Gå til innhold

Styrketrening er drivstoff for sexlysten. Flere som føler det sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trente styrke igjen etter en lang pause og ble steinkåt. Har alltid vært sånn. Nesten som om styrketrening er et slags dop? 

Anbefaler det for alle som ikke har lysten inne.

Anonymkode: a8abc...77b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, opplever definitivt det samme. Når vi trener sammen er det alltid rett hjem og kaste oss over hverandre 😂

Og som @Cleo88 skriver, generelt mer energi og selvtillit.

Anonymkode: ab5d6...dc4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg trener for helsa mi. Sex er jeg ikke interessert i.

Anonymkode: 76bc4...b85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man gjør som jeg gjorde i går - drar det for langt. Det blir ikke noe på kjæresten på et par dager for å si det slik. Jeg sliter nok med å reise meg fra sofaen for øyeblikket 😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent styrke regelmessig de siste 4 årene, og opplever ikke disse godene😖 

Jeg blir sliten, og må hvile etter trening. Og sexlysten kan jeg se lenge etter... 

Venter fremdeles på den energien alle snakker om. 

Kvinne 33.

Anonymkode: 4a393...465

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knebøy som ga meg starten på vaginal orgasme....så JA!! 🙂 

Nå kan jeg jeg ri pikk i knappe 5min før jeg kommer.....samme om han knuller meg bakfra på kne :) 

Anonymkode: 146df...b27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knebøy som ga meg starten på vaginal orgasme....så JA!! 🙂 

Nå kan jeg jeg ri pikk i knappe 5min før jeg kommer.....samme om han knuller meg bakfra på kne :) 

Anonymkode: 146df...b27

What😅

Selv har jeg ikke sett noen sammenheng mellom styrketrening og sexlyst. Hva er teorien bak at dette skulle stemme? Har det noe med frigjøring av endorfiner eller dopamin å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Trener styrke for å få den seksuelle energien over på noe annet, men så blir jeg tent etter å ha trent. 🙄
Etter en skikkelig hard økt hvor det sitrer i kroppen fordi jeg er så sliten så hadde det vært greit med noe annet enn en dusj. 😂

Anonymkode: f17bf...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trent styrke regelmessig de siste 4 årene, og opplever ikke disse godene😖 

Jeg blir sliten, og må hvile etter trening. Og sexlysten kan jeg se lenge etter... 

Venter fremdeles på den energien alle snakker om. 

Kvinne 33.

Anonymkode: 4a393...465

Kosten kan være feil og kanskje for lite søvn? Alt må være på plass.

PT1PÅKG

Anonymkode: bef28...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det når jeg tar hip thrusts iallefall.

Anonymkode: ebe5b...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg trener for helsa mi. Sex er jeg ikke interessert i.

Anonymkode: 76bc4...b85

Sex gir enorme helsegevinster. Vinn-vinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merker det når jeg tar hip thrusts iallefall.

Anonymkode: ebe5b...062

Med bevisst kegel involvering i denne, og andre beinøvelser vil premien kunne bli et løft i sexlivet. En annen positiv effekt er treningens effekt på lavere kortisolverdier, økning i positive stresshormoner og ikke minst økt testosteron. Kvinner med lave relative testosteronnivåer har lav libido. Så styrketrening har sammen med balansert kondisjonstrening, bra kost og nok søvn en signifikant effekt pp seksualiteten. Å velge bort dette er et individuelt valg. Jeg som mann merker ihvertfall hvordan samboer går fra 1 til 2 orgasmer under samleie, til flere i perioder der hun er bedre trent og flinkere å ivareta seg selv. Livet  er ikke konstant, men gud det er deilig når hun har det godt. Perioder med mindre trykk pp jobb og andre faktorer gir oss begge tid og buffer til travle dager. En sterk kropp gir mye merverdi. Det er min erfaring.

Anonymkode: bef28...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke akkurat, men får sterkere orgasmer når jeg har vært flink til å trene styrke, og det gjør jo indirekte at jeg får mer lyst på sex. Rett og slett fordi man ønsker mer av det som er veldig tilfredsstillende. 

Kvinne 

Anonymkode: a8dac...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet har like stor betydning som trening når det gjelder trening, men som regel går jo disse to som hånd i hanske. Blodgjennomstrømningen øker jo sexlysten på en måte fordi den må til for å få ereksjon. Men i utgangspunktet trenger man bare å ta knipeøvelser for å oppnå sterkere orgasmer, det gir også høyere selvtillit uten så mye styrketrening. Så manglende orgasmer kommer oftes av manglende blodgjennomstrømning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg driver ikke med styrketrening, men har syklet mye i det siste, inkludert en del monstertunge tråkk med styrketreningseffekt. Dette virker også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Merker en klar sammenheng jeg også. Styrketrening gir mer testosteron, i tillegg føler du deg bedre, og ser bedre ut etter ei treningsøkt. Alt leder mot mer og bedre sex. Dersom du ikke bare er fornøyd med bedre helse og god samvittighet, som er bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mia M skrev:

What😅

Selv har jeg ikke sett noen sammenheng mellom styrketrening og sexlyst. Hva er teorien bak at dette skulle stemme? Har det noe med frigjøring av endorfiner eller dopamin å gjøre?

Sexlyst? Vi snakker om bedring UNDER sexen, når man trener styrke får man kontakt med muskler i underlivet.... :) Som knebøy og rumenske markløft for eks.

Anonymkode: 146df...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...