Gå til innhold

Pride og kristne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange kristne som er imot pride? Jeg ser kristne slenger ut vanvittige stygge kommentarer og dømming på blant annet fb. 

Er det ikke opp til guden deres å dømme? Er det ikke en synd å dømme andre på denne måten? Er det i det heletatt en synd å elske andre uansett kjønn etc, hvem skader de i såfall? Hvor kommer dette hatet fra? Lærer man ikke at man skal elske andre slik som Gud gjør? Står det noen sted i bibelen at homofili er ulovlig, en synd og man skal behandle og dømme de dårlig? 

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler mer om personlige meninger enn religion 

Anonymkode: 42ddb...be9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler mer om personlige meninger enn religion 

Anonymkode: 42ddb...be9

De jeg har lest kommentarene til drar inn kristendommen inn i alt. Refererer til bibelen. Det var flere hundre kommentarer, hvor 2 var uenige og disse ble kalt svikere og ikke kristne. Tror dette gjaldt pinsemenigheten hvis det har noe å si? 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De jeg har lest kommentarene til drar inn kristendommen inn i alt. Refererer til bibelen. Det var flere hundre kommentarer, hvor 2 var uenige og disse ble kalt svikere og ikke kristne. Tror dette gjaldt pinsemenigheten hvis det har noe å si? 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

Link til kommentarfeltet? 

Anonymkode: 0cb2e...fb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne er ikke den gruppen som er mest i mot pride og homofili, innenfor Islam så er det akseptert å kaste homofile ned ifra hustak. Ikke helt uventet siden kvinner er mannens eiendel i følge den islamske ideologien, selv her i Norge så er kvinner ansett som eiendeler og verdiløse så du kan jo bare tenke deg hvordan homofile blir sett på blant muslimer.

Anonymkode: 5b752...068

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange kristne som er imot pride?

Anonymkode: ebb35...43c

Fordi Bibelen sier at ekteskapet er mellom en mann og en kvinne, ikke mellom to av samme kjønn

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristne er ikke den gruppen som er mest i mot pride og homofili, innenfor Islam så er det akseptert å kaste homofile ned ifra hustak. Ikke helt uventet siden kvinner er mannens eiendel i følge den islamske ideologien, selv her i Norge så er kvinner ansett som eiendeler og verdiløse så du kan jo bare tenke deg hvordan homofile blir sett på blant muslimer.

Anonymkode: 5b752...068

Når Gud straffet et helt folk som følge av homofili så er det innenfor å dømme handlingen. Ja homofili er synd og ja det er forbudt i Guds åsyn og ja det er lov å forkaste homofili, men man skal respektere menneskene.

Anonymkode: 6908b...7b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange kristne som er imot pride? Jeg ser kristne slenger ut vanvittige stygge kommentarer og dømming på blant annet fb. 

Er det ikke opp til guden deres å dømme? Er det ikke en synd å dømme andre på denne måten? Er det i det heletatt en synd å elske andre uansett kjønn etc, hvem skader de i såfall? Hvor kommer dette hatet fra? Lærer man ikke at man skal elske andre slik som Gud gjør? Står det noen sted i bibelen at homofili er ulovlig, en synd og man skal behandle og dømme de dårlig? 

Anonymkode: ebb35...43c

Bibelen er veldig klar på at homofili er en synd, og at menn ikke skal kle seg som kvinner og kvinner ikke skal kle seg som menn. Mange ser på pride som noe som fremmer slik syndig og skadelig livsstil og forsøker å viske ut tradisjonelle verdier, og er derfor kritiske til arrangementet. Mange utenfor kristne menigheter er kristiske av samme årsak, at de synes pride går for langt.

Det er ikke noen motsetning mot å ha respekt for enkeltmennesket.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Fordi Bibelen sier at ekteskapet er mellom en mann og en kvinne, ikke mellom to av samme kjønn

Står det ikke i bibelen også at man ikke skal dømme, elske sin neste osv? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Link til kommentarfeltet? 

Anonymkode: 0cb2e...fb4

Kan ikke legge ut link, er på fb. 

