Gå til innhold

Ringte politiet på 17 åring uten lappen - slemt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner en gutt på 17 som stadig vekk kjører rundt i byen her når foreldrene ikke er hjemme. Så han senest i går da han kjørte med andre 16 og 17-åringer i bilen.
Syns det er sykt drøyt med tanke på hva som kan skje. Ringte derfor inn til politiet som satte pris på denne informasjonen. Men så fikk jeg dårlig samvittighet da jeg kjenner denne gutten og snakker med han iblant.. vil ikke at han skal få utsettelse på lappen, men at han får en «wake up call», kanskje med at politiet kontakter foreldrene hans eller noe? Mulig ikke politiet gjør noe da de kanskje må «ta han» mens han kjører? 

Anonymkode: 9d36f...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hva de gjør, men det er ikke «slemt» å si fra når du vet at en 17 åring utsetter seg selv og andre for livsfare. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt riktig å melde fra, og jeg hadde ringt når jeg så han kjøre. Han har ingenting på veien å gjøre. Hadde nevnt det for foreldrene også, tipper de ikke vet om det. Tenk deg konsekvensene om han kvester eller dreper noen   

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig samvittighet? Tenk heller på hva du hadde følt hvis du hadde latt være å si fra, og gutten hadde omkommet i trafikken. 

Anonymkode: 9ff67...cd1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig samvittighet? Tenk heller på hva du hadde følt hvis du hadde latt være å si fra, og gutten hadde omkommet i trafikken. 

Anonymkode: 9ff67...cd1

Eller drept noen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Han er en fare i trafikken. Du har heller gjordt noe bra og muligens forhindret fæle ting og skje. Har selv ringt politiet da noe kjørte i rustilstand. De kom og henta vedkommende. Aner ikke hva vedkommende var rusa på men ustø på beina var denne personen. 

Anonymkode: 01403...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, colsey said:

Synes utsettelse av førerkort kan være en god wakeup-call 😀👍

Enig der. I teorien kan jo en 17-åring eller yngre være like god eller bedre i trafikken enn en eldre. Men det å kjøre rundt uten å ha tatt førerkort viser såpass dårlig dømmekraft at han sannsynligvis må vente noen år før han er oppgaven moden.

Anonymkode: 9ff67...cd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Slemt ? Nei det er fornuftig han er jo en fare for seg selv og andre. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 4.01, Frøkensina skrev:

Jeg aner ikke hva de gjør, men det er ikke «slemt» å si fra når du vet at en 17 åring utsetter seg selv og andre for livsfare. 

Fare? Kanskje er han en bedre sjåfør enn mange med lappen.

Anonymkode: 8c197...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Fare? Kanskje er han en bedre sjåfør enn mange med lappen.

Anonymkode: 8c197...c64

Ja, det er FARLIG og ikke minst ULOVLIG! En 17 åring har ikke gjennomgått førerprøve og har garantert ikke utviklet evnen til å reflektere når han kjører uten lappen. Skulle aldri fått tatt lappen heller. Livsfarlig

Anonymkode: 7e442...3b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig vurdert! Du hadde aldri tilgitt deg selv om det gikk gale uten å si i fra. Er jo sykt alvorlig det han gjør😕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttens foresatte kan havne i store økonomiske problemer hvis han kjører uten førerkort, dvs null forsikring som dekker om han skulle forårsake personskade. Gjeld for livet!

Anonymkode: d6d49...87a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det eneste rette å gjøre. En 17 år gammel gutt som ikke bare kjører bil, men som også plukker opp sine 16-17 år gamle venner som han kjører rundt på... Han har verken respekt for loven eller forstår konsekvensene av hva han gjør. Han viser svært dårlig dømmekraft, og sånt skal man ikke ha i trafikken. Han kan kjapt drepe seg selv eller andre. 

Anonymkode: 1d1b6...39d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...