Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Kjøretøy fra Tesla har dårligst kvalitet!

Recommended Posts

maskinisten
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du typen som ikke takler at folk har andre preferanser en deg? Grr folk liker Tesla dette tolererer jeg ikke, hvordan VÅGER folk å ha ANDRE MENINGER enn MEG????!?!?! Dette er UHØRT!

Anonymkode: c1177...56f

Problemet er at de fleste bilforum som ikke er merkerelaterte invaderes av Tesla-eiere som tror Tesla er Guds gave til mennesket.

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

To forskjellige undersøkelser, altså null relevans i forhold til J.D. Power.

Anonymkode: 6da07...da3

Forskjellen er bare at den ene er for 30 dager og den andre 90, men jeg har forståelse for at alt som ikke er negativt for Tesla ikke er velkomment hos Tesla-hatere.

Anonymkode: 86a0c...d79

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

Har du ikke hørt utrykket"ingen Ford i våran gård" eller Ford står for "fem ordentlige reparasjoner daglig"... Hva med "hvorfor kjøre skåda når du kan gå da?"... Det er jo biler som fikk et ganske dårlig rykte på seg... Og dermed noen kallenavn. 

Anonymkode: 1aef4...a08

Jeg har ikke hørt noen av de 

Anonymkode: 87e96...817

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kjøper jo ikke Tesla brukt, så tenker de varer de årene frem til de skrotes.

Anonymkode: 64391...130

Jeg kjøpte min brukt. En 2014. Har akkurat kjørt 400 mil med den på norgesferie. Ingen problem har oppstått. Hadde ikke nølt med å gjort det samme en gang til. 

Anonymkode: de320...abe

AnonymBruker

Jeg elsker min Tesla. Jeg elsker riktignok ikke alltid servicen jeg får av Tesla. Nå kjøpte jeg min brukt. En 2014 modell, og for all del, jeg har hatt den på verksted et par ganger for reparasjon, men det må vel forventes av en 2014. Dette er riktignok småting jeg hadde levd med om det ikke var for garantien. 

Jeg hadde mange småfeil på min Nissan leaf som jeg hadde før og, forskjellen var at det brydde jeg meg katten om. Jeg brydde meg ikke om bilen, og hvordan den såg ut. Så de «samme» kosmetiske feilene ble ikke klaget på hos Nissan. 

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker min Tesla. Jeg elsker riktignok ikke alltid servicen jeg får av Tesla. Nå kjøpte jeg min brukt. En 2014 modell, og for all del, jeg har hatt den på verksted et par ganger for reparasjon, men det må vel forventes av en 2014. Dette er riktignok småting jeg hadde levd med om det ikke var for garantien. 

Jeg hadde mange småfeil på min Nissan leaf som jeg hadde før og, forskjellen var at det brydde jeg meg katten om. Jeg brydde meg ikke om bilen, og hvordan den såg ut. Så de «samme» kosmetiske feilene ble ikke klaget på hos Nissan. 

når MCU enheten rykker (det gjør de alltid) så blir det 41k takk

Anonymkode: 888fb...032

Annonse

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

når MCU enheten rykker (det gjør de alltid) så blir det 41k takk

Anonymkode: 888fb...032

Nå har jeg et år igjen av garantien så krysser fingrene den ryker før den går ut. Samtidig så ser jeg ikke 40k som avskrekkende på en bil som har kostet meg 0kr i kjøring og reparasjoner i mange år. Det koster å ha bil. Foreldrene mine sin Mercedes hadde reparasjonskostnader på 30k-50k i året. 

catman

LYKKE er jo en Tesla. Så da er vel den debatten død. 😘

Litt mer alvorlig: Jeg skjønner ikke oppstyret med Tesla. La nå dem som elsker bilen elske den. Fint for dem. Jeg ser heller ikke at det er så mange her som prøver å overbevise alle og enhver om å kjøpe Tesla. Elbil- og særlig Teslahatere derimot tar litt mye plass, og skaper sur stemning. Helt uoppfordret, og målet med det er litt uklart.

Det er litt mye å forvente at bilprodusenter med dels hundre år historie og mer sliter med rust, understellsdeler, sikkerhetsutstyr og annet som fører til tilbakekallinger, men helt ferske Tesla skal liksom mestre det? Se på fabrikker som FCA, PSA, Mercedes og Volkswagen som slenger ut mye skrot på markedet. Det er minst like skuffende.

Dessuten er vel den klassiske Tesla-kunden ingen bruktbilkjøper. Det er folk med god råd som kjøper bilen ny og selger den innen garantien er over. Mye det samme som med Range Rover. Det er helt ufattelig elendige biler i lengden, så dårlig at de som tilbyr bruktbilgarantier steiler når de skal gi pris på Range Rover. Ser ikke at dét blir snakket så mye om her.

Og, nei, jeg har ikke noe Tesla. Eneste elbilen her i gården er en gammel Leaf, ellers har vi kun bensinbiler.