 

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristne er ikke den gruppen som er mest i mot pride og homofili, innenfor Islam så er det akseptert å kaste homofile ned ifra hustak. Ikke helt uventet siden kvinner er mannens eiendel i følge den islamske ideologien, selv her i Norge så er kvinner ansett som eiendeler og verdiløse så du kan jo bare tenke deg hvordan homofile blir sett på blant muslimer.

Anonymkode: 5b752...068

Det er jeg klar over, men ikke det jeg lurer på 😊

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når Gud straffet et helt folk som følge av homofili så er det innenfor å dømme handlingen. Ja homofili er synd og ja det er forbudt i Guds åsyn og ja det er lov å forkaste homofili, men man skal respektere menneskene.

Anonymkode: 6908b...7b5

Men er det da ikke Gud som skal dømme de og ikke alle andre? Hvorfor er det en synd å elske noen? Står det noen sted at kristne skal dømme homofile? 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Fordi Bibelen sier at ekteskapet er mellom en mann og en kvinne, ikke mellom to av samme kjønn

Jeg er vokst opp i et konservativt miljø, og ble tidligere sett på som homofob av folk jeg snakket med.

... Så begynte jeg å stille spørsmål til dette med homofili. Istedenfor å bare sluke rått det folk sa om at homofili var galt så begynte jeg å stille spørsmål om hvorfor. Og det fant jeg aldri svar på. 

Bibelen er opptatt av at vi skal elske hverandre. To mennesker som elsker hverandre, uavhengig av om de er heterofile eller homofile - hva kan være galt i det? Hvordan kan kjærlighet være en synd? 

Konklusjonen ble at selv om jeg er kristen så er jeg ikke imot homofili. 
 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når Gud straffet et helt folk som følge av homofili så er det innenfor å dømme handlingen. Ja homofili er synd og ja det er forbudt i Guds åsyn og ja det er lov å forkaste homofili, men man skal respektere menneskene.

Anonymkode: 6908b...7b5

HVORFOR er homofili synd? 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venn på videregående som ble banket nesten ihjel av faren sin da faren fikk nyss om at han var homofil. Han ble tvunget med til et privathjem flere ganger i måneden der de talte I tunger over ham, han ble så utrolig mishandlet både hjemme og i menigheten sin. Så plutselig forsvant han. Og så flere år senere dukket han opp på sosiale medier med kone og barn og nyheter om at han var blitt leder i en pinsemenighet.

Religion er bare råttent. Så takknemlig for at jeg har vokst opp i et ikke-religiøst miljø. 

Anonymkode: fa64e...940

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Handler mer om personlige meninger enn religion 

Anonymkode: 42ddb...be9

Men holdningene og oppførselen strider med deres egen religion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lone Star Wolf skrev:

Bibelen er veldig klar på at homofili er en synd, og at menn ikke skal kle seg som kvinner og kvinner ikke skal kle seg som menn. Mange ser på pride som noe som fremmer slik syndig og skadelig livsstil og forsøker å viske ut tradisjonelle verdier, og er derfor kritiske til arrangementet. Mange utenfor kristne menigheter er kristiske av samme årsak, at de synes pride går for langt.

Det er ikke noen motsetning mot å ha respekt for enkeltmennesket.

Hvorfor er en slik livsstil skadelig? Om folk ønsker å bytte kjønn (transseksualisme) eller være sammen med noen av samme kjønn (homofili) så skader vel ikke det noen? 
 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Hvorfor er en slik livsstil skadelig? Om folk ønsker å bytte kjønn (transseksualisme) eller være sammen med noen av samme kjønn (homofili) så skader vel ikke det noen? 

Homofili sprer sykdommer slik som aids og strider med menneskets natur og oppgave om å formere oss og føre menneskeheten videre. Transseksualisme fører til forvirring om hva som er normalt, spesielt ovenfor unge og fører til psykisk sykdom. Inntrykket mitt er at mange transseksuelle allerede har psykisk sykdom som følge av dårlige opplevelser i livet, og derfor kunne hatt mer nytte av helsehjelp. Mange ender opp med å angre seg i ettertid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det ikke i bibelen også at man ikke skal dømme, elske sin neste osv? 

