Gå til innhold

Visning. Trenger råd fra snekker/ingeniør el.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Kort og greit: jeg har noen greier som gjør at jeg ikke klarer å filtrere ut lyder, noe som er veldig slitsomt. Det er derfor ekstremt viktig for meg at jeg ikke bor i en lytt leilighet (type hører naboens stemme). Dessverre er det ikke et alternativ å kjøpe/leie hus eller flytte til distrikter akkurat nå. Er på leiejakt for øyeblikket, så kan ikke isolere selv!

Jeg opplever at lydisolasjonsdilemmaet er et håpløst spørsmål på visning - ofte vet ikke megler. Hvis tidligere eier eller utleier er til stede kan jeg ikke ta den personen på ordet ettersom oppfatning av lyder er relativt, jeg reagerer sterkt på lyder som en annen kanskje ikke plukker opp.  

Føler at mange Oslobygg som lytte. Jeg forstår at man må tåle noe, men lyden av stemmer vil jeg ikke ha noe av!! Da er det jo helt krise isolering! 

Så spørsmålet mitt er da: er det noen annen måte jeg kan finne ut om isoleringen muligens er bra? Se hva slags materiale veggen eller gulvet er laget av? Kakke/slå på det og høre på lyden? 😂 Er det noen typer av bygninger jeg burde holde meg unna? 

Føler at disse murblokkleilighetene ofte har grei isolering, men der er issuet at det er fryktelig mange leiligheter i én blokk, så det er kronisk oppussing og ekstrem borring.... 

 

Håper at det finnes noen knep, og setter stor pris på svar. Ha en fin dag! 

Anonymkode: ab93d...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyere bygg er ofte bedre enn eldre bygg. Betong er ofte bedre enn tre. Bo i øverste etasje, langt fra trapp, heis, helst på enden av blokka. 

Anonymkode: 22fef...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...