Gå til innhold

Fra et kristent syn: Hva er mannens oppgave i et ekteskap, i forhold til kvinnen og ekteskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så fri fantasi kombinert med bibeltolkning? Det er jo ikke rare kilden.

Anonymkode: f2840...8b5

Dømmende ja, ikke så rart du ikke forstår da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, MarieLo skrev:

Du må tåle de svarene du får og.

Og gjør som du vil. Det meste du tror er bare hjernevasking fra bibelen uansett, og selvfølgelig frykter du noe som motsier det.

Men hvis du faktisk trodde at det du tror på er rett, så hadde du ikke vært bekymret over noe av dette.

Og så lenge du tviholder på det, så kan jeg ikke hjelpe deg, men jeg kan hjelpe andre som ønsker det. 🙂

Jeg leser dem ja, og motsier dem, fordi jeg er uenig. Hjernevasking er helt feil av deg å si. Leser virkelig det jeg kommer over med kritisk sans.

For andres del, som ikke har så mye innsyn, kan de få et helt feil bilde, når du kommer med en blanding av filosofi og fantasi. Svarer egentlig mest for andres del, og ikke hovedsaklig for å svare deg.

Og igjen, dette er langt utenfor tråden.

Anonymkode: 081b2...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg leser dem ja, og motsier dem, fordi jeg er uenig. Hjernevasking er helt feil av deg å si. Leser virkelig det jeg kommer over med kritisk sans.

For andres del, som ikke har så mye innsyn, kan de få et helt feil bilde, når du kommer med en blanding av filosofi og fantasi. Svarer egentlig mest for andres del, og ikke hovedsaklig for å svare deg.

Og igjen, dette er langt utenfor tråden.

Anonymkode: 081b2...b0f

Nei, du gjør ikke det, du er bare kritisk til alt annet enn den boken mange mener er hellig.

Og så diskuterer du med meg, fordi du er redd for hva alle andre kan tenke. Du går faktisk ut i fra at andre mennesker ikke klarer å tenke selv også.

Forstår du selv hvor egoistisk dette er? At du gjør dette for din del, og ikke for andres?

Men du bryr deg kanskje ikke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MarieLo skrev:

Nei, du gjør ikke det, du er bare kritisk til alt annet enn den boken mange mener er hellig.

Og så diskuterer du med meg, fordi du er redd for hva alle andre kan tenke. Du går faktisk ut i fra at andre mennesker ikke klarer å tenke selv også.

Forstår du selv hvor egoistisk dette er? At du gjør dette for din del, og ikke for andres?

Men du bryr deg kanskje ikke?

 

Nei. Det du kommer med har ingenting med Jesus å gjøre. Heldigvis kan mange tenke selv, men ikke alle evner å tenke selv, derfor svarer jeg. 

Jeg bryr meg, fordi jeg ser så utrolig mye feil. Håper også andre ser det. Det du kommer med er en blanding av mye rart som ikke henger sammen. blir like dumt som å påstå at jorda er rund og flat samtidig.

Anonymkode: 081b2...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det du kommer med har ingenting med Jesus å gjøre. Heldigvis kan mange tenke selv, men ikke alle evner å tenke selv, derfor svarer jeg. 

Jeg bryr meg, fordi jeg ser så utrolig mye feil. Håper også andre ser det. Det du kommer med er en blanding av mye rart som ikke henger sammen. blir like dumt som å påstå at jorda er rund og flat samtidig.

Anonymkode: 081b2...b0f

Det blir for dumt å sammenligne det med dette også. Og for dumt å underholde dette, du vil ikke høre på noe fornuft, ikke er det meg du er her for heller.

Ha en fin dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Heldigvis kan mange tenke selv, men ikke alle evner å tenke selv, derfor svarer jeg. 

Anonymkode: 081b2...b0f

Mener du dette, eller kom det feil ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, MarieLo said:

Dømmende ja, ikke så rart du ikke forstår da.

Nei, blir bare litt oppgitt av folk som dikter opp sin egen religion, men fortsatt kaller seg kristne.

 

Anonymkode: f2840...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, blir bare litt oppgitt av folk som dikter opp sin egen religion, men fortsatt kaller seg kristne.

Anonymkode: f2840...8b5

Enten så dømmer man eller så forstår man.

Du forstår fortsatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfredsstille et annet ego?

Kristendommen er ren skapelse av djevelen selv. Djevelen er ren, genial selvbedrag. Djevelen har gjort selvbedrag til en kunstform der de to kroningsresultatene er vitenskap og religion.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2020 at 10:18 PM, AnonymBruker said:

Hva jeg har blitt forklart:

Mannen skal elske sin kvinne slik Jesus elsker sin menighet og Jesus er hodet men menigheten er hans kropp så vil en mann skade sin egen kropp? Vil en mann gjøre vondt mot seg selv?