Kan ikke legge ut link, er på fb. 

 

Det er jeg klar over, men ikke det jeg lurer på 😊

Men er det da ikke Gud som skal dømme de og ikke alle andre? Hvorfor er det en synd å elske noen? Står det noen sted at kristne skal dømme homofile? 

Ts 

Anonymkode: ebb35...43c

Du kan linke til Facebook jo, eventuelt kan du ta en skjermdump og poste her. Eller veilede oss, slik at vi finner kommentarfeltet på Facebook. Hva skal vi søke etter? 

Anonymkode: 0cb2e...fb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Lone Star Wolf skrev:

Homofili sprer sykdommer slik som aids og strider med menneskets natur og oppgave om å formere oss og føre menneskeheten videre. Transseksualisme fører til forvirring om hva som er normalt, spesielt ovenfor unge og fører til psykisk sykdom. Inntrykket mitt er at mange transseksuelle allerede har psykisk sykdom som følge av dårlige opplevelser i livet, og derfor kunne hatt mer nytte av helsehjelp. Mange ender opp med å angre seg i ettertid.

Heterofile sprer også kjønnssykdommer.

Menneskeheten dør ikke ut om folk lever i homofile parforhold. Nå finnes også muligheten for assistert befruktning.

Transseksuelle får masse helsehjelp, både somatisk og psykologisk oppfølging over flere år. De skal leve som det kjønnet de ønsker å bli i flere år før de blir vurdert for operasjon, og de må også være over 18 år for kjønnskorrigerende behandling. 
 

 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Heterofile sprer også kjønnssykdommer.

Langt ifra i samme graden som homofile.

 

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Menneskeheten dør ikke ut om folk lever i homofile parforhold. Nå finnes også muligheten for assistert befruktning.

Flere homofile fører til lavere fødselstall og dermed lavere befolkningsvekst. Assisert befruktning er unaturlig og har også sine negative sider ved at barnet vokser opp uten en far og en mor, som kan føre til psykiske problemer.

 

4 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Transseksuelle får masse helsehjelp, både somatisk og psykologisk oppfølging over flere år. De skal leve som det kjønnet de ønsker å bli i flere år før de blir vurdert for operasjon, og de må også være over 18 år for kjønnskorrigerende behandling.

De tar tester som skal avklare om det virkelig er dette de vil, likevel er det mange som ender opp med å angre seg i ettertid. Hormontilskudd kan man begynne med så tidlig som i 15-16 års alderen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Handler mer om personlige meninger enn religion 

Anonymkode: 42ddb...be9

Hva med å slutte å uttale deg om ting du ikke har peiling på? Jeg har venner som jeg har fått gjennom studier som er kristne og de er langt fra fordomsfulle, men saken er at i bibelen står det om homofili/likekjønnet ekteskap, om at det er synd. Det handler altså ikke om fordommer, men om troen deres. De skal behandle alle med kjærlighet og respekt, men likekjønnet ekteskap blir sett på som synd. Det betyr dermed ikke at de går rundt og hetser homofile.

Anonymkode: 6303d...ebf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lone Star Wolf skrev:

Homofili sprer sykdommer slik som aids og strider med menneskets natur og oppgave om å formere oss og føre menneskeheten videre. Transseksualisme fører til forvirring om hva som er normalt, spesielt ovenfor unge og fører til psykisk sykdom. Inntrykket mitt er at mange transseksuelle allerede har psykisk sykdom som følge av dårlige opplevelser i livet, og derfor kunne hatt mer nytte av helsehjelp. Mange ender opp med å angre seg i ettertid.

Har du link til at homofili fører til psykisk sykdom? Vil nå tro at kristendommen og dømming i svært mange tilfeller også fører til psykisk sykdom. 

Sex mellom kvinner og menn sprer også sykdom. Synes du da at det er et ok argument for at vi ikke skal ha sex? 

Verden er overbefolket og planeten er forurenset. Det er bare fint at ikke alle forplanter seg. 

Fortsatt er ikke dette et godt nok argument for at det er en synd og at disse skal dømmes, å ikke få elske den de vil. 

Ts

Anonymkode: ebb35...43c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...