Jump to content
Algecira

Når er det innenfor å si ifra til småbarnsforeldre?

Recommended Posts

Algecira

Når synes du at det er innenfor å si ifra til småbarnsforeldre

at de må passe på barna sine? Det virker litt som om det er helt umulig å si ifra til småbarnforeldre,

fordi "barn er barn." Jeg mener alikevel at det må fortsatt være mulig å si ifra, ihvertall i noen situasjoner

når det går for langt, uten at man burde bli sett på som uhøflig. Skjønt man blir vel sett på som uhøfllig fra småbarnsforeldre

uansett om man våger å si ifra.Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kokt innvendig når

jeg blir irritert over skrikende småbarn på offentlige steder, men bare holdt det inne i meg da jeg forventer å

få et surt og oppgitt blikk fra foreldrene om man hadde våget seg til å si ifra.

Eksempler:

1) Når de lar barna løpe rett inn i folk/sparker folk som står i kø 

2) Barn som løper som gærne inne i en dagligvarebutikk, slik at man må omtrent hoppe til siden bare fordi 

foreldrene ikke har styring på barna sine.Foreldrene lar også barnet dra med små sykler inne på kjøpesenter

og lar dem bare sykle rundt som gale mens de hoier og bærer seg.

2) Når barna løper rundt på offentlige steder,som f.eks biblioteket og hyler og bråker  som små villmenn.

Fortsetter under...

Peanut

Jeg tenker at man bør si fra til butikkansatte og la dem si ifra, eventuelt til sjefen der, muntlig eller email. At noen småbarnsforeldre ikke vil handle i butikken mer om noe er sikkert ikke noe negativt for de andre kundene :sleep: 

AnonymBruker

Jeg jobber i butikk og synes det er vanskelig. Vil at foreldrene skal si ifra selv, men ofte sier de det så slapt at ungene ikke bryr seg. Det som irriterer meg mest er unger som skal plukke på alt. De finner en småleke og bærer den rundt i butikken og leker med den. Foreldrene sier ingenting selv om vi har plakater om å ikke ta på så mye pga. covid.

Enda verre med foreldrene som lar ungene løpe fritt mens de er i nabobutikken. Når ungene er alene kan jeg si i fra, men livredd for at foreldrene skal bli sure på meg.

Anonymkode: 89200...566

AnonymBruker

Det er et ikke klassisk "småbarnsforeldre-oppførsel", men det finnes jo også dessverre idioter som får barn, og disse vises ekstra godt nettopp pga ting som dette. Det er innafor å si fra i de eksemplene du viser til. Ja, du får kanskje surmuling eller frekt svar tilbake, men da har noen ihvertfall gitt uttrykk for at de burde skjerpe seg litt. 

Hilsen småbarnsmor. 

Anonymkode: 9ae11...3b6