Gå til innhold

Er redd jeg ikke kan stole på han..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i avstandsforhold med en mann som er 15 år eldre enn meg. Vi har ikke sett hverandre på snart 4 måneder pga corona, han bor i et land i Europa som gjør at vi ikke har hatt mulighet til å treffes i disse månedene. Har vært sammen i ca 8 måneder. Han har en jobb som krever mye av han i følge han selv, å vet at han ofte må jobbe hjemme når han drar hjem fra jobb, mye PC og telefoner. Han ringer meg sent på kveldene i 11 tiden, hver dag, han sier ofte at han har slappet av å sett på serier når han har et ledig øyeblikk, jeg lurer på hvorfor han ikke ringer meg tidligere, han er den som ringer fordi jeg vet at han kan være opptatt med jobb å da vil jeg ikke forstyrre han så da er det best han er den som ringer. Nå de siste gangene har han sendt melding å sagt at om vi ikke heller kan ringes dagen etter fordi han er trøtt å vil legge seg, forståelig nok en gang i blant, men han kan vel ringe tidligere da i stedet for å drøye det lengst mulig rett før han skal legge seg. I går skrev han melding, han var trøtt å ville legge seg men han lovte å ringe dagen etter når jeg var ferdig på jobb 23, det skjedde ikke, fikk igjen SMS om at han var trøtt å ville legge seg. To dager på rad.. Jeg har også lagt merke til at han har blitt venn med et par nye jenter på fb, to av dem single. Jeg har ikke Fb lenger men har snoket litt, er det slik at de som ligger øverst på vennelisten til en person er de nyeste lagt til? Har ikke sett dem blant vennelisten hans før nå i det sisste. Så også at han hadde vert pålogget på WhatsApp over en time siden han sa at han ville legge seg, det kan være jobb relatert men jeg blir usikker iom disse nye jentene har dukket opp på fb å lurer på om det har en sammenheng om han skriver med dem der kanskje.. Han vet jeg har dårlige forhold bak meg med vold, svik og utroskap som gjør at jeg kanskje er litt mer på vakt.. Før snakket han mye om at han ville flytte til meg, det nevner han ikke lenger engang, før hadde vi dypere samtaler nå er det bare mer løst pjatt om vær og vind. Bør jeg lytte til magefølelsen min om at noe er galt? Jeg vil ikke virke helt psyko ovenfor han heller ved å ta det opp med han.

Anonymkode: d46bf...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nevne i tillegg at når jeg vet vi begge har fri fra jobb så får jeg skjelden en snap eller sms, eller en telefonsamtale midt på dagen å når jeg spør han når han ringer sent på kvelden rett før han legger seg kan han si når jeg har spurt hva han har gjort den aktuelle fridagen, da svarer han ofte at han ikke har gjort noe spesielt, slappet av, vasket bilen, stukket innom en kompis i nabolaget. Hvorfor gi så lite lyd når vi kunne snakke i timesvis for bare et par måneder siden.. Vi ble sammen i desember, jeg slettet tinder rett foran han å sa at «tinder trenger jeg ikke lenger jeg har funnet han jeg vil ha» Han slettet den ikke.. Kan jeg fortsatt finne ut om han bruker tinder på noe vis?

Anonymkode: d46bf...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Hvor godt kjenner du han egentlig? Og av erfaring står de øverst i de første dagene, nye vennskap på face. 

Hvilket land bor han i? Hvordan møttes dere mtp aldersforskjellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bor i Nederland. Traff han på Tinder. Han har betrodd seg om en del personlige ting, vi har åpnet opp for hverandre og tidligere snakket om en del personlige ting. Traff han tilfeldigvis på Tinder da han så og si reiste ukentlig til Norge til min hjemby i forbindelse med jobb. 

Anonymkode: d46bf...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og han 50 om det har noe å si

Anonymkode: d46bf...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert han er utro, men han har ganske sikkert mistet interessen. De tingene du nevner om at han ikke ringer deg hele dagen selv om han ikke gjør noe spesielt og så orker han knapt å prate fordi han er trøtt og sånn sier sitt. Tenker magefølelsen din har rett og at det er på tide å snakke med han om det. Det må være vanskelig å holde følelsene oppe når man ikke kan ses over så lang tid, med mindre man er "den rette". Slipp han fri og finn en kjæreste som vil snakke med deg når han ikke kan være med deg. Jeg snakker med kjæresten 2-4 ganger om dagen når vi ikke er sammen, i tillegg til chat, og vi har vært i forhold lengre. (og til dere som tror jeg er en masete dame, han tar oftest kontakt, og vi liker å ha det sånn)