Kvinnen ble skapt ut fra ribben på mannens venstre side der hjertet er. Ikke for at han skal være over eller under henne men for at hun skal være ved hans side og trygg i hans favn.

De jeg kjenner som er kristne og har tradisjonelle roller har det jo ikke vondt. Det er ikke slik at de lider mens mannen er ute og drikker opp pengene og slår henne når han kommer hjem. Og som en vennine sa: hvis en mann er så fantastisk og snill mot deg, vil ikke du gjøre han fornøyd? Vil du bli sint om han sier du skal lage middag? Nei seff ikke!

Og det å være "overhode" er et ansvar. Man kan ikke være en leder hvis man er dårlig til det. Han har ansvar for henne og barna og hun skal "lene seg tilbake" og stole på at hand avgjørelser er best for familien. Er det en bra avgjørelse å sitte på ræva mens hun løper rundt og rydder? Er du en god familiemann da? Tar du det ansvaret du er blitt gitt?

Anonymkode: 36ad4...746

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: d8a20...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, exictence skrev:

Mener du dette, eller kom det feil ut?

Ja, vet aldri hvilke mennesker som titter innom en tråd. Det kan være sårbare og lettpåvirkelige mennesker. Jeg har sett det så mange ganger når det kommer til en masse sekter som kaller seg kristne. Mange sluker alt de forkynner, uten å undersøke selv. Da får man mange rare bevegelser som kaller seg kristne, men som ikke er det. Og sårbare mennesker blir utnyttet.

Anonymkode: 081b2...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2020 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg i at man ikke bør være leder hvis man ikke er en god leder. Men alle par er ulike og partene har ulike kvaliteter og forutsetninger. Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at det kun er mannne som kan være en god leder? Jeg kjenner mange par der kvinnen er den som er best til å styre økonomien samt ta beslutninger som vil påvirke familien. Så hvorfor synes du at kvinner skal lene seg tilbake og stole på at mannens beslutninger best, når hun sannsynligvis ville ha tatt minst like gode, eller kanskje bedre, beslutninger selv? Da kan vel like gjerne mannen lene seg tilbake og stole på at konas beslutninger til det beste for familien? 

Anonymkode: e3d20...e4b

Men i all verden....trådens tittel henviser til mannens oppgave i et kristent forhold og blant de kristne jeg kjenner så er det et litt mer konservativ familiesyn enn blant oss andre.

Hvordan kan du si at JEG mener dette når hele innlegget mitt begynner med "av hva jeg har blitt forklart?" JEG mener ikke at mannen skal bestemme/lede/styre eller at en kvinnes oppgaver er x og y, det er de kristne folka jeg kjenner som mener dette...

Anonymkode: 36ad4...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 3.09, Maleficenta skrev:

Nå lever de færreste i Norge av kun en inntekt da. Vet ikke om noen hjemmeværende mødre her i landet nesten. 

Nei, men de finnes i aller høyeste grad.

Er nok av fruer på beste vestkant som ikke jobber eller som har en hobby som fungerer som en liksomjobb der mannen spytter inn penger, nok av trygda alkoholikere(lønna kommer dog fra staten)med hjemmeværende thai koner, nok av innvandrere der mannen jobber og kona ikke og noen andre religiøse som mener dette er rett måte å leve på og som lever slik. Nok av single foreldre som lever på en lønn også hvis man skal inkludere den gruppen.

Normen er ikke slik selvsagt, men det er ikke som om det bare er 100 personer i Norge som lever på en inntekt.

Anonymkode: 36ad4...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Conal skrev:

Tilfredsstille et annet ego?

Kristendommen er ren skapelse av djevelen selv. Djevelen er ren, genial selvbedrag. Djevelen har gjort selvbedrag til en kunstform der de to kroningsresultatene er vitenskap og religion.

 

Ja, andres selv. Gjøre service for seg selv og andres selv, man hjelper andre for sin egen del på en måte, ikke for de andres del. At de får hjelp er bare en bonus, som ofte kommer med forventninger.

F.eks å si "God middag" til andre, fordi du har lyst å høre det tilbake selv. Eller å jobbe for pengene sin del. Eller å gi kjærlighet til en person for at han/hun skal bli værende og gi deg kjærlighet.

Hvis hovedintensjonen bak handlingen er å hjelpe seg selv, så er det egoistisk. Og det vil på en måte være negativt for helheten, potensialet for mange selfless handlinger er stort og det betyr noe når det forsvinner, når handlingene er egoistiske i stedet.

