Gå til innhold

Mistenker at ene naboen vår snoker hos leieboeren 16-17 år gammel jente.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være 100 gode grunner til dette. Kanskje han må ha tilgang til sikringsskap, vannuttak, hovedkran, bod eller lignende som kan befinne seg i sokkelen?

Anonymkode: 75c51...0db

Nettopp. Her var det mye fordømmelse uten noe som helst grunnlag. Skremmende.

Slik oppstår rykter. Slik oppstod Bjugn-saken.

Anonymkode: 25e8e...abf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg bare lurer på om det er ulovlig å sniffe på 16-17 åringer sine truser?

Anonymkode: d2799...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hei. Vi bor i et boligfelt med hus på alle kanter. Jeg ser deler av huset og hagen til denne naboen fra kjøkkenbordet mitt og jeg har lagt merke til at han låser seg inn i hennes sokkel flere ganger. Jeg vet at dette kan være avtalt, kanskje reparerer han noe der inne eller fikser noe. Men det er noe med kroppsspråket hans de gangene jeg har sett han stå der. Han tar også av seg skoene utenfor, det er vel vanlig å ta av seg skoene inne i gangen hos folk og ikke ute?

Når folk legger merke til ting, da pleier det ofte å være noe.

Anonymkode: ac9ea...9b7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg bare lurer på om det er ulovlig å sniffe på 16-17 åringer sine truser?

Anonymkode: d2799...25f

 

Anonymkode: ac9ea...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I værste fall har han skjulte kamera over hele leiligheten. Da er det greit å få stoppet han før det eventuelt ender på internett. Men jeg holder en knapp på underbukse sniffer. Finnes overaskende mange menn som gjør det.

Anonymkode: ac9ea...9b7

Hysteri,,,,,,,nei det er ikke vanlig blant menn "å sniffe underbukser".......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når folk legger merke til ting, da pleier det ofte å være noe.

Anonymkode: ac9ea...9b7

Eller så de bare innmari nysgjerrige og oppmerksomme på naboene. Jeg har hatt naboer som la merke til - og kommenterte - det meste. Da jeg var ung og bodde på hybel, pleide huseier å låse seg inn og legge fra seg posten min. Jeg har skjønt i ettertid at det strengt tatt ikke var helt lovlig, men for meg var det bare god service. Jeg synes det er litt spesielt at det første man tenker på når man seere huseier låse seg inn er at han driver med noe snusk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke normalt å låse seg inn i hybel/leilighet flere ganger i uken.

Anonymkode: ac9ea...9b7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå bort å banke på en gang du ser han går inn der. Finn på ett eller annet å spørre han om. Da ser du fort på han om han har tillatelse til å være der eller ikke. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha filmet det de gangene du ser det og tatt det opp med jenta på en ufarlig måte, bare si at du har lagt merke til det og vil bare sjekke at det er for oppussing etc. 

Jeg har hørt om flere tilfeller hvor utleier har skjult kamera rundt omkring og avhengig av modellen må disse må lades et par ganger i uka, hvis de ikke er koblet direkte til strømmen.. 

Anonymkode: caa2d...b0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Loff77 skrev:

Be henne sette opp et kamera hvis det ikke er avtalt vedlikehold da😀

Hvis han ikke driver å monterer opp "overvåkningsdingser" der nede selv allerede da. :ninja: 

Anonymkode: c09df...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper huseier disponerer en liten del av kjelleren selv. Jeg leier selv ut kjellerleilighet, og har en bod nede som jeg bruker i ny og ne. Står blant annet en fryseboks der, samt verktøy m.m.

Å «varsle kona» blir nok litt i meste laget. Må ha litt mer kjøtt på beina før man ev. gjør noe her.

Anonymkode: 25e8e...abf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill.

Tror jeg skal prøve å få snakket med jenta og si noe slikt som "jeg ser han huseieren din er i leiligheten din på dagtid, du har gitt han tillatelse til det ja? 🙂". Hvis hun sier ja til det så får jeg bare si jeg måtte bare spørre i tilfelle hun ikke var klar over at han faktisk gjør det. 

Høres dette ok ut? 

Ts-

Anonymkode: 0ff6d...68d

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut. TS er huseier inne der omtrent hver dag?

Anonymkode: ac9ea...9b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager er det to sider med svar uten at ett eneste av svarene er: "Ta det opp med utleier selv"? Jenta er 16/17 år, hvordan forventer du at hun skal håndtere informasjonen hun får hvis du tar det opp med henne uten å ha konfrontert ham først? 

Spør ham direkte. Si at du har sett det du har sett, og at du bare vil forsikre deg om at det er greit for leietaker "siden hun er ung og bor alene, og jeg er selv mor og da føler jeg at jeg bare må forsikre meg."

