Gå til innhold

Pride og kristne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå gjelder dette 95% av Norges befolkning, da. Selv kristne skiller seg jo. Så hvorfor hater de homofile så mye? 

Anonymkode: 71f0f...1a3

Det handler ikke om hat. Det er advarsel mot synd, og konsekvensen av synd.

Anonymkode: a2948...ecf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder det bare menn og ikke kvinner?

Anonymkode: ebb35...43c

Leste du ikke det jeg siterte? 

Paulus brev til romerne, kapittel 1 vers 18: "Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv lagt det åpent fram. Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbeinte dyr og krypdyr. De fulgte sitt hjertes lyster, derfor overga Gud dem til urenhet slik at de vanæret kroppen sin med hverandre. De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte i stedet for Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg. De er fulle av all slags urett, umoral, grådighet og ondskap, fulle av misunnelse, mordlyst, strid, svik og falskhet. De farer med sladder og baktalelse, hater Gud, bruker vold, er overmodige og brautende, de pønsker ut ondskap og er ulydige mot foreldrene, de er uforstandige, upålitelige, ukjærlige og ubarmhjertige. De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø. Men ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lone Star Wolf skrev:

De tar tester som skal avklare om det virkelig er dette de vil, likevel er det mange som ender opp med å angre seg i ettertid. Hormontilskudd kan man begynne med så tidlig som i 15-16 års alderen.

Har du tall på dette? At mange angrer?

Og har noen forsket på om transseksuelle har psykiske problemer fordi samfunnet (ikke bare religiøse) ikke aksepterer dem?

Det er jo meningsløst for ateister å diskutere "synd". Det er som å diskutere kostholdet til enhjørninger.
Menn som har sex med menn (flertall der altså, gruppesex?) er synd. Å skille seg er synd. At menn har langt hår er synd. All synd er like ille. Gud skal dømme. Likevel dømmer menneskene, og all synd er plutselig ikke likestilt lenger, for det er upraktisk og de vil selv måtte dømmes. 
Grunnen til at sex mellom menn er galt, er at det ikke blir barn. Men at andre har sex uten at det blir barn, er ok. At noen ikke er i stand til å få barn, er ok. At en mann som er infertil fra naturens side har sex med en kvinne er ok. At han har sex med en annen infertil mann er ikke ok, selv om ingen av dem kunne gjort en kvinne gravid. Å bruke prevensjon er ok i protestantisk kirke. Vi overbefolker verden, men all sex skal føre til barn. Hvis ikke en av dem er infertil, eller de ikke ønsker seg barn. Så lenge de ikke er av samme kjønn. Da er det problematisk i ikke få barn. 

Logikk der altså.

Anonymkode: 43a1e...711

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart Ts. Det finnes ikke så mye dobbeltmoral og falsk dydighet som i kristne miljøer. Se på Sylvi Listhaug feks. Bærer kors og er veldig kristen, men har skapt mye hat for svake grupper med sine holdninger.,

bibelen er svært gammeldags. Den er skrevet av menn av sin tid, der kvinner har en lavere rang, homofili er synd mm. Nå lever vi heldigvis i et samfunn der det er helt lovlig å elske hvem man vil, kvinner har rettigheter og man skal ikke diskrimineres for hudfarge. Gud er ikke en som diskriminerer. Dersom han finnes, er jeg overbevist om at han mener at alle har lik verdi- uavhengig av legning, farge og overbevisning. De kristne som sier noe annet, er ikke kristne, men fordomsfulle.

Anonymkode: 34e73...4bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare fordi samfunnet endrer loven for slik at likekjønnede kan vies, betyr ikke det at dette blir mer akseptabelt for kristne. Bibelen kaller dette synd, på lik linje med tyveri, mord, hor, avgudsdyrkelse, og andre ting. Den kaller det ikke den verste synden, men er veldig klar på at det er synd.

