Gå til innhold

Krenkehysteriet har nå også nådd norske universiteter: Professor ved Universitetet i Bergen tullet litt med tyskerne og har nå fått munnkurv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En student følte seg trakassert og klaget inn professoren for vitsing om tyske turister. Universitetsledelsen i Bergen beklaget uttalelsene på vegne av professoren. 

Ifølge studenten skal foreleseren så ha sagt: «They (Germans) were here before, and now they sneak back in», hvorpå de fleste av studentene i salen skulle ha ledd.

Men den tyske studenten følte seg støtt og klaget Larsen inn via Si fra-ordningen ved universitetet.

Ifølge varselet forventer studenten at Universitetet i Bergen skal ha et inkluderende miljø, og ber universitetet om å ha økt oppmerksomhet mot ansattes uttalelser, for å unngå lignende situasjoner i framtiden.

Og institutt- og fakultetsledelse tok klagen alvorlig. Fem dager etter forelesningen sender dekanen et brev til studenten der hun beklager professorens uttalelser.

https://khrono.no/professor-fikk-munnkurv-etter-vits-om-tyske-turister/498473

Var det på grunn av tyskerne BBC ville sensurere Fawlty Towers?

 

Anonymkode: c6146...de6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange tråder skal vi ha om dette. Kan ikke dere som blir så opphissa mot andre som føler seg krenka ta dere en tur ut i sola og slutte å syte?

Anonymkode: 6f68a...c8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som overrasket meg i denne saken var at tyske turister ikke følte seg som turister når de ferierte i Norge. Jeg mener, det krenka meg faktisk litt. Norge er ikke en tysk provins akkurat. 

Anonymkode: 6d04c...073

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som overrasket meg i denne saken var at tyske turister ikke følte seg som turister når de ferierte i Norge. Jeg mener, det krenka meg faktisk litt. Norge er ikke en tysk provins akkurat. 

Anonymkode: 6d04c...073

Hva får noen til å ikke føle seg som typisk turist? 

Hvis man besøker noen i landet? Man er på jobbreise? Skal oppsøke steder som enten en selv eller en slektning var under krigen? 

Eller er det bare slik at de fleste turister ikke føler seg som typiske turister? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En student følte seg trakassert og klaget inn professoren for vitsing om tyske turister. Universitetsledelsen i Bergen beklaget uttalelsene på vegne av professoren. 

Ifølge studenten skal foreleseren så ha sagt: «They (Germans) were here before, and now they sneak back in», hvorpå de fleste av studentene i salen skulle ha ledd.

Men den tyske studenten følte seg støtt og klaget Larsen inn via Si fra-ordningen ved universitetet.

Ifølge varselet forventer studenten at Universitetet i Bergen skal ha et inkluderende miljø, og ber universitetet om å ha økt oppmerksomhet mot ansattes uttalelser, for å unngå lignende situasjoner i framtiden.

Og institutt- og fakultetsledelse tok klagen alvorlig. Fem dager etter forelesningen sender dekanen et brev til studenten der hun beklager professorens uttalelser.

https://khrono.no/professor-fikk-munnkurv-etter-vits-om-tyske-turister/498473

Var det på grunn av tyskerne BBC ville sensurere Fawlty Towers?

 

Anonymkode: c6146...de6

Dette er ikke nytt, krenke fenomet i universitete har vært i usa i ca 15 år nå. meste krenkingen og dramaet kommer fra unge kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...