Gå til innhold

Offentlig vedtatt system: Plasserte barn med vilje hos enslige pedofile menn fra 1960 til 2000.


Ann Mo

Anbefalte innlegg

Dette er den desidert sykeste beretning jeg har hørt om hva som har vært virkelighet i vår offentlige strukturelle vestlige verden. 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/06/28/195687111/pedofili-oppvask-i-tyskland-lot-dem-ta-vare-pa-foreldrelose-barn

«Barn som var foreldreløse eller svært ressurskrevende å utdanne, tilbakestående, eller alt på en gang, ble sendt som fosterbarn til pedofile. Praksisen foregikk fra 60-tallet helt til begynnelsen av 2000-tallet.

Ideen til Kentler var at pedofile ville ha ekstra motivasjon til å ta seg av og «elske» problembarna, slik ingen andre var i stand til. Samtidig klarte det tyske barne- og ungdomsdirektoratet, «Jugendamt», å løse problemet med å hindre at barna lever på gata eller ender opp hos overfylte barnehjem, og fikk med seg senatet i Berlin på eksperimentet.

I tillegg ville pedofile slutte å se etter nye ofre. Det var større aksept hos myndighetene for at de holdt seg til å misbruke barnet de hadde boende hjemme hos seg.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Triste greier.

Tenker ofte at jeg burde jobbet med noe innenfor forebygging/avdekking av misbruk, da dette engasjerer meg sterkt. Men kan i det minste fronte at jeg tar veldig sterk avstand, i alle sammenhenger det er aktuelt. Siden mange misbrukere er av den feiloppfatning at det ikke er så ille. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer er det virkelig helt groteskt og forferdelig trist. Det er skremmende å se hvilke tankeganger som har oppnådd aksept i enkelte perioder, og her hvordan "frigjorthet" virker å ha blitt dratt til det absurde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også tenkte det her er for utrolig til å være sant. Men det står så. Og at det var en praksis vedtatt helt fra 1960 til begynnelsen av 2000. 

Det sier mye om hvor gærne mennesker og også vestlige offentlige systemer kan være. Sjokkerende. Systemisk mangel på empati ovenfor svakere stilte. Og at så mange må ha godtatt dette og valgt dette. Sjokkerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...