross for all progressivitet så har KÅGe blitt en leikeplass for politisk korrekthet. Det er folk som skal tjene på at vi er her og da blir alt annet enn kumbaja imot regleme.

 

Og likevel driver du og rapporterer folk selv. Tyder ikke på at du er for free speech akkurat.

Anonymkode: 62f27...0c5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kvinneguiden i rundt 10 år. Husker da jeg kom her så var det en bruker som ble utestengt fordi han skrev på riksmål. Syntes det var svært strengt. Det var lov å skrive på både bokmål og dansk, men ikke på riksmål.  Regner med at moderatorene er mindre firkantet i dag enn de var tidligere. 

 

Anonymkode: 22d71...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på kvinneguiden i rundt 10 år. Husker da jeg kom her så var det en bruker som ble utestengt fordi han skrev på riksmål. Syntes det var svært strengt. Det var lov å skrive på både bokmål og dansk, men ikke på riksmål.  Regner med at moderatorene er mindre firkantet i dag enn de var tidligere. 

 

Anonymkode: 22d71...3af

Giacomo_P? Husker det godt, ja. Utestengelsen bar svært tydelig preg av vikarierende motiver, ingen kan tolke et regelverk så firkantet.

Det som skjer i sånne tilfeller er at den berørte (selvsagt) protesterer høylydt, og så kan h*n i tillegg utestenges for forakt for moderator. Snedig greie.

Håper GP er tilbake i ny drakt.

Anonymkode: 0d6f7...205

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Har ikke blitt utestengt selv, kun fått melding om å lese gjennom reglene. Men aner ikke hva jeg har gjort, galt. 

Anonymkode: 461c5...a8c

Samme erfaring. Og når man ikke får forklart hvorfor man er utestengt, kan man ikke forbedre seg heller. Så lenge man ikke vet hvilken regel man har brutt, så vet man jo ikke hva man bør unngå neste gang. Jeg har sett at flere har kommet med personangrep og vært skikkelig ufine i svarene sine, men fikk holde på. Så helt uforståelig. 

Anonymkode: b0bd4...91f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Giacomo_P? Husker det godt, ja. Utestengelsen bar svært tydelig preg av vikarierende motiver, ingen kan tolke et regelverk så firkantet.

Det som skjer i sånne tilfeller er at den berørte (selvsagt) protesterer høylydt, og så kan h*n i tillegg utestenges for forakt for moderator. Snedig greie.

Håper GP er tilbake i ny drakt.

Anonymkode: 0d6f7...205

Ja, Giacomo_P var det han het! Mulig det var vikarierende motiver. Er snart 10 år siden så husker ikke akkurat situasjonen, husker kun at begrunnelsen var at han skrev på riksmål. I tillegg var mitt inntrykk at moderator var temmelig firkantet på den tidne og var svært dårlige til å innrømme feil. 

Håper vedkommende er her i ny drakt jeg også. 

Anonymkode: 22d71...3af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.7.2020 den 12.15, O.G. skrev:

Tror egentlig vi skal se på hvilken utvikling som har vært på KÅGe siden jeg kom hit i 2001 som Sexy Sadie. 

Til å begynne med så trengte du ikke en bruker en gang og du kunne skrive hva du ville og ingen heiv deg ut en gang så lenge du ikke brøt norsk lov, uansett hvor mye dine meninger "krenket" andre brukere. Jeg skaffet meg bruker pga det var så mange fine folk her som jeg ville bli kjent med.

Det fantes ikke IPsporingsutstyr.

Mennene som var på KÅGe hadde ingen barne & kvinnefiendtlig agenda, det var litt sutring, særlig fra en som kalte seg Randabergmann, men også han var en fin fyr når han glemte at eksen hadde "krenket" ham. 

Gry drev forumet og etterhvert ble Hege hennes høyre hånd på forumet. Til å begynne med var dette ei fin tid. Jeg savner Hege og håper hun har det godt. Gry tjente grovt på bryllupsforumet og annonsene. Og pengene er motivet for all reglementet, for norske lov alene er klar. Det er total yttringsfrihet i Norge. 