Anonymkode: a2948...ecf

Hva med skilsmisse, da? Jeg vet om mange som har vært både skilt og utro som fremdeles er aktive i menigheter. Vokste opp i en pinsemenighet og kjenner det miljøet altfor godt. Meldte meg ut da jeg ble myndig og så meg aldri tilbake

Anonymkode: 71f0f...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, jeg er selv kristen og skammer meg over andre "kristne" som hetser homofile og mener at dette er imot Bibelens lære. Da plukker de ut en bitteliten del av bibelen, mens de glatt overser andre deler av Bibelen som at det er lov å holde slaver, kvinner skal ikke ha lov til å si noe i forsamlinger hvor menn er tilstede, klær hvor forskjellige stoffer er blandet er ulovlig, menn skal ikke klippe skjegget, fisk som lukter er fy-fy osv.. Hvorfor skal de ikke da også følge disse lovene? Bibelen må sees i et moderne lys da mye som står i bibelen slett ikke passer inn i dagens samfunn. 

"Men størst av alt er kjærligheten". Kristendom for meg er kjærlighet. Kjærlighet til Gud, dyr, planeten vår og ikke minst andre mennesker. Vet du hva annet som handler om kjærlighet? Homofili. Det er kjærlighet og det er vakkert. Hvordan det skal bry andre at to mennesker av egen fri vilje elsker hverandre er for meg vanskelig å forstå (så lenge det er ekte kjærlighet og ingen blir utnyttet). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Trudelutt1 skrev:

Kjære TS, jeg er selv kristen og skammer meg over andre "kristne" som hetser homofile og mener at dette er imot Bibelens lære. Da plukker de ut en bitteliten del av bibelen, mens de glatt overser andre deler av Bibelen som at det er lov å holde slaver, kvinner skal ikke ha lov til å si noe i forsamlinger hvor menn er tilstede, klær hvor forskjellige stoffer er blandet er ulovlig, menn skal ikke klippe skjegget, fisk som lukter er fy-fy osv.. Hvorfor skal de ikke da også følge disse lovene? Bibelen må sees i et moderne lys da mye som står i bibelen slett ikke passer inn i dagens samfunn. 

"Men størst av alt er kjærligheten". Kristendom for meg er kjærlighet. Kjærlighet til Gud, dyr, planeten vår og ikke minst andre mennesker. Vet du hva annet som handler om kjærlighet? Homofili. Det er kjærlighet og det er vakkert. Hvordan det skal bry andre at to mennesker av egen fri vilje elsker hverandre er for meg vanskelig å forstå (så lenge det er ekte kjærlighet og ingen blir utnyttet). 

Da tenker jeg du er en god kristen og et godt eksempel 💕 

Det er også det inntrykket jeg har, at enkelte plukker ut deler av bibelen og overser andre deler. Tenker at det er en synd å dømme andre, men enkelte kristne ikke klarer å se det og rettferdiggjør det med å kalle homofili en synd. 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Leste du ikke det jeg siterte? 

Paulus brev til romerne, kapittel 1 vers 18: "Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv lagt det åpent fram. Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbeinte dyr og krypdyr. De fulgte sitt hjertes lyster, derfor overga Gud dem til urenhet slik at de vanæret kroppen sin med hverandre. De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte i stedet for Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg. De er fulle av all slags urett, umoral, grådighet og ondskap, fulle av misunnelse, mordlyst, strid, svik og falskhet. De farer med sladder og baktalelse, hater Gud, bruker vold, er overmodige og brautende, de pønsker ut ondskap og er ulydige mot foreldrene, de er uforstandige, upålitelige, ukjærlige og ubarmhjertige. De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø. Men ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det."

At sex og kjærlighet mellom to kvinner er en synd utfra det du siterer kan tolkes ulikt. Hvem er du til å dømme hva som er unaturlig og naturlig? Hvorfor tar du til deg deler av det Paulus skriver og ikke alt det andre i bibelen og resten av det Paulus sier? Det er jo motstridende mot veldig mye annet. 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Paulus har fått overstyre Jesu budskap om barmhjertighet, toleranse og medmenneskelighet. Jesus omfavnet alle medmennesker, også alle dem som elsker noen av samme kjønn." 

https://www.f-b.no/debatt/bibelen/homofili/mye-grums-i-bibelen-ogsa-om-homofili/o/5-59-1218224

https://framtida.no/2017/11/10/kristen-og-homo

" Sentrum i Bibelen er nestekjærligheten Jesus og Paulus lærer oss. I skapelsesberetningen heter det at alle er skapt i Guds bilde. Jesus diskriminerte ingen. Det blir umulig å kreve en egen etikk for homofile" 

"Paulus fordømmer homofile handlinger i Det nye testamente, men Moxnes mener han ikke kjente til forpliktende kjærlighetsforhold mellom to menn eller kvinner. Paulus sier at homofili er Guds straff over dem som har valgt seg bort fra Ham, ikke en legning."