Endret av McMary
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette innlegget fikk meg til å tenke litt. har hatt 6 mnd uten (fysisk)kontakt med kjæresten, fordi jeg har studert i utlandet. ble også vanskelig å reise pga corona. vi pratet i tlf ca to ganger i uken. men mest om vær og vind; ble litt kjedelig. men skuffelsen var stor da jeg flyttet til hjemstedet vårt, og jeg kom langt nede på listen. barn(som han har sett daglig det siste halve året, dvs tenåringer-de er snart voksne), jobb forstår jeg så klart han ikke kan avspasere for å henge med meg. men også trening. så har treft han 3 ganger på en mnd. synes det er passe lunkent og tenker å avslutte. høres ut som typen din ikke er særlig engasjert heller🤷‍♀️

Anonymkode: 3a813...a79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i avstandsforhold med en mann som er 15 år eldre enn meg. Vi har ikke sett hverandre på snart 4 måneder pga corona, han bor i et land i Europa som gjør at vi ikke har hatt mulighet til å treffes i disse månedene. Har vært sammen i ca 8 måneder. Han har en jobb som krever mye av han i følge han selv, å vet at han ofte må jobbe hjemme når han drar hjem fra jobb, mye PC og telefoner. Han ringer meg sent på kveldene i 11 tiden, hver dag, han sier ofte at han har slappet av å sett på serier når han har et ledig øyeblikk, jeg lurer på hvorfor han ikke ringer meg tidligere, han er den som ringer fordi jeg vet at han kan være opptatt med jobb å da vil jeg ikke forstyrre han så da er det best han er den som ringer. Nå de siste gangene har han sendt melding å sagt at om vi ikke heller kan ringes dagen etter fordi han er trøtt å vil legge seg, forståelig nok en gang i blant, men han kan vel ringe tidligere da i stedet for å drøye det lengst mulig rett før han skal legge seg. I går skrev han melding, han var trøtt å ville legge seg men han lovte å ringe dagen etter når jeg var ferdig på jobb 23, det skjedde ikke, fikk igjen SMS om at han var trøtt å ville legge seg. To dager på rad.. Jeg har også lagt merke til at han har blitt venn med et par nye jenter på fb, to av dem single. Jeg har ikke Fb lenger men har snoket litt, er det slik at de som ligger øverst på vennelisten til en person er de nyeste lagt til? Har ikke sett dem blant vennelisten hans før nå i det sisste. Så også at han hadde vert pålogget på WhatsApp over en time siden han sa at han ville legge seg, det kan være jobb relatert men jeg blir usikker iom disse nye jentene har dukket opp på fb å lurer på om det har en sammenheng om han skriver med dem der kanskje.. Han vet jeg har dårlige forhold bak meg med vold, svik og utroskap som gjør at jeg kanskje er litt mer på vakt.. Før snakket han mye om at han ville flytte til meg, det nevner han ikke lenger engang, før hadde vi dypere samtaler nå er det bare mer løst pjatt om vær og vind. Bør jeg lytte til magefølelsen min om at noe er galt? Jeg vil ikke virke helt psyko ovenfor han heller ved å ta det opp med han.

Anonymkode: d46bf...f36

Magefølelse på slikt pleier å stemme. Jeg tenker jeg at du er naiv om du ikke dumper han. 

Anonymkode: c8163...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ta det opp med han, da? Tenker at det ikke er noe psyko i å være åpen om de tankene du har.

"In the absence of communication, perceptions become reality" har jeg hørt, og det er jeg meg selv bevisst på. 
Så i stedet for å lage deg historier om hva som kan ha skjedd og ikke skjedd, ville jeg rett og slett bare snakket med han. Tåler han det ikke, så får du jo et slags svar i det. 
Og du trenger vel ikke vente på at han skal ringe deg - du kan jo gjøre det selv innimellom? Skjønner godt det ikke føles noe særlig å føle at man forstyrrer, for sånn er jeg til tider skrudd sammen selv, men i et forhold tenker jeg vel det skal være rom  for å ringe når man ønsker det uten at man trenger føle seg masete (innenfor rimelighetens grenser). 

Så jeg ville 1) Ikke alltid ventet på at han skulle ringe, og 2) Spurt om det var noe jeg lurte på, særlig når du har en uggen magefølelse.

Håper du finner ut av dette og lykke til=)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg ta opp dette uten å virke needy? Å jeg føler ikke jeg kan ta opp dette med fb og damene da vet han jo at jeg snoker på profilen hans. Han sendte snap og bilde med at han tenker på meg i dag morges, kan ikke huske sist han sendte snap om morgenen før jobb, jeg har åpnet men ikke sendt noe i retur. Kanskje han selv forstår at jeg reagerer uten at jeg har sagt noe til han, dårlig samvittighet ikke vet jeg hva gan tenker... Jeg jobber til 23 i kveld også lurer på om jeg igjen får en SMS å sier han desverre er trøtt og vil legge seg. Vet det kanskje er litt barnslig men vurderer å dra den litt ut å får å se hvor lenge han eventuelt gidder og vente , er vanligvis hjemme rett før 23.30 de gangene jeg jobber kveld. Kanskje vente 15 min ekstra ved å gi beskjed om at jeg har kommet hjem får å se om han syns jeg er verd å måtte «vente» litt på

