Gå til innhold

Mistenker at ene naboen vår snoker hos leieboeren 16-17 år gammel jente.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager er det to sider med svar uten at ett eneste av svarene er: "Ta det opp med utleier selv"? Jenta er 16/17 år, hvordan forventer du at hun skal håndtere informasjonen hun får hvis du tar det opp med henne uten å ha konfrontert ham først? 

Spør ham direkte. Si at du har sett det du har sett, og at du bare vil forsikre deg om at det er greit for leietaker "siden hun er ung og bor alene, og jeg er selv mor og da føler jeg at jeg bare må forsikre meg."

Hvis du da får bekreftet det du frykter, eller får mistanken styrket, kan du snakke med jenta. Hvis du får avkreftet det, er alt greit, og du har ikke laget storm i et vannglass.

Anonymkode: 6ecb6...ca3

Fordi utleier kan være en som er kjempeflink til å lyve. Å spørre utleier om det hjelper derfor ingenting.

Anonymkode: aa585...c62

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi utleier kan være en som er kjempeflink til å lyve. Å spørre utleier om det hjelper derfor ingenting.

Anonymkode: aa585...c62

Ringer man på mens utleier er der inne ser man raskt om han åpner eller ikke. Åpner han ikke vet man. 

Anonymkode: ae4b4...03c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt dette på alvor. Det er dessverre ikke uvanlig at grisemenn utnytter unge jenter slik med kikkehull, falske speil og videokamera. 

Anonymkode: 7a15d...a21

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Her var det mye fordømmelse uten noe som helst grunnlag. Skremmende.

Slik oppstår rykter. Slik oppstod Bjugn-saken.

Anonymkode: 25e8e...abf

Nu er de ungene i Bjugn voksne og de holder fremdeles fast på det at de ble misbrukt. Mange har endt på uføretrygd pga saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi utleier kan være en som er kjempeflink til å lyve. Å spørre utleier om det hjelper derfor ingenting.

Anonymkode: aa585...c62

Men nå er det sånn at vi mennesker kommuniserer på flere måter enn kun språket. TS reagerer allerede på kroppsspråket hans når hun står hjemme og ser ham på en annen eiendom, da tror jeg hun er i stand til å lese det når hun står ved siden av ham og snakker med ham også. Tror du virkelig at det holder at utleier svarer at "neida, dette har jeg lov til" selv om TS registrerer at han svetter, rødmer, stotrer, har et avvisende toneleie og kroppsspråk eller viser andre tegn på at han er tatt i noe ugreit?

Jeg synes TS skal ta det med ham voksen til voksen, og så gjøre seg opp en ny mening om hun skal gålenger og snakke med jenta.

Anonymkode: 6ecb6...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode innspill.

Tror jeg skal prøve å få snakket med jenta og si noe slikt som "jeg ser han huseieren din er i leiligheten din på dagtid, du har gitt han tillatelse til det ja? 🙂". Hvis hun sier ja til det så får jeg bare si jeg måtte bare spørre i tilfelle hun ikke var klar over at han faktisk gjør det. 

Høres dette ok ut? 

Ts-

Anonymkode: 0ff6d...68d

Bedre om du spør på en annen måte, at du ikke antyder at det er noe galt. Oppnår jo det samme. F.eks om det er slik om de har felles vaskerom, eller om han har en bod der nede, siden han er der så ofte.

Anonymkode: 25e8e...abf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi utleier kan være en som er kjempeflink til å lyve. Å spørre utleier om det hjelper derfor ingenting.

Anonymkode: aa585...c62

Nettopp, han kan jo si at han har tilgang på et rom i kjelleren, samme om det er sant eller ikke. 

Anonymkode: 25e8e...abf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Nu er de ungene i Bjugn voksne og de holder fremdeles fast på det at de ble misbrukt. Mange har endt på uføretrygd pga saken.

Falske minner. Overgrepet er det de som presset dem til å fortelle skrønene som har stått for. Finnes vel ingen utenom de involverte på den siden og deres nærmeste  som tror det var noe i den saken. Heldigvis tok rettsvesenet til vettet før det virkelig gikk galt.

Nok om det, en avsporing.

Anonymkode: 25e8e...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig hvor pinlig dette blir om/når det kommer frem at det ikke er noe i disse mistankene.

Kanskje på tide å passe sine egne saker?

Anonymkode: 25e8e...abf

Det blir vel ikke pinlig hvis TS passer på å slå av en prat med jenta når hun møter henne og sier "Jeg ser at eieren stadig vekk er inne hos deg på dagtid, senest på torsdag. Blir det oppusset bad nå?"

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Falske minner. Overgrepet er det de som presset dem til å fortelle skrønene som har stått for. Finnes vel ingen utenom de involverte på den siden og deres nærmeste  som tror det var noe i den saken. Heldigvis tok rettsvesenet til vettet før det virkelig gikk galt.

Nok om det, en avsporing.

