Gå til innhold

Hvor ofte spiser du sjokolade? Er hver dag vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til gjengjeld mørk? Hva betyr det? Du tror vel ikke på myten om at mørk sjokolade er sunnere enn annen sjokolade?

https://www.nordlys.no/helse/kultur/musikk/advarer-mot-sjokolade-myte-vi-bor-ikke-la-oss-lure/s/5-34-1138354
 

– Innmari mange tror at mørk sjokolade er sunnere. Det stemmer ikke. 

Anonymkode: 51f5a...de8

At mørk sjokolade kan ha mer kalorier enn lys sjokolade er ikke synonymt med at det ikke kan være sunnere (eller mindre usunt om du vil) enn lys sjokolade. Det er ofte mindre sukker i mørk sjokolade, samt mer antioksidanter, magnesium, jern etc. At kaloriinnholdet er høyere enn i vanlig sjokolade er jeg fullstendig klar over. Spiser uansett ikke sjokolade for å være sunn, men når jeg uansett spiser sjokolade hver dag er det bedre å spise mørk sjokolade enn lys.

Anonymkode: 9628d...a97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig aldri, kun når jeg er hjemme hos familien i jula kanskje. Har aldri vært et sjokolademenneske, liker ikke potetgull heller. Liker bedre bakverk😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mørk sjokoladepulver (fra sunkost) med sukker/melk hver eneste dag. Hvis jeg spiser vanlig sjokolade, blir jeg feit og kvisete. 

Anonymkode: 8c3bc...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til gjengjeld mørk? Hva betyr det? Du tror vel ikke på myten om at mørk sjokolade er sunnere enn annen sjokolade?

https://www.nordlys.no/helse/kultur/musikk/advarer-mot-sjokolade-myte-vi-bor-ikke-la-oss-lure/s/5-34-1138354
 

– Innmari mange tror at mørk sjokolade er sunnere. Det stemmer ikke. 

Anonymkode: 51f5a...de8

Jeg spiser mørk fordi jeg da er fornøyd med en rute. Spiser jeg vanlig spiser jeg gjerne opp hele platen. 

Anonymkode: cc230...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At mørk sjokolade kan ha mer kalorier enn lys sjokolade er ikke synonymt med at det ikke kan være sunnere (eller mindre usunt om du vil) enn lys sjokolade. Det er ofte mindre sukker i mørk sjokolade, samt mer antioksidanter, magnesium, jern etc. At kaloriinnholdet er høyere enn i vanlig sjokolade er jeg fullstendig klar over. Spiser uansett ikke sjokolade for å være sunn, men når jeg uansett spiser sjokolade hver dag er det bedre å spise mørk sjokolade enn lys.

Anonymkode: 9628d...a97

Jepp. Jeg spiser sjokolade hver dag, og da mørk sjokolade. Omtrent 20g tipper jeg. Jeg har heldigvis ingen vrangforestillinger om at lite kcal = sunn, så jeg spiser mat som består av rene råvarer og fråtser gjerne i godsaker som smør og nøtter.

Er slank og fit, og holder vekta uten problem selv hvis jeg ikke trener på noen uker.

Anonymkode: 9ae35...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder spiser jeg hver dag, i andre spiser jeg ingenting.

Anonymkode: 20c82...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser sjokolade en gang eller to i måneden, men da spiser jeg gjerne litt for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiser sikkert en knekk 86% hver dag. Slank og sunn, så null stress.

Anonymkode: 54138...cb7

smart du.

Anonymkode: a983a...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser kun mørk sjokolade og det er så si kun om helgene🍫

Anonymkode: d45b3...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du spiser sjokolade hver uke? Ja, hvem gjør ikke det? De fleste spiser nok hvert år også.

Anonymkode: 51f5a...de8

Ja, men så er faktisk spørsmålet her hvor ofte. Og jeg spiser som regel hver uke men ikke hver dag. Allså minst en gang i uka. 

Anonymkode: cc27d...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sjokolade 2-3 ganger per år, og da i forbindelse med jul.

Med unntak av en periode i 12-14 års alderen, har jeg aldri vært glad i søtt.  Kjøper type smågodt til barnebarna når de overnatter i helgene, men har aldri kjøpt sånt til meg selv.  Jeg er heller ikke glad i søte kaker og desserter.  

Jeg er mer glad i surt og salt, enn søtt.  Har sikkert med hva en har vent seg til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så ofte. Et par ganger i måneden kanskje. Har det vanligvis ikke i hus. 

Anonymkode: 9fe2a...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjass, hvertfall et par-tre ganger i uken. Men da tar jeg en bit av mørk sjokolade. Er på lavkarbo så er jo egentlig fy fy. Men klarer ikke🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må nok innrømme at jeg spiser sjokolade nesten hver dag. Klarer ikke motstå det ❤️

(er normalvektig, men har et ekstra lag på magen)

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil for et halvår siden: hver dag. Ikke små mengder, og aldeles ikke mørk sjokolade, da det smaker høgg. 

Nå: en gang i uka. Fremdeles ikke i små mengder, men store mengder en dag i uka er bedre for den overvektige kroppen min enn store mengder sju dager i uka. Jeg veier 10 kg mindre nå, og det eneste jeg virkelig har endret mye på er spising av godteri. 

Anonymkode: 0d4e9...827

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Heldigvis for deg er ikke mørk sjokolade sunnere. Det er bare en myte. Se innlegget over.

Anonymkode: 51f5a...de8

Joda, mørk sjokolade er litt sunnare enn mjølkesjokolade. Artikkelen viser berre at kaloriinnholdet er likt. Eg likar mørk sjokolade mykje betre enn lys. Men eg et det fordi det er godt. Sjokolade er ikkje sunt, uansett kakaoinnhald. 

Anonymkode: 82f4f...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 15.20, AnonymBruker skrev:

Uansett om du ikke legger på deg, så er det ikke sunt å spise sjokolade hver dag.

Anonymkode: a125f...345

Det kommer an på mengde! Det er det samme om ein fordeler sjokole-etinga utover i veka og tek seg ei rute kvar dag, i staden for å sette til livs heile plata på laurdagen. Men ein heil sjokolade kvar dag er ikkje så sunt, nei. 

Anonymkode: 82f4f...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...