Gå til innhold

Er kvinneguiden blitt debattsky for debatt om pride og homo - har sletta et foruminnlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler ikke om å elske homser. Det handler om å akseptere at andre er anderledes, og la dem være det UTEN AT ANDRE SKAL LEGGE SEG BORTI DET. 

Anonymkode: 829ae...e0a

Nettopp. Så hvorfor kan ikke jeg få lov til å gå kledd i det jeg vil, eller uten en tråd - uten at andre stikker nesa si i det, folk som vanligvis vifter med regnbueflagget og prater om toleranse?

Hva med litt toleranse for den naturlige, nakne menneskekroppen ute på gaten en varm sommerdag? Hva er galt i å være nudist?

Anonymkode: f92d0...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at noe er vulgært, men det gjelder egentlig ganske få. De fleste kommer gående helt vanlig, i vanlige klær. Men det er det vulgære som blir vist i media. 

Anonymkode: bfb6b...fa9

Ikke bry dere om grinebitere som meg, kos dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp. Så hvorfor kan ikke jeg få lov til å gå kledd i det jeg vil, eller uten en tråd - uten at andre stikker nesa si i det, folk som vanligvis vifter med regnbueflagget og prater om toleranse?

Hva med litt toleranse for den naturlige, nakne menneskekroppen ute på gaten en varm sommerdag? Hva er galt i å være nudist?

Anonymkode: f92d0...b7e

Det kalles blotting er ikke tillatt ved lov. Så vidt jeg vet er det å være homofil tillatt i Norge i dag. Men du ser fortsatt ikke forskjellen eller?

Anonymkode: c595a...3e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles blotting er ikke tillatt ved lov. Så vidt jeg vet er det å være homofil tillatt i Norge i dag. Men du ser fortsatt ikke forskjellen eller?

Anonymkode: c595a...3e0

Så vidt du vet? Men for faen, selvfølgelig er homofili lovlig i Norge i dag, og det har det vært i mange år nå, takk og lov. At noen blotter seg er vulgært, det er jeg enig i, men hva så? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kan man jo spørre seg hvorfor ikke alle som er opptatt av toleranse synes det er helt greit å slenge folk i fengsel bare fordi de vil gå kledd slik som de vil.

Hadde han viftet med regnbueflagget og sagt at han gjorde det som følge av Pride-bevegelsen, hadde det blitt ramaskrik; stakkars mann.

Man så lenge man bare er en vanlig, dødelig heterofil, er det tydeligvis andre regler som gjelder.

Og det er denne urettferdigheten som er så urettferdig - går man naken i et Pride-opptog, er man en helt; gjør man det som følge av noe annet enn Pride, er man en pervers blotter.

Før man begynner å prate om toleranse, er det greit å huske på at også heterofile har krav på toleranse.

Anonymkode: f92d0...b7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kalles blotting er ikke tillatt ved lov. Så vidt jeg vet er det å være homofil tillatt i Norge i dag. Men du ser fortsatt ikke forskjellen eller?

Anonymkode: c595a...3e0

Hvis du mener at man ikke blotter seg i Pride-opptoget, har du neppe sett det.

Anonymkode: f92d0...b7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, HalldirV2 said:

Så vidt du vet? Men for faen, selvfølgelig er homofili lovlig i Norge i dag, og det har det vært i mange år nå, takk og lov. At noen blotter seg er vulgært, det er jeg enig i, men hva så? 

Det var sarkasme. Å gå naken midt i byen = ikke greit. Homofili = greit.

Anonymkode: c595a...3e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du mener at man ikke blotter seg i Pride-opptoget, har du neppe sett det.

Anonymkode: f92d0...b7e

Ingen går nakne i Pride-tog i Norge, slik du forslår at du skal gjøre. Lettkledd er noe annet. Lær deg forskjellen.

Anonymkode: c595a...3e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi holder på å miste yttringsfriheten vår i Norge. Det er mye som ikke er lov å diskutere. I dag skal alle være homse elskende, islam elskende, trans og whatever elskende. De som mener noe annet skal ties. 

Anonymkode: 385a3...ebc

Det handler ikke om du ikke kan ha din egen mening. Det handler om at alle skal ha like rettigheter og fortjener og bli behandlet med respekt uansett seksualitet, kjønn, eller religion :) Hvorfor mener du noe annet? Du må jo forstå at det er mer en antydning på ytringsfrihet enn no dritt du klarer å lire av deg fordi du ikke vil at andre skal ha like mye ytringsfrihet som deg. Hvorfor har du noe imot homofile? Du har ingen logisk grunn annet enn ignoranse og hat

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var sarkasme. Å gå naken midt i byen = ikke greit. Homofili = greit.

Anonymkode: c595a...3e0

Jeg er helt enig, jeg synes heller ikke det er greit, men i det store og det hele er det en bagatell. Nakenhet er en bagatell, og ingen tar skade av det. Her har forøvrig kontekst alt å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du mener at man ikke blotter seg i Pride-opptoget, har du neppe sett det.

Anonymkode: f92d0...b7e

Ikke du heller. Jeg har fotografert toget på jobb tre år på rad og har enda til gode å se noen blotte seg. Da har jeg stått i flere timer og fotografert.

Anonymkode: 634cb...fc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tvinger deg til å elske noen, men det går an å pent holde munn fremfor å snakke dritt om hele folkegrupper kun på grunn av en del av identiteten de ikke kan endre uansett.

Anonymkode: 634cb...fc8

Trans er en psykisk lidelse, flere hundre barn i canada ble kurert av å gå i terapi. Trans faktene hadde helt andre utløsende faktorer enn «født i feil kropp». MANGE unge som starter på hormoner osv for ungt angrer senere. 

