Gå til innhold

Brettspill som er morsomt for en 7-åring og helst også for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi får besøk på hytta av et vennepar med en sjuåring i juli. Hytte uten strøm og wifi. Både vi og gjestene gleder oss og har mange planer klare, men trenger bittelitt i backup i tilfelle dårlig vær eller for å slå ihjel litt tid. Jeg så at det var tilbud på brettspill nå, så jeg tenkte å kjøpe et spill eller to. Derfor lurer jeg på om noen av dere her inne har noen gode råd. Hvilke spill passer virkelig for både en 7-snart 8-åring og for voksne?

Vi har ikke annet enn kortstokk og Yatzy fra før, så alle tips er gode. Det er også en bonus om hver runde i spillet ikke varer kjempelenge, for da blir det et ork å sette igang med. Det viktigste er selvsagt at det er morsomt for barnet, men det bør jo ikke være dødkjedelig for oss voksne heller. 

Anonymkode: 713c6...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monopol junior, villkatten, memoryspill, jentungen har et spill fra Hatchimals som er helt OK. Så vil jeg anbefale et klassisk spillmagasin med ludo, stigespill etc. 

Anonymkode: a0400...6b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ludo

Anonymkode: ae912...538

Ludo er kjedelig selv for en femåring. Det er liksom første man lærer å spille. 

Anonymkode: 14f2d...f46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6 åring elsker monopol junior! Og så er Cranium og alias (versjonene for barn) populære! Ellers diverse kortspill og yatzy! :) 

Anonymkode: 07799...c95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kingdomino er veldig artig, både for voksne og barn.

Anonymkode: cf4a9...f5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villkatten, fire på rad, ryktet går og stigespill har vært pooulært her. Og diverse kortspill😊

Endret av Bareine
Glemte noe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alias i barneversjon. Den elsker mine på samme alder. 

Anonymkode: 9ca50...bea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktet går, enig med de andre! Eller fantasi, det er også gøy.

Det store hos oss i det siste, er at barna har laget sine egne spill! Det er faktisk kjempegøy. De har tegnet på hvert sitt ark, mange nummererte ruter med en løype man må gå (a la stigespill, eller andre i samme sjanger), og skrevet ting i rutene. F.eks. "lag en grimase" eller "Syng Bjørnen sover" eller (som minstemann på 8 skrev på sitt spill, som han synes er hysterisk morsomt: "Slikk deg selv på armen") Kanskje må man rykke noen ruter fram eller tilbake, kanskje må man løpe en runde rundt huset, på en av rutene står det at alle må leke en omgang gjemsel, osv. Og selvsagt mange avslapningsfelt der ingenting skjer.

Eldstejenta på 11 hadde, i stedet for å skrive ting i rutene, laget to bunker kort: "Gjør noe"-kort (der du må gjøre det som står på), eller "Si noe"-kort.

Da er barna først kreative, og etterpå blir det (forhåpentligvis) moro for hele familien...... Barna våre synes i alle fall det er hysterisk morsomt at ve voksne må gjøre det som de har bestemt i spillene sine. :)

Anonymkode: b4474...5d1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monopol, Gjett hvem, yatzy, 

Anonymkode: dda46...35c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, MonicaM skrev:

Den skjulte diamant!😄😄

Den er nok forsvunnet.

Anonymkode: 55445...4fe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er nok forsvunnet.

Anonymkode: 55445...4fe

😆

Anonymkode: 1547d...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er nok forsvunnet.

Anonymkode: 55445...4fe

Stemmer det, begynner å bli litt gammel her🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for fine tilbakemeldinger. :) De spillene jeg tenkte på før jeg laget innlegget her var Ryktet går og Alias Junior, så jeg var tydeligvis ikke helt borte selv heller. Etter innspillene deres skal jeg ta med Monopol Junior i vurderingen også. 👍

Anonymkode: 713c6...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakten på den forsvunne diamant, tror jeg det heter det som 7-åringen her elsker. Gøy for de voksne også. 

Mitt første butikkspill er også ok, spiller med lekemynter hvor man skal betale for varene, og må huske hvor varene ligger, så utfordrende men samtidig gøy. Her er både 7- og 9-åringen ivrig med. 

Anonymkode: 1547d...b16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkesel! Det er morro det😂

Anonymkode: 5bab4...75f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...