Gå til innhold

Hvorfor blir kvinner så sinte når jeg sier at kroppen ikke bør deles med alle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hele livet kjent at det ikke er riktig å dele kroppen min med hvem som helst. Har hatt ett forhold og jeg er 40 år. Synes ikke dette er noe spesielt og er faktisk stolt over at jeg ikke har takket ja til alle tilbudene som har bydd seg. For meg er dette helt naturlig. Hvorfor blir dere kvinner så sur når man nevner dette? 

Wonderingsmiley.jpg

Anonymkode: dfe87...a06

Ikke dra alle under en kam, ok?

Om du skriver så skriv mange kvinner for måten du skrev det er at det gjelder alle kvinner. Og nei, mange blir ikke sure om noe slikt blir sagt.

Anonymkode: 4d4fc...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner blir sinte fordi du faktisk ikke har noe med hva andre gjør med kroppen sin. Det er faktisk ikke din sak. Om du er fornøyd med din eneste sexpartner er det flott. Men det gir ikke deg rett til å dømme hva jeg gjør med min kropp. Og de aller fleste ser gjerne helst at du holder den forhåndsdømmende meningen din for deg selv. 
 

Du har ingen rett til å mene noe som helst om hva jeg spiser, hvor mye jeg drikker, hvem eller hvor mange jeg har sex med. Det er utelukkende min sak, så lenge det ikke går utover andre enn meg selv. Det gjør meg ikke ekkel, løs eller noen av de andre adjektivene du måtte finne på å beskrive meg med. Om du ikke vil at andre skal bli sur på deg, hold de forhistoriske meningene dine for deg selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hele livet kjent at det ikke er riktig å dele kroppen min med hvem som helst. Har hatt ett forhold og jeg er 40 år. Synes ikke dette er noe spesielt og er faktisk stolt over at jeg ikke har takket ja til alle tilbudene som har bydd seg. For meg er dette helt naturlig. Hvorfor blir dere kvinner så sur når man nevner dette? 

Wonderingsmiley.jpg

Anonymkode: dfe87...a06

Fordi de fleste av oss har hatt mer enn Èn mann og det føles ut som du ser ned på oss når du sier det. Som om du anser oss som horer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil at folk skal bli sure kan du si "jeg har bare hatt én partner og jeg er fornøyd med det. Jeg har funnet den riktige veien for meg". Jeg skjønner godt at folk blir irriterte på deg hvis du blander deg borti hva de gjør med sine kropper og liv og hvis sier du synes de er ekle.

Jeg aner ikke hvor mange jeg har ligget med. Kanskje 20-30, kanskje mer. Jeg bryr meg ærlig talt ikke om dette tallet fordi sex ikke betyr så mye for meg. Jeg har aldri hatt en kjønnssykdom så det trenger du ikke å bekymre deg for. Og om du synes jeg er løs så lever jeg godt med det. Jeg elsker at kvinner har lov til å ligge rundt om vi vil det i 2020.

Hvis problemet ditt er at du ikke vil ha en partner som har ligget med mange (noe som er 100% innafor å ha som personlig preferanse), så ville jeg tatt turen på en kristen datingside. Tipper det finnes mange kvinner som passer for deg der, og som har samme preferanse for menn som du har for kvinner.

Anonymkode: 573f0...970

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Fru Uperfekt said:

Når blir en person promiskuøs i din bok?

Det er ikke noe jeg ville definert eksakt. Det går vel i praksis på manglende kobling mellom sex og følelser, lav terskel for å ligge med noen, mulighet til å ligge med mange og at man faktisk gjør det. For så vidt ingenting galt i det, men da passer man nok ikke så godt sammen men en person som ikke er slik selv. Alle kvinner jeg dater har ligget med flere enn meg selv, uten at de er promiskuøse for det.

Anonymkode: 991ba...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi med en gang du vinkler dette til at dette er generelt riktig, ikke bare personlig riktig for deg, så sier du også at du mener at du har bedre moral, bedre verdier, er smartere og bedre enn andre. 

Vi mennesker liker generelt ikke mennesker som hevder seg bedre enn andre, og som ikke evner å se forbi seg selv og sine meninger, men fordømmer det som ikke er i samsvar med egne tanker. 