Anonymkode: 25e8e...abf

Du begår enda et overgrep mot disse ungene. Og det i disse Epsteintider hvor vi vet det foregår pedoringer overalt og i alle lag i samfunnet.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Får slutte å ta av meg skoene utenfor jeg da, når det anses som såpass "sØsspekt"! :sprettoy:

Jeg har også trua på "magefølelser" og sånt altså, men dette virker litt vel "paranoid", synes jeg.

OM du har tenkt å stikke nesen din i dette, så bør du i det minste prøve å være litt kløktig, så du ikke "kleiner" dette skikkelig til...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoene er sekundært. Det som er rart er at utleier er så ofte inne i hybelen kun når leietager er borte. 100% han gjør noe pervo.

Anonymkode: ac9ea...9b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig hvor pinlig dette blir om/når det kommer frem at det ikke er noe i disse mistankene.

Kanskje på tide å passe sine egne saker?

Anonymkode: 25e8e...abf

Det er virkelig ikke normalt at utleier går inn i leiligheten til den som leier. At du liker å gå rundt med skylapper er fint for deg, heldigvis finnes det andre mennesker som passer på og bryr seg om andre. Så kan du bare sitte der og gi faen i alt. Eller er du en trusesniffer selv, med utleieleilighet som du snoker i? 

Anonymkode: ecbc4...ec6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode innspill.

Tror jeg skal prøve å få snakket med jenta og si noe slikt som "jeg ser han huseieren din er i leiligheten din på dagtid, du har gitt han tillatelse til det ja? 🙂". Hvis hun sier ja til det så får jeg bare si jeg måtte bare spørre i tilfelle hun ikke var klar over at han faktisk gjør det. 

Høres dette ok ut? 

Ts-

Anonymkode: 0ff6d...68d

Gjør det!!! Det høres bra ut. Jeg ville gjort akkurat det samme. Jeg leier leilighet selv og hadde satt pris på at en nabo sa ifra. 

Anonymkode: ecbc4...ec6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre om du spør på en annen måte, at du ikke antyder at det er noe galt. Oppnår jo det samme. F.eks om det er slik om de har felles vaskerom, eller om han har en bod der nede, siden han er der så ofte.

Anonymkode: 25e8e...abf

Men hvis han hadde hatt vaskerom der nede ville vel TS sett ham med kleskurven? Og samme hvis han hadde bod der, så hadde hun vel sett at han drasset med seg gressklipper, esker med julepynt eller hva nå enn han stadig vekk er i boden for å hente? Synes det er litt rart hvis han aldri har med seg noe når han går dit. Men samtidig, hvis han bedriver snuskerier burde han ha tenkt på at noen av naboene kan se ham, og så ville han vel ha planlagt en løgn og dermed hatt med en passende rekvisitt? En skrutrekker eller noe sånt? 

Anonymkode: 6b25a...fc1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes absolutt du skal si det til henne! Bare si at du er hjemme på dagene og har lagt merke til at utleier ofte låser seg inn i sokkelen og spør henne om det er fordi han også har noen rom der nede eller hva som er greia. Er det en god grunn så forklarer hun det og du sier ok så fint. Fatter ikke at det skal bli noe kleint ut av det selv om det er en uskyldig grunn! Og tenk om det ikke er det! Om hun er ung er det heller ikke sikkert hun kjenner til alle rettighetene sine som leietaker, som feks er at utleier ikke har fri tilgang til boligen hun leier!

Flott at du bryr deg TS, ikke hør på surmaga "pass-dine-egne-saker"-folk :)

Anonymkode: 31b7b...1a5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Skoene er sekundært. Det som er rart er at utleier er så ofte inne i hybelen kun når leietager er borte. 100% han gjør noe pervo.

Anonymkode: ac9ea...9b7

Hei. Jeg vet ikke om han kun er der når hun er borte, det er ikke sånn at jeg henger ut av vinduet og nistirrer og noterer tidspunkt og hvem som er hvor. Men har typisk sett han gå inn der og husker da at jeg så jenta gå til skolen på morgenen den dagen. For alt jeg vet kan hun ha kommet hjem uten at jeg har sett det og at hun er der når han går inn, eller som jeg skrev i stad at de har avtalt at han går inn. Jeg vet som sagt ikke, men har sett han der såpass ofte i det siste at jeg vil spørre denne jenta hvis jeg ser henne, om hun er klar over at han er der!

Ts-

Anonymkode: 0ff6d...68d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også fortalt mannen det gjaldt noe a la «det er så koselig å sitte der og der (hos deg) for da får du sett rådyr der og der (steder han har vært som er suspekte). I et hyggelig tonefall som likevel forklarer at du har oversikt. ;) 

Anonymkode: eb602...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen er vel ferdig for i år.. 

Jeg ville uansett invitert henne hjem på pizza og no brettspillkos, filmkveld eller noe sånt. Bli kjent for å gi henne et trygt sted. Kombiner eller kammufler det bak at hun kan være potensiell barnevakt i fremtiden. 

Og så ville jeg spurt henne hva er det han driver med når han er der, fikser han noe liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...