Gå til innhold

Hvorfor er folk fra Oslo vest så enkle og overfladiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjer uten unntak at jeg treffer på disse typene som har vokst opp med "alt", og de eier ikke refleksjoner, dybde eller raushet. Det er smålige, ekstremt konforme og dømmende personer som ofte fortsatt har ungdomsskoletendenser til å se på hverandre og smile for å psyke ut andre. Dette er altså folk i 20-årene som enda oppfører seg som om de er på ungdomsskolen. 

Jeg opplever ikke dette med folk fra andre deler av landet.

Så, hvorfor er det slik?

Anonymkode: 69488...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd på vestkanten i flere år, men kommer fra østkanten. Min største frykt var å få barn med like snevert vidsyn som de jeg kjente fra vestkanten, så jeg skjønner hva du mener...😂 Derfor har jeg vært veldig nøye på å lære opp i endel greier. Som at vi selv om vi bodde på et dyrt sted der folk tjente mye er det IKKE  gjennomsnittet av norske folk o.l. Og bare generelt snakket mye om ting.

Jeg tror mange som vokser opp der og "har alt" rett og slett bare mangler perspektiver, og de trenger å bo et annet sted i noen år for litt normal livserfaring og se flere folk enn venner og naboer fra samme sted. 

Det er heldigvis mange bra folk der og nå som det er så mange tilflyttere fra resten av landet så er det kanskje bedre enn da var da jeg var tenåring. Håper jeg.

Endret av Pia Sofia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ser bsre det du vil se? Det er vanlig med fordommer mot folk fra Oslo vest. 

Jeg har ikke helt samme erfaring, men litt. For det førdte synes jeg mange av pappaguttene ser ut som gutter langt ut i voksen alder, feminine er de også. Ikke tiltrekkende. 

Traff noen fra Oslo vest over kg for noen år siden. Hun var ikke stygg med meg, men mye mer bortskjemt ja. Foreldrene eide leilighet som hun fikk bruke. Hun hadde dyre klær. Vesker til 15.000. Jeg er mer Only, Diesel og Levis. Hun sa ikke noe om det. Hun ville gå på de dyre utestedene, jeg ble med. Men det vle bare ikke til at vi fortsette å henge, nettopp pga for lite til felles. Jeg kunne gått i 10 min liksom, hun ville ta taxi "så langt" 😛 

ellers kjenner jeg noen fra Bærum. Litt overasket ble jeg. Ikke noe mobbing eller at jeg ble sett ned på. Lv veske hadde hun, men hun behandlet meg aldri annerledes for det. 

Kjenner også noen fra Asker. Snill og trivelig. Naturlig nok prioriterer hun vennene fra der. Hun hadde vist råd til å sløse litt. Tenker veldig "ikke mitt problem" og forlangte å få litt bedre ting. Hun skulle ikke ha noen Ford som førstebil heller 😛 jaja... bi er forskjellige. Finnes bortskjemte folk på bygda og.

Anonymkode: cb6bf...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...