Så ble vel kvinneguiden solgt, husker ikke når og det var etter det at innstramningene kom. Ble mer og mer latterlige regler som det trengte et digert team for å følge med på at brukerne "oppførte seg" etter reglene. Til å begynne med var det rutinerte folk i teamet, all ære til dem som var i teamet da 22 juli skjedde i 2011, for de holdt hodet kaldt og visste når de skulle trekke inn politiet og de hårdere tjenester når brukere gav dem en følelse på at noe var seriøst galt. IPsporingsutstyret gir dem det middelet de kan for å varsle politiet om enkelte brukere som kanskje kan trenge hjelp på det ene eller det andre viset.

De folkene som den gang da var i moderatorteamet tror jeg alle er borte fra forumet i dag og med dem den kompetansen de tjente seg opp rundt 22 juli.

I dag har vi unge moderatorer som hersker veldig vilkårlig og etter trynefaktor.

Jeg er pr i dag kun på kvinneguiden når jeg ikke har noe annet å gjøre. Dette fordi jeg synes forumet har utviklet seg i totalt feil retning, jeg hadde håp om at forumet kunne bli som amerikanske GAB, men nå nei, til tross for all progressivitet så har KÅGe blitt en leikeplass for politisk korrekthet. Det er folk som skal tjene på at vi er her og da blir alt annet enn kumbaja imot regleme.

 

Så sant så sant, klokeste du har sagt på aldri den tid.

Anonymkode: f84ac...bc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme erfaring. Og når man ikke får forklart hvorfor man er utestengt, kan man ikke forbedre seg heller. Så lenge man ikke vet hvilken regel man har brutt, så vet man jo ikke hva man bør unngå neste gang. Jeg har sett at flere har kommet med personangrep og vært skikkelig ufine i svarene sine, men fikk holde på. Så helt uforståelig. 

Anonymkode: b0bd4...91f

Her og. Har kommentert det på ris og ros, men det hjelper vel lite. Og som du sier, i enkelte tråder og emner er det tydeligvis "fritt frem".  Moderatortjenesten her er så preget av føleri og trynefaktor at det helt nifst.  Vurderer å slutte om det ikke blir bedre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg har aldri sett noe stygt fra ham.

Anonymkode: bef80...f72

Du skriver som AB, da er du vel klar over at også den brukeren du kommenterer kan gjøre det.

Jeg synes det er ganske liberalt her inne, og har reagert både på rasisme, forherligelse av narkotika, pedofile som forsøker å legitimere sin legning, med mer. Noen ganger modereres det, andre ganger ikke. Stort sett fungerer det ok, og det ville blitt virkelig utrivelig her om all mulig dritt skulle fått stå. Vi har et forum som holder bra standard, og der alle aldersgrupper kan delta.

I denne tråden uttaler kun den ene parten seg, og det bærer tråden preg av.

Anonymkode: 31f6d...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt konto her i 17 år, den samme kontoen. Har aldri fått en advarsel, har aldri blitt utestengt. Det har hendt at jeg har blitt moderert, men jeg tror jeg kan "telle på fingrene" de gangene det har skjedd. Er nok sjelden en som skriver noe særlig provoserende da, er veldig åpen som menneske, forsøker ofte å hjelpe andre, og har lite dritt å komme med -det hender jeg får "nok" av andres dritt, men da forsøker jeg heller å la være å svare, eller komme med velbegrunnede svar. Hmm, ja, ikke at det alltid er så smart det som kommer ut av meg altså, har nok vært på kanten jeg og -men jeg vet med meg selv at jeg ønsker å være en som skriver innafor det som er ok, og det vises vel på de 17 årene brukeren min har i fartstid her, så da er det vel godkjent. 

Det går an å ha andre meninger, og samtidig være både grei og saklig, og ikke ty til personangrep. Det er jo det eneste reglene vil ha av oss, oppfør deg, så går det greit liksom.

 

Anonymkode: 217a8...8cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...