Gå til innhold

Et vennskap man bør ta vare på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo dere! 

Jeg har et problem som jeg vet helst egentlig bør spørre om ung.no, men jeg vil gjerne høre deres meninger rundt dette. 

Jeg kranglet med en venninne, og krangelen var egentlig ikke om en seriøs ting, det handlet egentlig ikke om noe spesielt, men venninna krevde et unnskyld fra meg. 

Ingen av oss ville ta kontakt med hverandre, så vi endte opp med å gjøre det til slutt - men der fikk jeg bare høre at venninna ikke følte at vi burde være venner med. 

Har jeg en regel med meg selv, så er det at hvis en person ikke vil ha deg i livet lenger, så dropper du den personen der og da. 

Vet ikke hva som skjedde, men senere den dagen så ringte venninna meg og sa at vi kunne være venner, men som sagt - hun ville ha ut av livet - so her loss. Jeg begynte bare å dra frem negative ting med krangelen, også endte det opp med at hun la på, og nå er vi ikke venner lenger. 

Hun er en en virkelig god venn - men som sagt så ville hun ikke ha noe med meg å gjøre, så var det rett å bare droppe vennskapet?

Takk for svar på forhånd. 

Anonymkode: 148f7...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et virkelig godt vennskap handler om at man skal tåle å være uenige, kjefte på hverandre, være sure på hverandre og så videre, men så at man skværer opp etterpå. Det er litt som med søsken, det vil alltid være noe å krangle om, men så er man glad i hverandre uansett.

Nå kan du ta initiativet, og si at dere kan bli venner igjen. Du skriver at hun er en god venn, og en god venn vil du vel beholde. Som et kompromiss kan dere jo si unnskyld til hverandre, så har begge gitt noe.

Anonymkode: f78a4...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere krangler blir dere begge såret og lei dere.. da er det lett å si ting man ikke mener. I en krangel er det lurt å roe seg helt ned og ta en prat etterpå. Ikke anklage henne, men fortell hvordan du opplevde det og hvilke følelser som ble vanskelig for deg, og hun det samme. Så sier dere unnskyld begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...