Gå til innhold

Vetorett på dårlig humør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en partner som jeg elsker høyt og som jeg totalt sett trives veldig godt med, men som likevel har en side ved seg jeg ikke helt vet hvordan jeg skal håndtere.

Jeg føler at min partner har nedlagt en slags vetorett på å kunne være sur, irritert, i dårlig humør osv. Stort sett lar jeg det bare gå over da hun sjeldent er i dårlig humør over en lengre tid av gangen, men om det påpekes så blir humøret alltid forsøkt legitimert fra hennes side. Jeg har aldri sett noe poeng i å krangle om slikt, så jeg har latt det bli med det.

Dersom jeg befinner meg innenfor denne kategorien blir det raskt påpekt, og det løfter jo ikke akkurat stemningen. Dersom jeg skulle være så dristig at jeg kommer med tilsvaret «det her er jo også slik du ofte er», så kommer det stort sett en tirade om at jeg går i forsvar og angriper henne.

Dette er ikke er veldig stort problem i hverdagen min, men jeg skulle gjerne hatt innspill på hvordan jeg skal håndtere denne følelsen av at partneren min sitter på vetoretten i forholdet til å både kunne være i dårlig humør og å kunne påpeke det hos den andre.

Anonymkode: af29d...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig likt hos oss. Da jeg begynte å bli lei av det ventet jeg til hun var i godt humør igjen og fikk henne til å se seg selv og situasjonen utenfra. Da forstod hun "det her er jo slik du ofte er"-poenget og har blitt mye mer bevisst på det. 

Anonymkode: db196...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs. Det er viktig at alle får lov å være sint/sur og ha hele spekteret av følelser. Jeg måtte til slitt til psykoloh etter ti år uten å få lov å være sint. Alle må få ha alle fölelser. Det må hun forstå.

Anonymkode: c4af9...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...