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/drL0A/mener-at-bibelen-ikke-fordmmer-homofilt-samliv

Osv osv. Virker som enkelte kristne tar ut enkelte ting i bibelen som passer best ens eget syn, men som ikke er realiteten eller hele bildet. 

Anonymkode: ebb35...43c

Denne Moxnes, som du siterer, er paradoksalt nok et eksempel på en som "tar ut enkelte ting i bibelen som passer best ens eget syn". Han er ikke enig i det Bibelen sier, og så prøver han å bortforklare at det faktisk står der, ved å hente fram usaklige argumenter. Dette er de argumentene han anfører for sitt standpunkt om at Bibelen ikke sier at sex mellom personer av samme kjønn er uetisk:

1. "Jesu budskap om barmhjertighet, toleranse og medmenneskelighet"

Hva har dette med saken å gjøre? Står det ikke i Bibelen at seksuelle handlinger mellom to personer av samme kjønn er uetisk fordi "Jesu budskap om barmhjertighet, toleranse og medmenneskelighet?" Usaklig argument av Moxnes

2. "Jesus omfavnet alle medmennesker"

Dette har heller ikke noe med saken å gjøre. Jesus omfavnet ikke alle handlinger. Tvert imot.

3. "Sentrum i Bibelen er nestekjærligheten Jesus og Paulus lærer oss."

Dette har ingenting med saken å gjøre. Tema er seksualmoral.

4. "I skapelsesberetningen heter det at alle er skapt i Guds bilde."

Dette har heller ingenting med saken å gjøre. Dessuten er alle mennesker skapt i Guds bilde. Så hvis seksuelle handlinger mellom personer av samme kjønn er greit fordi "alle mennesker er skapt i Guds bilde", så er alle handlinger etisk holdbare.

5. "Jesus diskriminerte ingen."

Hva har dette med saken å gjøre? Jeg minner om at tema er seksualmoral.

6. "Det blir umulig å kreve en egen etikk for homofile". 

Ingen krever en egen etikk for homofile. Fordømmelsen av seksuelle handlinger mellom to personer av samme kjønn gjelder alle, enten de er heterofile, bifile, homofile eller hva det måtte være.

7. Paulus fordømmer homofile handlinger i Det nye testamentet, men Moxnes mener han ikke kjente til forpliktende kjærlighetsforhold mellom to menn eller kvinner. Paulus sier at homofili er Guds straff over dem som har valgt seg bort fra Ham, ikke en legning."

Paulus reiste rundt i Romerriket og kjente derfor godt til varige seksuelle forhold mellom likekjønnede. Så dette argumentet er feil. Paulus skriver ikke noe sted at "homofili er Guds straff". Det er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med skilsmisse, da? Jeg vet om mange som har vært både skilt og utro som fremdeles er aktive i menigheter. Vokste opp i en pinsemenighet og kjenner det miljøet altfor godt. Meldte meg ut da jeg ble myndig og så meg aldri tilbake

Anonymkode: 71f0f...1a3

Yes, jeg har gått på en pinsemenighet skole som yngre. Og for å si det slik, der er det skilsmisser, vold, utroskap etc. Vi måtte til og med redde en yngre jente fra ekteskapet sitt der hun ble slått, truet og mannen var utro. Å han er en av de som roper høyest. De sitter å dømmer andre som om de aldri har syndet selv. Dobbeltmoral og ikke minst en stor synd. 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Trudelutt1 skrev:

Bibelen må sees i et moderne lys da mye som står i bibelen slett ikke passer inn i dagens samfunn. 

Ironisk i grunn da boken skal være guds ord, han burde sett dette komme.

Hvorfor ikke bare kaste hele greia. Du følger jo dine egne meninger uansett ved å beholde det du liker og kaster vekk det du ikke liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om hat. Det er advarsel mot synd, og konsekvensen av synd.

Anonymkode: a2948...ecf

Men kan du si hvorfor det er synd? Eller er det bare fordi det står i bibelen? 

