Gå til innhold

Partnern truer med å ta begge barne å dra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Partnern er utsprunglig fra ett annet EU-land. Å hver eneste gang liksom hver ENESTE gang hen blir sint så sier hen at en dag vil jeg ikke finne hen hjemme og at hen skall ha med barnen som er under 4år. 
 

 Hva skjer hvis partnern tar begge å dra? Jeg 

 

Anonymkode: 40dfa...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Partnern er utsprunglig fra ett annet EU-land. Å hver eneste gang liksom hver ENESTE gang hen blir sint så sier hen at en dag vil jeg ikke finne hen hjemme og at hen skall ha med barnen som er under 4år. 
 

 Hva skjer hvis partnern tar begge å dra? Jeg 

 

Anonymkode: 40dfa...798

Hvis hen truer deg med brudd og kidnapping av barna så bør du planlegge å gå fra hen. I tillegg bør du ta passene til barna og oppbevare de et trygt sted.. gjerne hos noen andre enn hjemme. Han kommer seg ikke på fly til utlandet uten pass.. og han får ikke ordnet pass uten din underskrift. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partneren din høres ikke grei ut. Å true deg med å ta fra deg barna i en krangel er redselsfullt. Du bør nok helst for din egen og dine barns skyld planlegge en tilværelse uten en slik partner.

Anonymkode: 32067...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det psykisk vold. 
Dersom partneren din tar barna ut av Norge uten ditt samtykke og de er norske statsborgere, er det i praksis kidnapping.
Har partneren ditt også statsborgerskap i et land utenfor EU?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta passene til barna og gjem de godt, bankboks eller hos foreldrene dine og gi beskjed til de at hen ikke skal vite om de.

Slå opp (åpenbart)

Varsle politiet og si at hen truer med kidnapping av barna dine. Dokumenter ALLE samtalene deres, ta opptak - så kan du bruke det i barnefordeling.

Anonymkode: d8c24...315

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hudpleier skrev:

For det første er det psykisk vold. 
Dersom partneren din tar barna ut av Norge uten ditt samtykke og de er norske statsborgere, er det i praksis kidnapping.
Har partneren ditt også statsborgerskap i et land utenfor EU?

 

Det står i HI at partner opprinnelig er fra et EU-land, ikke et land utenfor EU.

Anonymkode: 32067...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står i HI at partner opprinnelig er fra et EU-land, ikke et land utenfor EU.

Anonymkode: 32067...7ba

Ja men det er mulig å ha flere enn et statsborgerskap.

Anonymkode: 0fcf8...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sunnys skrev:

Hvis hen truer deg med brudd og kidnapping av barna så bør du planlegge å gå fra hen. I tillegg bør du ta passene til barna og oppbevare de et trygt sted.. gjerne hos noen andre enn hjemme. Han kommer seg ikke på fly til utlandet uten pass.. og han får ikke ordnet pass uten din underskrift. 

Lurt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sier ganske mye i affekt, som f.eks. en krangel. Høres egentlig ut til at problemet deres er at forholdet skranter. Er det slik at du egentlig går å planlegger et brudd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, RoH said:

En sier ganske mye i affekt, som f.eks. en krangel. Høres egentlig ut til at problemet deres er at forholdet skranter. Er det slik at du egentlig går å planlegger et brudd? 

nei men hen sier hele tiden at hen har flyttet hit bare for meg og måtte forlate familjen sin for meg , og for det lille minste som skjer så begynner hen med at hen skall tilbake og ta med barna. vi har absolutt ikke noe store problem, jeg er ganske kall av meg og klager aldrig men hen er en type som skall klage på hver eneste detalj som skjer. 

Anonymkode: 40dfa...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestill time hos familievernskontoret eller hos familieterapeut privat. Ikke la deg true til noe. Dessuten, hvis du er far/mor til barna kan ikke partneren flytte ut av landet uten samtykke:

Sitat

Ved felles foreldreansvar kan ikke en flytting til utlandet skje uten at den andre forelderen samtykker, jf. barneloven § 40.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

bestill time hos familievernskontoret eller hos familieterapeut privat. Ikke la deg true til noe. Dessuten, hvis du er far/mor til barna kan ikke partneren flytte ut av landet uten samtykke:

 


det stemmer. Men det er mange saker der en av foreldrene tar med barna til hjemlandet sitt, og har de ikke utlevering i dette la det blir det vanskelig. Da det landet ikke ser på saken som en kidnapping da en av foreldrene har omsorg for barnet - helt sykt 

Anonymkode: 3d20e...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

nei men hen sier hele tiden at hen har flyttet hit bare for meg og måtte forlate familjen sin for meg , og for det lille minste som skjer så begynner hen med at hen skall tilbake og ta med barna. vi har absolutt ikke noe store problem, jeg er ganske kall av meg og klager aldrig men hen er en type som skall klage på hver eneste detalj som skjer. 

Anonymkode: 40dfa...798

Bor du sammen med et intetkjønn? 

Jeg skjønner godt at han opplever det som om han har forlatt alt for din skyld, for det er vel kanskje det han egentlig har? Om han ikke har noe særlig sosialt nettverk ut over deg er det jo også forståelig at han lener seg mye på deg?

Vi menn trenger ofte bekreftelse i form av sex, og bekreftelse på at vi er viktige, når ting skurrer trenger vi det egentlig enda mer. Får vi ikke det ligger dette ofte under og murrer. 

Forslag er definitivt familievernkontor om du mener dere har en felles plattform som er verd og fikse på. Om ikke er det jo bortkastet tid uansett. 

Han kan selvfølgelig "kidnappe" barna (jeg mener det er feil ord og ta med seg egne barn, hadde det vært en norsk dame som tok med barna fra f.eks Iran hadde hun blitt hyllet), sett fra hans ståsted mener hans garantert at barn er hans også. Lovverket i Norge er jo en gang slik at kvinner har et sterkere vern, og at barna skal være her. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta passet. Min stemor stakk av med min lillebror i flere år og faren min satt fortvilet igjen i Norge. Nå er passet konfiskert og de er endelig skilt (og broren min bor i Norge).

Anonymkode: bcc12...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:


det stemmer. Men det er mange saker der en av foreldrene tar med barna til hjemlandet sitt, og har de ikke utlevering i dette la det blir det vanskelig. Da det landet ikke ser på saken som en kidnapping da en av foreldrene har omsorg for barnet - helt sykt 

Anonymkode: 3d20e...66d

Gjelder dette andre veien også? 

At f.eks. kvinne som tar med barnet Iran uten mannens samtykke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...