Jump to content
Sign in to follow this  
Vampyrina

Konfirmasjonsgave til sønn vs datter

Recommended Posts

Vampyrina

Sønnen vår skal konfirmeres snart, og jeg lurer på hva dere gir til deres barn i gave? Han får riktignok ny dress og selskapet, men det er liksom litt snaut... 

Søsteren skal konfirmeres om tre år, og får sannsynligvis bunad. Men samtidig så har ikke vi så god råd at han kan få det samme beløpet i cash. Bunaden blir uansett et spleiselag på flere i slekta. 

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle våre får traktorlappen i konfirmasjonsgave. Bunad får de til 20 årsdagen.

Jeg synes det høres merkelig ut at søster skal få noe kostbart, mens bror har man ikke mulighet til det samme med.

Anonymkode: 7c014...21e

AnonymBruker

Dere kan jo ikke gi datteren bunad om sønnen ikke kan få gave i tilsvarende verdi!

Anonymkode: 10aa6...17b

AnonymBruker

Vil ikke han ha bunad?

Hvis bunaden er et spleiselag mellom flere i familien, så kan dere gi tilsvarende deres andel i bunaden til han i dress/cash.

Anonymkode: 8e2b4...8d9

Supernova17

Ser at noen skriver at sønnen bør få penger i tillegg. Vet ikke om jeg er enig i det.

Jeg ønsket selv ingen bunad, men fikk ikke velge selv, derfor ble det bunad på meg og penger til broren min. Han kunne kjøpe seg flott bil og unne seg minnerike ferier. Jeg var misunnelig.

Det jeg prøver å si deg TS, er at det ikke nødvendigvis er rettferdig å gi penger til ett av barna. Er det ikke rettferdig hvis begge to får tilbud om bunad og velger selv?

AnonymBruker

Jeg hadde likestilt dress og bunad, evt tilbydd bunad også til han. Selve gaven hadde blitt det samme til begge.

Anonymkode: 57c2c...fd6

Annonse