Å fordømme andre, blind for andre syn enn eget, og seg selv, og hevde seg opphøyet på grunn av et syn/valg/religion /hudfarge /utdanning /økonomi, eller hva som helst, det er ikke likt nei, og du kan sikkert relatere deg til hvor ufint enkelte andres fordommer føles, om du bare gidder tenke gjennom hvorfor folk ikke liker slikt selv. 

Du mener altså at andre skal godta at du sier du er bedre enn dem, og i tillegg bruker nedsettende benevnelse om andre  (løse for eksempel), og lurer på hvorfor folk reagerer på det.

Det vet du egentlig, om du bare tenker deg litt om. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke sur. Jeg har bare akseptert at folk har forskjellig syn på dette med sex. 
Grunnen til at mange blir sure er nok fordi kvinner har vært undertrykket. Nå har det tippet over (slik som det mest gjør) og kvinner vil vise hvor frigjort de er... jeg synes selv det er kjempe negativt at folk er så uforsiktige. Kjønnssykdommer og uplanlagt graviditet... menmen, deres problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, nå er du heldig, og har kun vært sammen med en mann hele ditt liv. Tror du ikke vi er flere andre, som gjerne skulle møtt den mannen vi kunne dele resten av livet med? Og dermed er du ikke i den rette posisjonen til å uttale deg. Hva om du stort sett hadde vært singel i løpet av livet ditt, tror du ikke du hadde hatt sex med flere menn da?

Jeg er og i 40 årene, men har ikke hatt flaks med kjærligheten. Så da har jeg hatt sex med flere menn. 

Anonymkode: b6031...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi du er voldsomt dømmende?

Du gjør som du vil også får andre gjøre som de vil.

Jeg synes heller ikke at det å ligge rundt er noe positivt, hverken for kvinner eller menn. Mye fordi det florerer kjønnsykdommer, noe som bare blir verre av at folk ligger rundt. Men også fordi jeg mener at sex er litt mer enn bare et ligg. Men det er min mening og det gjelder da meg. Jeg er fullt klar over at andre ikke ser det sånn.

Jeg dømmer ikke andre, de får gjøre som de vil. 

Anonymkode: 7328d...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i slutten av 30-årene og har også kun hatt en partner. Fordi det er det som har vært riktig for meg. Det er dog ikke noe jeg går rundt og forteller folk, og jeg syntes alle bør få ha sex med den eller de som de ønsker (forutsatt at det er samtykkende myndige partnere, selvsagt) 

Anonymkode: 3df4c...465

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår jo at det er riktig for en prostituert å ha sex med mange, pga økonomi. Men for dere andre?

Anonymkode: dfe87...a06

Kjempemerkelig at folk blir «sure» når du sammenligner dem med prostituerte😂 Heller «løs» enn et dømmende nek som deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og har ligget med mange. De har vært venner, ons, fuckbuddies, kjærester/samboere og noen har vært litt av og på uten å egentlig være noe som helst. Hvorfor? Fordi jeg vil. Fordi sex er digg. Fordi det er min kropp og jeg gjør hva jeg vil med den. Hva du og andre mener om det Ts, bryr jeg meg fint lite om :) 

Anonymkode: 0fab0...a50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår jo at det er riktig for en prostituert å ha sex med mange, pga økonomi. Men for dere andre?

Anonymkode: dfe87...a06

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er du ikke "løs" hvis du har sex med folk bare for sex'en sin skyld?

Anonymkode: dfe87...a06

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du har anlegg for å havne i senga. Jeg får avsmak på slikt med mindre det er noe mye mer og vi har kjent hverandre lenge.

Anonymkode: dfe87...a06

Det er nok antakelig dette damene blir sure for.
Du står fritt til å mene og gjøre som du vil, og så står andre fritt til å mene og gjøre som de vil. Vil du ikke ha sex med mennesker som har hatt flere enn 2-3 partnere, så er det en ærlig sak, men da blir det for dumt å gå etter de som har hatt sex med flere og så sitte og fortelle dem hvor løse de er, at de minner deg om prostituerte og at du får avsmak på dem. Du ville nok ha gjort like mange sure om du hadde utbasunert tanker om at du ikke liker folk som kniper igjen og ikke er raus nok til å dele med de som vil ha sex med dem, og at de minner deg om gamle sure og inntørkede kjerringer.