Jeg setter troen høyt, og jeg har et nært forhold til Jesus - men akkurat dette med homofili forstår jeg meg ikke på. 
 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Denne Moxnes, som du siterer, er paradoksalt nok et eksempel på en som "tar ut enkelte ting i bibelen som passer best ens eget syn". Han er ikke enig i det Bibelen sier, og så prøver han å bortforklare at det faktisk står der, ved å hente fram usaklige argumenter. Dette er de argumentene han anfører for sitt standpunkt om at Bibelen ikke sier at sex mellom personer av samme kjønn er uetisk:

1. "Jesu budskap om barmhjertighet, toleranse og medmenneskelighet"

Hva har dette med saken å gjøre? Står det ikke i Bibelen at seksuelle handlinger mellom to personer av samme kjønn er uetisk fordi "Jesu budskap om barmhjertighet, toleranse og medmenneskelighet?" Usaklig argument av Moxnes

2. "Jesus omfavnet alle medmennesker"

Dette har heller ikke noe med saken å gjøre. Jesus omfavnet ikke alle handlinger. Tvert imot.

3. "Sentrum i Bibelen er nestekjærligheten Jesus og Paulus lærer oss."

Dette har ingenting med saken å gjøre. Tema er seksualmoral.

4. "I skapelsesberetningen heter det at alle er skapt i Guds bilde."

Dette har heller ingenting med saken å gjøre. Dessuten er alle mennesker skapt i Guds bilde. Så hvis seksuelle handlinger mellom personer av samme kjønn er greit fordi "alle mennesker er skapt i Guds bilde", så er alle handlinger etisk holdbare.

5. "Jesus diskriminerte ingen."

Hva har dette med saken å gjøre? Jeg minner om at tema er seksualmoral.

6. "Det blir umulig å kreve en egen etikk for homofile". 

Ingen krever en egen etikk for homofile. Fordømmelsen av seksuelle handlinger mellom to personer av samme kjønn gjelder alle, enten de er heterofile, bifile, homofile eller hva det måtte være.

7. Paulus fordømmer homofile handlinger i Det nye testamentet, men Moxnes mener han ikke kjente til forpliktende kjærlighetsforhold mellom to menn eller kvinner. Paulus sier at homofili er Guds straff over dem som har valgt seg bort fra Ham, ikke en legning."

Paulus reiste rundt i Romerriket og kjente derfor godt til varige seksuelle forhold mellom likekjønnede. Så dette argumentet er feil. Paulus skriver ikke noe sted at "homofili er Guds straff". Det er feil. 

Det henger jo ikke på grep det du skriver og gir fortsatt ikke mening hvorfor kristne skal dømme andre. Ville nå tro guds ord står sterkere enn Paulus sine.

Og hvis du ser innlegget mitt så siterte jeg langt flere enn kun Moxnes. 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At sex og kjærlighet mellom to kvinner er en synd utfra det du siterer kan tolkes ulikt. Hvem er du til å dømme hva som er unaturlig og naturlig? Hvorfor tar du til deg deler av det Paulus skriver og ikke alt det andre i bibelen og resten av det Paulus sier? Det er jo motstridende mot veldig mye annet. 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

Du er usaklig. Vi diskuterer ikke kjærlighet, men sex. 

Du er dessuten uærlig. Det er ikke snakk om å tolke ulikt, for teksten er klar. Les den igjen: "Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse."

Det er ikke jeg som dømmer, men Paulus. Jeg bare siterer hva som faktisk står skrevet i Bibelen. At ikke du liker det, er ikke relevant.

Det er dessuten ekstremt paradoksalt at du som selv velger å se helt bort fra det som står skrevet i Det nye testamentet om dette temaet, påstår at jeg, som bare siterer Det nye testamentet, visst nok ikke er ærlig, men angivelig bare plukker ut det jeg liker. Det jo nettopp du selv som gjør dette. Du viser her en tydelig dobbeltmoral

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CAPS LOCK skrev:

Du er usaklig. Vi diskuterer ikke kjærlighet, men sex. 

Du er dessuten uærlig. Det er ikke snakk om å tolke ulikt, for teksten er klar. Les den igjen: "Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse."

Det er ikke jeg som dømmer, men Paulus. Jeg bare siterer hva som faktisk står skrevet i Bibelen. At ikke du liker det, er ikke relevant.