Anonymkode: 385a3...ebc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen går nakne i Pride-tog i Norge, slik du forslår at du skal gjøre. Lettkledd er noe annet. Lær deg forskjellen.

Anonymkode: c595a...3e0

Problemet er at det gjøres forskjell på folk - hadde jeg gått like "lettkledd" som enkelte har gjort i Pride i Norge, hadde jeg havnet på glattcelle.

I Tyskland kan man sole seg naken i en park i Berlin. I Danmark kan man bade naken på en hvilken som helst strand. Men ikke i Norge, nei - her er det bare toleranse for de menneskegruppene som er "vernet"; alle dyr er like, men noen dyr er likere enn andre.

Blotting er for øvrig et seksuelt begrep som har null sammenheng med den naturlige menneskekroppen. Å si at noen som går rundt naken, er en blotter, er som å si at alle som har en kniv i kjøkkenskuffen, er like farlige som de som har åtte revolvere i stua.

Anonymkode: f92d0...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Tadam skrev:

Det handler ikke om du ikke kan ha din egen mening. Det handler om at alle skal ha like rettigheter og fortjener og bli behandlet med respekt uansett seksualitet, kjønn, eller religion :) Hvorfor mener du noe annet? Du må jo forstå at det er mer en antydning på ytringsfrihet enn no dritt du klarer å lire av deg fordi du ikke vil at andre skal ha like mye ytringsfrihet som deg. Hvorfor har du noe imot homofile? Du har ingen logisk grunn annet enn ignoranse og hat

Sa jeg jeg hadde noe imot dem? Poengterte bare fakta. Det står ingenting om at jeg ikke liker homser eller muslimer. Ble du så fyrt av det at du la ord i munnen min? 

Anonymkode: 385a3...ebc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å ha sagt det, pride er i dag pride, ikke bare gaypride. Selv om det er skeive rettigheter det fortsatt handler om, så er det for alle. Flere og flere heterofile er med hvert år og går i tog, det er helt vanlig og det er helt supert ❤️

Anonymkode: bfb6b...fa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa jeg jeg hadde noe imot dem? Poengterte bare fakta. Det står ingenting om at jeg ikke liker homser eller muslimer. Ble du så fyrt av det at du la ord i munnen min? 

Anonymkode: 385a3...ebc

Du sa at du holder på å miste ytringsfriheten din i Norge fordi du ikke fikk uttale om eller synes hva du ville om homofile, muslimer og transer. Hvis du føler for å uttale deg på en måte du ikke har ytringsfrihet til, dvs som folk ikke synes er greit om disse menneskene så må du jo ha noe negativt og si. Og det er ingen grunn til å ha noen negativ holdning til homofili i det hele tatt, det er ignoranse og hat ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja så det er litt bar hud på Pride. Fysj a meg. Nakenhet er kjempeskadelig. Det kommer til å ta knekken på den vestlige sivilisasjon😉

Endret av Kågebruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 0.32, AnonymBruker skrev:

Det var noen som hadde dratt i gang et debatt om praid, homo og at de skulle ikke drive med propaganda for folk som ikke likte å bli pådytta dette tema. Nå ser jeg at det blitt slettet: Hvorfor det?

Er trenden at vi alle skal være homovennlige og like alt som har praid å gjøre? Eller skal vi ikke snakke om dette tema siden det blir tatt vekk fra forumet? Det må være lov til å diskutere dette temaet for ellers så er det ikke demokrati eller lov til å ha meninger om dette temaet.

Jeg ønsker at jeg skal bli påtvinges til å være med på noe som jeg ikke vil være med på. Det at andre skal ta kommandoen over hva jeg skal mene og gjøre liker jeg ikke...og ikke minst det bærer avsted i feil retning av samfunnet dersom vi ikke kan snakke eller debattere om dette temaet uten at folk blir fly forbannet....Jeg har lest på nett at folk blir grov hetsa og fått så mye grove meldinger at det går rett og slett på helsa løs....og da går det alt for langt...

Jeg stiller spørsmålet er det slikt samfunn vi skal ha det?

Anonymkode: 22930...12a

Hvor sneversynt er det mulig å bli? Det er vel ingen som tvinger deg til å delta på pride? Jeg kan heller ikke se at noen tar kommando over hva jeg skal mene og gjøre under pride.

Du skriver at du har lest på nett at folk blir grovt hetset og fått så mye grove meldinger at det går på helsa løs. Har tanken streifet deg hva mange homofile, lesbiske, bifile og transpersoner opplever som går på helsa løs? Min bror er homofil. Han har fått skjellsord slengt etter seg, blitt spyttet på og slått. Dette fordi han gikk hånd i hånd med kjæresten gjennom Oslos gater. Er det greit synes du?

Jeg har jevnlig deltatt på pride arrangement og gått i pride paraden under " stolt familie og venner" parolen. For det er et slikt samfunn jeg vil ha.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier pride er så vulgært, har dere egentlig gått i toget eller sett toget irl, eller bare babler dere etter andres munner? De vulgære innslagene er i absolutt mindretall. 

Anonymkode: 11e17...342

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 1.47, AnonymBruker skrev:

. Av femti tusen mennesker gikk en håndfull rundt i hva noen vil kalle "vulgære" klær og kostymer, alle oppfører seg og viser respekt og jeg synes det er flott at mangfoldet kan gjenspeiles i paraden

Så.. da er det vel greit at på 17 mai så kan de som vil sprade rundt naken eller vulgært kledd da? Jeg mener, det er jo bare kjærlighet - heterofile som homofile i 17 mai paraden.

Anonymkode: 65c2a...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...