Å ha meninger er greit, men å buse ut med alt man tenker og fordømme folk for antallet mennesker de har hatt sex med, er helt unødvendig. Og du kan i hvert fall ikke forvente at de skal ta det med godt humør og være enig i dine sneversynte holdninger.

Hilsen kvinne som faktisk bare har hatt én sexpartner.

Anonymkode: 68b0e...a84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du har anlegg for å havne i senga. Jeg får avsmak på slikt med mindre det er noe mye mer og vi har kjent hverandre lenge.

Anonymkode: dfe87...a06

Shit må være løs jeg som anså han som jeg er gift med som en jeg ville ha ons med.

Anonymkode: be63d...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Shit må være løs jeg som anså han som jeg er gift med som en jeg ville ha ons med.

Anonymkode: be63d...e9a

Jeg også hadde en plan om at min nåværende samboer bare skulle være et ligg 🤣

Anonymkode: 573f0...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.6.2020 den 0.49, Chiyo skrev:

Du er ikke bedre enn andre fordi du er mer selektiv. Vi bestemmer alle over egen kropp, og hvis noen vil ha sex med flere enn deg, så får de gjøre det. Det har ikke du noe med. 

Man er ikke noe bedre fordi man er selektiv, nei. Absolutt ikke. Folk må få gjøre det de vil med sin egen kropp.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet tenker jeg at folk må gjøre hva de vil. Jeg er heller ikke begeistret av ideen om å dele kroppen med alle, men igjen er det en personlig preferanse og en verdi jeg vurderer ift meg selv og den jeg velger å være i et forhold med. Såklart kan jeg føle på at jeg ikke liker enkeltes levemåte, og jeg har aldri vært noen fan av å høre på folks one night stand historier ol, og synes det blir intetsigende blabla. Men med mindre disse er noen jeg selv er involvert med romantisk, så har jeg heller ingen interesse av å gjøre noen som helst inngående vurdering av disse sine valg ang å dele kroppen sin med andre. Det er ikke min plass å fortelle enkeltpersoner hva jeg tenker om deres valg. Jeg kan uttale meg generelt men der stopper det. MEN det forutsetter at jeg tolker det som valg personen tar uavhengig av andres påvirkning. Hvis jeg får inntrykk av at personen gjør det for å oppnå en sosial status ol vil jeg nok utfordre personen litt. Da slikt blir feil i mine øyne og kan skade personen sitt selvbilde på sikt.

Noe som henger sammen med at jeg av prinsipp ikke ønsker å begrense meg selv i å uttale meg ang. sexpress f.eks blant ungdom. Da dette er et reellt problem. Jeg tror fks på at mye av denne såkalte "seksuelle frigjøringen" mange i Norge tror vi har, har en mørk bakside. For eksempel at det skapes en kultur der mange unge opplever at det er en slags forventning om å ligge med mange, ha ons osv for å oppnå enellerannen sosial aksept. Eller å delta i slike aktiviteter med flere gjør deg mer ettertraktet og "liberal".

Dette har jo lav terskel for å skape en form for indirekte press. I tillegg til å ha opplevd dette presset flere ganger selv, har jeg hørt og vært vitne til der dette fører til triste konsekvenser. Til og med overgrep, og "gråsoneovergrep" både mot kvinner og menn. Hvor det heller ikke er uvanlig at slike situasjoner blir oversett da det blir så overkjørt av dette fokuset på sosial aksept og/eller status.

Så kort oppsummert. Personlig liker jeg ikke tanken på å dele kroppen med alle andre, og jeg liker ikke nødvendigvis andres valg og levemåte men jeg respekterer det, da jeg også ønsker å bli respektert for mine valg som andre Kanksje ikke liker. Så jeg blander meg ikke inn, med mindre det er noen jeg selv er romantisk involvert med(for meg er det viktig at vi har relativt like verdier der og at evt fortid ikke henger igjen) , eller jeg får følelsen av at personen gjør det av grunner som kan skade ham/henne og potensielt bidra til et usunt fokus på samfunnsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...