Gå til innhold

Mer effektivt med dobbelpumpe? Eller manuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde en svært trøblete ammestart med veldig mye smerter hos meg. Mini hadde (og har ennå) feil sugetak, men smertene gikk seg til og alt annet (vekt osv) har vært bra så da har det bare turet og gått. Har oppsøkt alle typer hjelp men ingen klarer å korrigere han. Men det har som sagt gått fint frem til nå. Nå er han 8 mnd og har fått to tenner, og tennene gnisser mot brystvorta når han suger. Han gjør det ikke med vilje, han biter ikke, det er bare en del av det gale sugetaket. Og jeg er igjen tilbake til store sår og store smerter. Så nå gir jeg meg, nå pakker jeg bort puppen. Jeg har dog mye melk fremdeles og ønsker gjerne å gi den til mini, så jeg ønsker å begynne og pumpe i stede for og gi han på flaske. Jeg har en medela swing enkeltpumpe som jeg aldri har fått helt dreisen på. Får ut max 50 ml på 15-20 min, per bryst. Men jeg har jo masse mer, for puppene er ennå fulle etter pumping, pumpa tar bare den værste sprengen. Har også nature bond som alle skryter uhemmet av, får ikke ut en dråpe med den. Noen som har tips? Bør jeg investere i en dobbelpumpe, vil det gjøre pumpingen mer effektiv og få ut mer melk? Eller kanskje en manuell er bedre - men dog tregere? Noen med erfaring? :) 

Anonymkode: d7fce...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...