Gå til innhold

Hvor mye betalte du for folrovelseskjolen din? Og hva var grunenn til akkuratt denne prisen? Gjerne legg til ved bildet🌸


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett mange tråder om priser anngående brudekjoler, men nå ble jeg nysgerrig på hvor mye folk betaler til forlovelseskjoler! 

Anonymkode: 853df...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpet folk egen kjole til når man blir forlovet? Er det også en egen fest? :klo:

Anonymkode: ff703...fc1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om forlovelseskjole bortsett fra hos kongelige 🤣🤣

Anonymkode: 26948...e7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpet folk egen kjole til når man blir forlovet? Er det også en egen fest? :klo:

Anonymkode: ff703...fc1

Noen pleier å ha liten fest :) spørs litt på kultur også, for foreksempel pakistanere er det veldig vanlig å ha en forlovelsesfest. 

Med lokal, litt mat og pen kjole. 
uansett om det blir fest på en «enkel måte» så pleier ee å pynte litt For bilder 🤗

Anonymkode: 853df...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, enda en kostnad man skal prakke på bridezillas. 
 

 

Anonymkode: a8a96...340

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen i Norge som har egen fest for forlovelsen, men vet at det er vanlig i USA :) 

Akkurat blitt forlovet selv, men vi sparer glatt de pengene. Bruker de heller på bryllupet, som vi planlegger å ha svært enkelt.

Anonymkode: f9f16...c77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke vanlig i Norge, så her får du nok ikke mange relevante svar. Kanskje du kan spørre etter pene kjoler som har blitt brukt i konfirmasjon, bryllup etc? Da får du sikkert mye bra inspirasjon. 

Anonymkode: 46446...4ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forlovet i en kjole til 79,-. Kjøpt på HM og er hyttekjolen min.

Anonymkode: 21e6f...8c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette handlet om kjolen man brukte som forlover. 

Men forlovelseskjolen min kostet 0,- og eksisterer ikke. 

Anonymkode: faf31...551

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelseskjole? 

Merkelig begrep. Nei, jeg stilte ikke i en spesiell kjole da mannen fridde. Jeg visste ikke at han skulle fri. Det samme gjelder for alle venninnene mine. 

Ser ikke for meg situasjonen: "I kveld skal jeg fri, så du må kjøpe en spesiell kjole"???? 

Anonymkode: d0234...0ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forlovet i bilen, hadde på jeans og genser. 😀

Anonymkode: 1ea3c...ca4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, enda en kostnad man skal prakke på bridezillas. 
 

 

Anonymkode: a8a96...340

Nei, bridezillas får forloveren til å kjøpe kjolen selv. Gjerne en de velger til deg og som man aldri får brukt senere.

Det måtte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må dere slutte!

Forlovelseskjoler er da helt vanlige mange steder. Man bruker det til forlovelsesfest og når man tar forlovelsesbilder! Disse bildene brukes senere på bryllupsinvitasjonene! Trodde da de fleste visste dette! 

Anonymkode: 7ecbb...9fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere slutte!

Forlovelseskjoler er da helt vanlige mange steder. Man bruker det til forlovelsesfest og når man tar forlovelsesbilder! Disse bildene brukes senere på bryllupsinvitasjonene! Trodde da de fleste visste dette! 

Anonymkode: 7ecbb...9fa

Er dette vanlig i Norge? Har hverken hørt om forlovelsesfest eller forlovelsesbilder til invitasjoner her til lands. Har fått invitasjoner med parets navn, bare.

Anonymkode: 476b0...d48

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere slutte!

Forlovelseskjoler er da helt vanlige mange steder. Man bruker det til forlovelsesfest og når man tar forlovelsesbilder! Disse bildene brukes senere på bryllupsinvitasjonene! Trodde da de fleste visste dette! 

Anonymkode: 7ecbb...9fa

Dette er ikke vanlig i Norge :)  At det er vanlig mange stedet betyr ikke at alle nordmenn vet hva det betyr. Så nei, vi må ikke slutte å være forvirret over hva det er TS snakker om.

Det er også veldig vanlig å ikke ha bilder av seg selv på bryllupsinvitasjoner.

Anonymkode: f9f16...c77

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere slutte!

Forlovelseskjoler er da helt vanlige mange steder. Man bruker det til forlovelsesfest og når man tar forlovelsesbilder! Disse bildene brukes senere på bryllupsinvitasjonene! Trodde da de fleste visste dette! 

Anonymkode: 7ecbb...9fa

Jeg har vært i mange brylluper, men heller aldri hørt om dette. Det er tydeligvis ikke vanlig i mitt miljø og mitt område.

Har selvfølgelig derfor aldri hatt forlovelseskjole (har vært gift en gang tidligere og er nå forlovet og skal gifte meg igjen). Tror jeg hadde på meg t-skjorte og truse da vi forlovet oss. Hjemmekontor og lockdown. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Nå må dere slutte!

Forlovelseskjoler er da helt vanlige mange steder. Man bruker det til forlovelsesfest og når man tar forlovelsesbilder! Disse bildene brukes senere på bryllupsinvitasjonene! Trodde da de fleste visste dette! 

Anonymkode: 7ecbb...9fa

Er 40 og har aldri hørt om eller opplevd dette i noen av bryllupene jeg har vært i. Men så har jeg heller ikke vært i bryllup hvor brudeparet har røtter i utlandet. 
Dere som mener det er vanlig, har dere utenlandske røtter?
For hvis nei, lurer jeg på hvor i Norge dere kommer fra, og hvor dette er vanlig. Eller om dette er en «ny tradisjon» som unge har startet, på linje med baby shower (som ingen rundt min alder hadde, men som er mer vanlig for de som er 10-15 år yngre enn meg)

Anonymkode: 8677f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært invitert i forlovelsesselskap eller hørt om noen som har hatt det i min generasjon. Det er mulig besteforeldrene mine hadde det på 50-tallet, den gang en forlovelse var en større begivenhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2020 at 9:56 PM, AnonymBruker said:

Nå må dere slutte!

Forlovelseskjoler er da helt vanlige mange steder. Man bruker det til forlovelsesfest og når man tar forlovelsesbilder! Disse bildene brukes senere på bryllupsinvitasjonene! Trodde da de fleste visste dette! 

Anonymkode: 7ecbb...9fa

Aldri hørt om forlovelseskjoler, eller -fester eller -bilder. 

Anonymkode: 1becb...5eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...