Gå til innhold

Kjøpt eldre hus -skal rette opp og legge nytt gulv. Erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Som overskriften tilsier, så har jeg kjøpt meg et eldre hus og bestemt meg for å skifte gulv fordi det er skeivt. Ut i fra det jeg har fått forklart, så er det nåværende underlaget parkett, sponplater og så er det rett ned på de originale bjelkene. Avstanden mellom bjelkene under gulvet er nok store siden gulvet er så skeivt. Ser for meg å legge ny isolering, rette opp og "minske" avstanden mellom bjelkene slik at gulvet ikke blir skeivt igjen for så å legge underlag for ny parkett. Tenker at vi kan rive helt ned til bjelkene selv, men setter bort jobben med å rette opp gulvet samt legge underlag til nytt gulv, også kan vi legge det nye gulvet selv (har god erfaring med det fra før av, heldigvis). Noen som har erfaring med den samme jobben? Kostnader og tidsberegning? Ser for meg at det koster, samt at det kan ta tid. Jobben går over to etasjer, totalt ca 120-140kvm (har ikke kontrollmålt). 

Bilde 1 viser hvordan jeg har fått forklart at det ser ut under det nåværende gulvet. Bilde 2 er ca sånn jeg ser for meg at jobben må foregå for å rette opp gulvet (begge bildene hentet fra google).

44c4a484bb8240bc8dd6c9cc2ca4b8a0.jpg.732a629148d8c065ecbb3398374fd3c3.jpg

IMG_2959.JPG.353cfeb95c99f766ac8f36328f97ac96.JPG

Anonymkode: 53001...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...