AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Del Skrevet 29. juni 2020 Tok test i 2018 men husker ikke når. De har dessuten sagt jeg har - 1.0 men jeg har prøvd briller flere steder og ser MYE bedre med - 1.5. Hvorfor får jeg ikke bestilt uten dato?? Anonymkode: b9546...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 29. juni 2020 #2 Del Skrevet 29. juni 2020 Ehm, bare skriv en dato? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slitenmamma Skrevet 1. juli 2020 #3 Del Skrevet 1. juli 2020 Fordi en synsprøve skal helst ikke være over 2 år. Derfor ber man om dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 1. juli 2020 #4 Del Skrevet 1. juli 2020 At du ser bedre med -1,5 betyr ikke nødvendigvis at styrken i glassene er for svak, det kan også indikere at du har fått skjeve hornhinner. Ved relativt lave astigmatismeverdier kan man feks endre styrken på diopter i stedet for å legge inn tilpasning for astigmatisme. Dette gjøres ofte ved linsebruk hvor det ikke finnes linser med riktig sylinder og akse-verdier for ditt øye. Jeg har feks litt skjeve hornhinner på begge øynene, men ingen linser finnes med min akse og sylinder, så jeg har -0,25 ekstra på hver linse i tillegg til den korrekte styrken jeg har i brilleglassene, hvor de kan kutte til korrekt akse og sylinder for mine hornhinner. Siden det har gått såpass lenge som siden 2018, ville jeg tatt en ny synstest uansett, for synet kan endre seg veldig fort, og som sagt, du kan ha fått skjeve hornhinner og ikke svakere syn i praksis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 1. juli 2020 #5 Del Skrevet 1. juli 2020 Prøv her: https://extraoptical.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Del Skrevet 2. juli 2020 Hvorfor tar du ikke en ny synsprøve? Ifølge Brilleland har en synsprøve en holdbarhet på 3 måneder. Jeg ville aldri ha stolt på en 2 år gammel synsprøve. Jeg bruker linser og briller og tar årlige kontroller. Siden jeg har abonnement hos brilleland er det gratis, så de forsøker ikke akkurat å dra ut penger fra meg. Det å bruke ukorrekt korrigering kan gjøre vondt verre og føre til dårligere syn. Anonymkode: 090c5...3f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå