Gå til innhold

Ukjent insekt i taket i leiligheten min, hva er det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk et ukjent insekt i taket/himling på badet mitt nå nettopp. Aner ikke hva det er for noe, men nå er den tatt av støvsugeren. Kan det være en kakerlakk, eller noe annet?

Var et par centimeter lang tror jeg. Den sto helt stille i taket helst fra jeg så den og til den havnet i støvsugeren. Lurer på om den kan ha kommet pga varmen eller noe slikt? Jeg har solgt boligen og overtakelse er om kun en uke, men jeg har aldri funnet lignende insekter her før... Men så har det ikke vært så varmt som dette på en stund heller...

image.thumb.png.5106e7d2a4b0fc35a8f01d67a80f0f4b.png

image.png

Anonymkode: b2566...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mulig å se fra bildet tror jeg men den hadde noe som lignet på en form for følere på den siden inn mot listverket... Nesten som en snegle

Anonymkode: b2566...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en møll for meg.

Anonymkode: 9f198...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye større enn alle møll jeg har sett i alle fall... Den lagde skikkelig lyd når den traff støvsugeren, det tror jeg ikke en møll ville gjort, eller? Men kan jo være det er kommet en skikkelig monstermøll inn i leiligheten min

Anonymkode: b2566...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det var en stor, svart møll da... Virker enda mer ut som nattsvermer, slik som du foreslo, Belima. Alle vinduene mine har stått åpne i flere uker nå. Satser på at det var en stor, svart nattsvermer, de virker jo harmløse ut utifra det jeg leser.

Anonymkode: b2566...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si på så langt hold, men med tanke på årstid så kommer de fleste insekt utenfra. 

Anonymkode: ea8e9...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...