Gå til innhold

Smålig å ikke låne vekk leilighet i 10 dager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det smålig å ikke ville låne vekk leiligheten, hvor vi bor med familien vår, i 10 dager, gratis til en venn av mannen?

Vi kommer selv ikke hjem før 14 dager etterpå, så uansett er nøkler/låsing et potensielt problem.

Jeg bare... har ikke lyst. Liker å vite akkurat hvordan leiligheten ble forlatt. Selv om det er en grei fyr altså.

Er jeg smålig? Tja? Ja? Nei?

Kjør debatt! :)

Anonymkode: 90baa...5ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men jeg ville rett og slett ikke lånt bort min egen :P Det kommer vel kanskje litt an på hvor alvorlig behovet til denne vennen er om det er smålig eller ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle jeg ville lånt mort leiligheten min til i det hele tatt, men skulle jeg først lånt den bort til en bekjent i bare 10 dager ville jeg ikke hatt penger for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som har spurt meg om å få bo gratis hos meg, hvor jeg har sagt nei. Andre får lov. Så det kommer veldig an på hvem som spør. Høres ikke helt som du har riktig magefølelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei - fullstendig uaktuelt å ta penger for det.

Vi har lånt vekk (den forrige) leiligheten til ham før. Det gikk helt fint det altså, men jeg må jo innrømme at jeg synes det var litt ekstra styr. Så det er noe som gjentar seg fra år til år. Tror han bare vil ha et sted å henge, rett og slett. 

Min eldste sønn sier "nei". Han synes det er rart.

TS.

Anonymkode: 90baa...5ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt i orden å si nei.

Anonymkode: 4e1de...7ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri lånt bort leiligheten til noen. Jeg har jo mine private ting der. 

Anonymkode: ad52a...18a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har lånt bort deres forrige leilighet til ham tidligere, så kan dere jo helt greit si nei nå uten å ha dårlig samvittighet. 

Jeg ville nok sagt ja hvis det var noen veldig nære. Men i gode vennskap er det jo litt gi og få. Hvis en god venninne spør og jeg har anledning til å låne den bort er det jo greit, da regner jeg med at det går andre vei og. Det er riktignok ingen som har spurt meg - heldigvis har mine venner høy terskel for slikt.

Så er spørsmålet hvorfor han vil bo der? Jeg synes det skal være et akutt behov. Det er ikke slik at man kan krasje gratis hos alle man kjenner mens de er på ferie fordi man har lyst.

Anonymkode: e0f8e...bf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lov å si nei til?! 

Jeg hadde ikke lånt bort leiligheten min uten at det var virkelig krise

Anonymkode: 89c54...bc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kun sagt ja til svært nære familie/venner. Kanskje ikke det engang. Man har jo hele livet sitt hjemme og mye privat.
 

Lånte ut huset en helg en gang til min bestevenninne og kjæresten hennes, som er bestevennen til min mann. Var mye styr likevel 🙈 Så skal mye til for at jeg sier ja igjen. 

Anonymkode: 0608d...640

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - tror han bare vil henge. Og jeg har forsøkt å høre litt om hva han skal her. F.eks skal han treffe noen, så kan man kanskje bo hos dem? Det er absolutt ikke akutt. 

TS.

Anonymkode: 90baa...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner ut leiligheten min stadig vekk til venninner som vil ha en pause fra mann og barn. Jeg stoler på dem. 

Airbnb er derimot helt uaktuelt. 

Synes det er sært å ikke låne ut til nære venner og familie, så lenge man presiserer at man ikke låner ut et striglet hjem. 

Anonymkode: 482bd...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke smålig å si nei. Synes heller det er litt kravstort av han å ville låne boligen deres gratis når han både har gjort det før og ikke har noe akutt behov for den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel litt det at han forventer det er greit siden han har gjort det før med forrige leilighet og dermed er det litt ekstra ekkelt å si nei?

Anonymkode: 34047...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan typ ikke si nei uten å finne på en unnskyldning, nei... min mann vil jo gjerne låne vekk, det er jeg som har det store kontrollbehovet...

TS.

Anonymkode: 90baa...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen din og kompisen er såpass venner at det var naturlig for han å spørre om lån, så synes jeg det er litt smålig av deg. 

 

Kan jo hende dere kan forvente hjelp eller annet lån senere. Slik kompiser fungerer. 

Anonymkode: 4cb3d...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ånei - fullstendig uaktuelt å ta penger for det.

Vi har lånt vekk (den forrige) leiligheten til ham før. Det gikk helt fint det altså, men jeg må jo innrømme at jeg synes det var litt ekstra styr. Så det er noe som gjentar seg fra år til år. Tror han bare vil ha et sted å henge, rett og slett. 

Min eldste sønn sier "nei". Han synes det er rart.

TS.

Anonymkode: 90baa...5ed

Hvorfor kan han ikke leie på airbnb siden han har så stort behov for leilighet hvert bidige år?

Jeg hadde sagt nei.

Anonymkode: 350a7...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om mannen din og kompisen er såpass venner at det var naturlig for han å spørre om lån, så synes jeg det er litt smålig av deg. 

 

Kan jo hende dere kan forvente hjelp eller annet lån senere. Slik kompiser fungerer. 

Anonymkode: 4cb3d...aff

Hennes mening er like betydningsfull som mannen hennes sin. 

Anonymkode: 350a7...a61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker veldig ensidig at denne vennen av mannen din har fått en stor tjeneste (uten å yte noe lignende tilbake?) og forventer at det fortsetter. Synes ikke mannen din trenger en unnskyldning til å si nei, han kan da bare si beklager, men det passer ikke. Hvis han spør mer kan han si at sønnen deres og du ikke synes det er greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er det smålig å ikke ville låne vekk leiligheten, hvor vi bor med familien vår, i 10 dager, gratis til en venn av mannen?

Vi kommer selv ikke hjem før 14 dager etterpå, så uansett er nøkler/låsing et potensielt problem.

Jeg bare... har ikke lyst. Liker å vite akkurat hvordan leiligheten ble forlatt. Selv om det er en grei fyr altså.

Er jeg smålig? Tja? Ja? Nei?

Kjør debatt! :)

Anonymkode: 90baa...5ed

Han kan gjøre som vi andre gjør aka hotell eller airbnb.

Har lånt vekk huset noen ganger men er nøye på til hvem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...