Gå til innhold

Pride og kristne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Lone Star Wolf skrev:

Flere homofile fører til lavere fødselstall og dermed lavere befolkningsvekst. Assisert befruktning er unaturlig og har også sine negative sider ved at barnet vokser opp uten en far og en mor, som kan føre til psykiske problemer.

For en latterlig forenkling av et svar.

Religion og fordømmende foreldre kan føre til psykiske problemer. Snakker av erfaring. Jeg ville heller vokst opp med to fedre som elsket meg, enn med løgner, hjernevasking og illusjonen av en verden styrt av gud. Skam skam skam, jeg har skammet meg sååååå mye, men for hva?! Det tok dessverre mange år før jeg fant ut at livet uten «gud» og mine foreldres overførte vrangforestillinger er best. Men mye terapi måtte til.

Religion er på mange måter et samfunnsproblem! 

Anonymkode: f32da...9c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, CAPS LOCK said:

Hvis du er kristen, så burde du vite at Moseloven bare gjaldt for jødene

Okei, det var ett eksempel. Flere andre. Selv har jeg som tidligere nevnt et ganske avslappet forhold til Bibelen. Kanskje er jeg ikke da en god kristen i dine øyne, men det tar jeg med knusende ro. Jeg skal ikke tvinge deg til å tenke og mene som meg, men å respektere andres valg så lenge de ikke skader andre, hadde jo vært en fin ting om man er Muslim, Kristen, Jøde, Buddhist eller Pastafarier ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tall på dette? At mange angrer?

Og har noen forsket på om transseksuelle har psykiske problemer fordi samfunnet (ikke bare religiøse) ikke aksepterer dem?

Mange har psykiske problemer før de tar operasjonen og gjør det fordi de tror det vil løse problemene deres. Det er disse som ender opp med å angre seg i ettertid, og da er det for sent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var veldig mye annet der ja. Jo, ordet sodomi viser til handlingen. Det var nettopp dette de drev med i disse byene.

Ja. Døtrene sjenket faren full etter tur. De lærte nok av det de hadde vokst opp i.

Anonymkode: a2948...ecf

Så da er det ikke homofili som er problemet, men voldtekt. 

Anonymkode: 524a9...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos psykiske problemer, jeg kjenner flere som har vokst opp i kristne miljøer med psykiske problemer enn folk som har vokst opp med likekjønnede foreldre og fått psykiske problemer 🤔

Anonymkode: 2a3cf...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofil sex er en synd iflg min tro. Det betyr ikke at jeg dømmer homofile og har ganske mange homofile i min omgangskrets. Jeg har like mye respekt for dem og er like glad i dem men lever de i synd? Absolutt.

Anonymkode: 389c1...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Lone Star Wolf skrev:

Mange har psykiske problemer før de tar operasjonen og gjør det fordi de tror det vil løse problemene deres. Det er disse som ender opp med å angre seg i ettertid, og da er det for sent.

Det er selvsagt utrolig trist i de tilfellene hvor disse ungdommene angrer på at de har byttet kjønn. Samtidig er menneskene, i mange av historiene jeg har hørt, overbevist om at de er født i feil kropp, ergo: om de er biologisk gutt, så vet de at de er jente. De vil ikke bare bytte kjønn. De har en følelse av å være det andre kjønn enn det de er født som. Det kan føre til at de føler at kroppen deres er feil og ikke tilhører dem. 

Generelt er det ganske strenge kriterier for å få diagnosen transseksualisme i Norge, og man får ikke hormoner før man er 16 år. Før det kan man få pubertetsutsettende midler for å hindre puberteten i å komme. Dette må man gå på i minst to år før man får tillatelse til å få tilskudd av f.eks. østrogen om man går fra gutt til jente. Om de skulle angre før de starter på hormoner, så kommer de bare litt forsinket i puberteten, og ingen skade er skjedd. Ingen får uansett lov til å operere seg før fylte 18 år, og da har de fleste allerede hatt mange år på å tenke og leve som det kjønnet de vil være. 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Uatskillelig skrev:

Gir bibelen noe begrunnelse for hvorfor homofili er synd? Om man har en mening om noe så bør man begrunne det. Hvis ikke holder det ikke mål. Konkret, hva er så galt med å være homofil/lesbisk? 

 

Dette står i bibelen. Noen har til og med blitt vist til tidligere i tråden. Står både i gamle og nye testamentet. Homofil/lesbisk er ikke ord man finner i bibelen nei, fordi det ikke anerkjennes. Selve handlingen og derimot vises det absolutt til, og bibelen er tydelig på at det er synd.

ekteskapet finner du også informasjon om. Både i gamle og nye testamentet, men aldri mellom likekjønnede. Det er ikke godkjent som samlivsform i bibelen.

Anonymkode: a2948...ecf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette står i bibelen. Noen har til og med blitt vist til tidligere i tråden. Står både i gamle og nye testamentet. Homofil/lesbisk er ikke ord man finner i bibelen nei, fordi det ikke anerkjennes. Selve handlingen og derimot vises det absolutt til, og bibelen er tydelig på at det er synd.

ekteskapet finner du også informasjon om. Både i gamle og nye testamentet, men aldri mellom likekjønnede. Det er ikke godkjent som samlivsform i bibelen.

Anonymkode: a2948...ecf

Ja, det står at det er synd, men det står ikke noe om hvorfor. 
 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Ja, det står at det er synd, men det står ikke noe om hvorfor. 
 

Jo. Det står at det  er imot Guds vilje. En plass kalles det til og med en vederstyggelighet, eller styggedom/avskyelig, i andre oversettelser. 

Anonymkode: a2948...ecf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste tråden leste jeg det som "pride og kresne" og lurte litt på hva slags ny pride & predjeduse dette handlet om🙈

 

Jeg har noen ganske dypt troende venner, i bryllet til hun ene var det meget sterkt tryk på å "bli mange". I kristendommen er det egentlig et veldig press på det å "få avkom" som har forsvunnet litt for folk flest ettersom samfunnet går mer vekk fra den kristen kirken til sekulært samfunn. Jeg lurer på hvor stor del av det har vært en del av "problemet" det religiøse har hatt imot det homoseksuelle? 

Men man må jo også huske på at dette er et mer tusen år gammelt tema med politikk, kultur og religion blandet i et, så at man kan finne fram til et svar er kanskje vanskelig 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi kristne ikke liker at homofile menn tar hverandre i rompa og at lesbiske damer slikker hverandre.

Jesus dreper ett lam hver gang du onanerer og tenker på noe annet enn det andre kjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kristne er de mennesker, og vi vet at mennesker er ikke perfekte.

På 30.6.2020 den 19.27, CAPS LOCK skrev:

Fordi Bibelen sier at ekteskapet er mellom en mann og en kvinne, ikke mellom to av samme kjønn


 Bibelen ble skrevet av mennesker.
 
Homofili er ikke synd. Hvorfor kunne noen tror det i 2020?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.7.2020 den 23.19, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 24d9d...bff

Så fint å se 💕🤗 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...