Hvis du da får bekreftet det du frykter, eller får mistanken styrket, kan du snakke med jenta. Hvis du får avkreftet det, er alt greit, og du har ikke laget storm i et vannglass.

Anonymkode: 6ecb6...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Vi bor i et boligfelt med hus på alle kanter. Jeg ser deler av huset og hagen til denne naboen fra kjøkkenbordet mitt og jeg har lagt merke til at han låser seg inn i hennes sokkel flere ganger. Jeg vet at dette kan være avtalt, kanskje reparerer han noe der inne eller fikser noe. Men det er noe med kroppsspråket hans de gangene jeg har sett han stå der. Han tar også av seg skoene utenfor, det er vel vanlig å ta av seg skoene inne i gangen hos folk og ikke ute? Jeg ser denne jenta gå forbi huset vårt og til en vgs som ligger oppi bakken her, hun er dermed meget ung. Jeg får bare vondt inni meg av å tenke "hva hvis", og denne jenta er bare noen få år eldre enn min egen datter. Hører jo stadig om folk som er inne og installerer kameraer osv eller snoker i leieboers bopel. Mammahjertet mitt har lyst til å stoppe henne en dag og bare si hva jeg har observert og om hun vet at han er der, men jeg burde vel kanskje ikke blande meg? Hva syns dere? 

Anonymkode: 0ff6d...68d

Nei, ikke nevn det for henne- nevn det i en humoristisk tone når kona hans er tilstede. Feks. «Ser ut til at det er mye å reparere på hybelen til X. Vi har spøkt med det litt oppe hos oss når vi mange ganger har sett deg låse deg inn på hybelen, og satt skoene utenfor, at dersom vi ikke hadde visst at du var en så utrolig hyggelig kar, ville vi nok tenkt at det var noe muffins. Ha ha ha». Det vil nok sette en stopper for eventuell morro tenker jeg! 

Anonymkode: f6500...c4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være 100 gode grunner til dette. Kanskje han må ha tilgang til sikringsskap, vannuttak, hovedkran, bod eller lignende som kan befinne seg i sokkelen?

Anonymkode: 75c51...0db

Uten sko på? 

Anonymkode: 9445b...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Daria said:

Eller så de bare innmari nysgjerrige og oppmerksomme på naboene. Jeg har hatt naboer som la merke til - og kommenterte - det meste. Da jeg var ung og bodde på hybel, pleide huseier å låse seg inn og legge fra seg posten min. Jeg har skjønt i ettertid at det strengt tatt ikke var helt lovlig, men for meg var det bare god service. Jeg synes det er litt spesielt at det første man tenker på når man seere huseier låse seg inn er at han driver med noe snusk...

Nå er de tkombinbasjonen kroppspråk som gjør at ts reagerer. Man merker litt hvilket "humør" folk er i på avstand. Om de virker i arbeidshumør eller om de virker litt småkåte, opphisset, snikende eller annet.

Anonymkode: 42b85...790

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, neste gang du ser han der hos henne,  stikk bort og ring på med en eller annen "å hei jeg lurte på om NN som bor her hadde sett katten/hunden/whatever" og se uttrykket hans da. 

Anonymkode: da2b3...d69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten sko på? 

Anonymkode: 9445b...532

Nei, du har rett. Den eneste grunnen til å ta av seg skoene før man går inn er at man har tenkt å lufte laksen i undertøysskuffen til leieboeren. 

Anonymkode: 75c51...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig hvor pinlig dette blir om/når det kommer frem at det ikke er noe i disse mistankene.

Kanskje på tide å passe sine egne saker?

Anonymkode: 25e8e...abf

Så om naboen din stoppa deg på vei til postkassa og sa «hei, hvordan går det? Du, jeg så at Kåre, naboen på andre sida, gikk og kikket inn kjellervinduet ditt her forrige uke, og ville bare sjekke at det er ok for deg.»

Så ville du tenkt «Gud fader! Dette er piiiiinlig!»

Og ikke sagt enten «fyttigrisen, den gamle pervoen!» eller «jada, jeg har bedt han vanne blomstene»? 

Sånn helt på ordentlig? :ler: 

Stopp henne og si fra du, Ts. Det er helt utrolig mange familiefedre der ute som leier ut til ungdom bare for å få utløp for pervo-lystene sine. Jeg leide hos en sånn en da jeg studerte. Fikk en skikkelig creeeeepy følelse og var heeelt sikker på at noen hadde vært inne hos meg. Turte ikke ta det opp med han eller kona (hvem vet hva han ville funnet på da - grisen hadde jo nøkkel til mitt hus, som jeg sov i!) så jeg pakket alt i hui og hast og tok bussen hjem. 

Anonymkode: d01bc...feb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...