Anonymkode: d46bf...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg ta opp dette uten å virke needy? Å jeg føler ikke jeg kan ta opp dette med fb og damene da vet han jo at jeg snoker på profilen hans. Han sendte snap og bilde med at han tenker på meg i dag morges, kan ikke huske sist han sendte snap om morgenen før jobb, jeg har åpnet men ikke sendt noe i retur. Kanskje han selv forstår at jeg reagerer uten at jeg har sagt noe til han, dårlig samvittighet ikke vet jeg hva gan tenker... Jeg jobber til 23 i kveld også lurer på om jeg igjen får en SMS å sier han desverre er trøtt og vil legge seg. Vet det kanskje er litt barnslig men vurderer å dra den litt ut å får å se hvor lenge han eventuelt gidder og vente , er vanligvis hjemme rett før 23.30 de gangene jeg jobber kveld. Kanskje vente 15 min ekstra ved å gi beskjed om at jeg har kommet hjem får å se om han syns jeg er verd å måtte «vente» litt på

Anonymkode: d46bf...f36

Hva med at du ringer han når du er ferdig på jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nevnes at det alltid er han som avslutter telefonsamtalene om kvelden, « skal vi snakkes i morgen, hører senga roper osv» Jeg er aldri den som avslutter fordi jeg liker å prate med han.. Er redd han bare ringer pga han føler han må..

Anonymkode: d46bf...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marsipanmor skrev:

Hva med at du ringer han når du er ferdig på jobb?

Er stygt redd for at han kommer meg i forkjøpet å sender meg en SMS fem på 11 om at han er trøtt å legger seg, var det han gjorde i går også..

Anonymkode: d46bf...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er stygt redd for at han kommer meg i forkjøpet å sender meg en SMS fem på 11 om at han er trøtt å legger seg, var det han gjorde i går også..

Anonymkode: d46bf...f36

Den er kjip:/ Om det var meg, ville jeg kanskje gitt minimalt med oppmerksomhet noen dager for å se om han da kom tilbake til normalen igjen - noen kan jo ha korte eller lange off-perioder. Men da kunne han jo sagt ifra om det, forutsatt at han skjønner at dette gjør deg forvirret. Om det da ikke blir noen endring, ville jeg bare ringt han selv og fortalt at jeg merker en endring i vanene og luftet tankene jeg hadde rundt det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal nevnes at det alltid er han som avslutter telefonsamtalene om kvelden, « skal vi snakkes i morgen, hører senga roper osv» Jeg er aldri den som avslutter fordi jeg liker å prate med han.. Er redd han bare ringer pga han føler han må..

Anonymkode: d46bf...f36

Du ringer aldri. Du sender aldri melding. Du svarer ikke på snap.... du gir jo ingenting. 

Anonymkode: e2ae5...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk til dere som kommer med råd, hva med dette med Fb og damene da, hvordan ta opp det? Jeg har jo som sagt ikke fb lenger, hadde det ikke når jeg traff han heller, så da vet han jo at jeg snoker på profilen hans. Det står ingenting om han er singel i et forhold eller noe, men jeg får jo opp mindre info enn om jeg hadde hatt fb selv da hadde jeg nok fått tilgang på mer innpå profilen. Ingen av vennene mine har han på fb heller enda, føler det blir litt spesielt om jeg ber noen av dem å legge han til da virker det så åpenlyst ovenfor han at jeg kan snoke og følge med på han gjennom en av mine venner som d eventuelt hadde lagt han til..

Anonymkode: d46bf...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du ringer aldri. Du sender aldri melding. Du svarer ikke på snap.... du gir jo ingenting. 

Anonymkode: e2ae5...b96

Jeg svarer alltid på snap, tar alltid telefonen når han ringer, sender uoppfordret snap og meldinger. Vi har en avtale oss i mellom at han er den som ringer på kveldene iom han er opptatt med jobbtelefoner, jobber på PC å slikt. Jeg har selv sagt det til han at jeg ikke vil forstyrre han da er det best han ringer når han er ferdig med jobbingen. Han har kontorjobb å kan ta opptil flere timer før han åpner en snap jeg har sendt...

Anonymkode: d46bf...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har bursdag om noen dager, hadde tenkt å sende blomster på døren, men vet ikke om jeg bare dropper det..

Anonymkode: d46bf...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært sammen i 4 måneder før dere ikke kunne treffes mer. Her kan følelsene umulig være så sterke at du skal holde ut et slikt avstandsforhold. Slå opp og slutt å bekymre deg om en du knapt har truffet og som muligens er på vei ut av forholdet uansett.

Anonymkode: e0cdf...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...