Det er dessuten ekstremt paradoksalt at du som selv velger å se helt bort fra det som står skrevet i Det nye testamentet om dette temaet, påstår at jeg, som bare siterer Det nye testamentet, visst nok ikke er ærlig, men angivelig bare plukker ut det jeg liker. Det jo nettopp du selv som gjør dette. Du viser her en tydelig dobbeltmoral

Hvis homofili var synd, hvorfor uttalte ikke Jesus seg om det? Jesus står over Paulus.

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CAPS LOCK skrev:

Du er usaklig. Vi diskuterer ikke kjærlighet, men sex. 

Du er dessuten uærlig. Det er ikke snakk om å tolke ulikt, for teksten er klar. Les den igjen: "Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse."

Det er ikke jeg som dømmer, men Paulus. Jeg bare siterer hva som faktisk står skrevet i Bibelen. At ikke du liker det, er ikke relevant.

Det er dessuten ekstremt paradoksalt at du som selv velger å se helt bort fra det som står skrevet i Det nye testamentet om dette temaet, påstår at jeg, som bare siterer Det nye testamentet, visst nok ikke er ærlig, men angivelig bare plukker ut det jeg liker. Det jo nettopp du selv som gjør dette. Du viser her en tydelig dobbeltmoral

Og der begynte personangrepet. Det kan vi kanskje holde oss for gode til? 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yes, jeg har gått på en pinsemenighet skole som yngre. Og for å si det slik, der er det skilsmisser, vold, utroskap etc. Vi måtte til og med redde en yngre jente fra ekteskapet sitt der hun ble slått, truet og mannen var utro. Å han er en av de som roper høyest. De sitter å dømmer andre som om de aldri har syndet selv. Dobbeltmoral og ikke minst en stor synd. 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

Han er en hykler. 

Anonymkode: a2948...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Hvis homofili var synd, hvorfor uttalte ikke Jesus seg om det? Jesus står over Paulus.

Hvis pedofili er synd, hvorfor uttalte ikke Jesus seg om det? Hvis man skal følge din logikk, så er seksuelle overgrep mot barn, greit, for Jesus uttalte seg ikke om det. En merkelig logikk du har.

Dessuten uttalte Jesus seg indirekte om homoseksualitet: 

Matteus 19 vers 3: Noen fariseere kom for å sette ham på prøve, og de spurte: «Har en mann lov til å skille seg fra sin kone av en hvilken som helst grunn?»  Han svarte: «Har dere ikke lest at Skaperen fra begynnelsen av skapte dem som mann og kvinne  og sa: ‘ Derfor skal mannen forlate far og mor og holde fast ved sin kvinne, og de to skal være én kropp.’  Så er de ikke lenger to; de er én kropp. Og det som Gud har sammenføyd, skal mennesker ikke skille.»  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der begynte personangrepet. Det kan vi kanskje holde oss for gode til? 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

Jeg konstaterer bare at argumentene dine er usaklige, paradoksale og dobbeltmoralske, men det er jo fint at du kan ta offerrollen når du kommer til kort med argumentene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CAPS LOCK skrev:

Hvis pedofili er synd, hvorfor uttalte ikke Jesus seg om det? Hvis man skal følge din logikk, så er seksuelle overgrep mot barn, greit, for Jesus uttalte seg ikke om det. En merkelig logikk du har.

Dessuten uttalte Jesus seg indirekte om homoseksualitet: 

Matteus 19 vers 3: Noen fariseere kom for å sette ham på prøve, og de spurte: «Har en mann lov til å skille seg fra sin kone av en hvilken som helst grunn?»  Han svarte: «Har dere ikke lest at Skaperen fra begynnelsen av skapte dem som mann og kvinne  og sa: ‘ Derfor skal mannen forlate far og mor og holde fast ved sin kvinne, og de to skal være én kropp.’  Så er de ikke lenger to; de er én kropp. Og det som Gud har sammenføyd, skal mennesker ikke skille.»  

Ikke bland inn seksuelle overgrep i denne debatten. Seksuelle overgrep ødelegger og skader mennesker. Homofili er bare å elske en av samme kjønn. Du ser vel selv at det er milevis forskjell på det?

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...