 

Og djevelen finnes ikke, det finnes ikke et helvete heller slik bibelen beskriver det. Men det finnes negativ 4D, og positiv 4D. Himmelen og helvete var metaforer for det, før de ble endret og redigert så mye på.

Og det finnes ikke ondskap, bare egoisme. Det er bare kjærlighet til seg selv. Traumatiserte folk som fortsetter syklusen i stedet for å heale seg.

De ti bud f.eks, er bare egoisme. Gud ville ikke gitt noen en fri vilje og regler å følge, det er egoistisk å følge noe andres regler eller vilje enn sin egen. Og det er egoistisk å ville ha noen til å følge en vilje som går i mot deres egen.

 

De hadde gode intensjoner med bibelen. Den var ment for å informere oss om at det finnes en opplevelse etter dette, etter 3D opplevelsen. Og at vi velger selv om vi vil til "himmelen" eller "helvete".

Kravet for 4D positiv er å tenke minimum 51% på andre, i løpet av en dag/måned/år/liv, og kravet til 4D negativ er å tenke minimum 95% på seg selv og andres selv.

Og så lenge polariseringen er mellom dette, så fortsetter man å reinkarnere i 3D med nye hukommelsestap hver gang.

Forskjellen på himmelen og helvete er unity og duality. 3D er den første dimensjonen i duality og her velger vi om vi vil tilbake i unity eller fortsette i duality i 2 dimensjoner til.

Og så møtes alle igjen i 6D, som bare er unity, siden duality bare er en illusjon. Når man er ferdig med 6D så legger man fra seg egoet sitt og blir i ett med Gud. Alle veier leder til samme sted tross alt, for Gud er alt som er i universet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MarieLo skrev:

Ja, andres selv. Gjøre service for seg selv og andres selv, man hjelper andre for sin egen del på en måte, ikke for de andres del. At de får hjelp er bare en bonus, som ofte kommer med forventninger.

F.eks å si "God middag" til andre, fordi du har lyst å høre det tilbake selv. Eller å jobbe for pengene sin del. Eller å gi kjærlighet til en person for at han/hun skal bli værende og gi deg kjærlighet.

Hvis hovedintensjonen bak handlingen er å hjelpe seg selv, så er det egoistisk. Og det vil på en måte være negativt for helheten, potensialet for mange selfless handlinger er stort og det betyr noe når det forsvinner, når handlingene er egoistiske i stedet.

 

Og djevelen finnes ikke, det finnes ikke et helvete heller slik bibelen beskriver det. Men det finnes negativ 4D, og positiv 4D. Himmelen og helvete var metaforer for det, før de ble endret og redigert så mye på.

Og det finnes ikke ondskap, bare egoisme. Det er bare kjærlighet til seg selv. Traumatiserte folk som fortsetter syklusen i stedet for å heale seg.

De ti bud f.eks, er bare egoisme. Gud ville ikke gitt noen en fri vilje og regler å følge, det er egoistisk å følge noe andres regler eller vilje enn sin egen. Og det er egoistisk å ville ha noen til å følge en vilje som går i mot deres egen.

 

De hadde gode intensjoner med bibelen. Den var ment for å informere oss om at det finnes en opplevelse etter dette, etter 3D opplevelsen. Og at vi velger selv om vi vil til "himmelen" eller "helvete".

Kravet for 4D positiv er å tenke minimum 51% på andre, i løpet av en dag/måned/år/liv, og kravet til 4D negativ er å tenke minimum 95% på seg selv og andres selv.

Og så lenge polariseringen er mellom dette, så fortsetter man å reinkarnere i 3D med nye hukommelsestap hver gang.

Forskjellen på himmelen og helvete er unity og duality. 3D er den første dimensjonen i duality og her velger vi om vi vil tilbake i unity eller fortsette i duality i 2 dimensjoner til.

Og så møtes alle igjen i 6D, som bare er unity, siden duality bare er en illusjon. Når man er ferdig med 6D så legger man fra seg egoet sitt og blir i ett med Gud. Alle veier leder til samme sted tross alt, for Gud er alt som er i universet. 

Nok et verdiløst innlegg, og langt utenfor det tråden handler om. 

Ts spør om mannens oppgaver i forhold til kvinnes oppgaver, i et ekteskap. Sett fra et kristent perspektiv.

Anonymkode: 081b2...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MarieLo skrev:

Ja, andres selv. Gjøre service for seg selv og andres selv, man hjelper andre for sin egen del på en måte, ikke for de andres del. At de får hjelp er bare en bonus, som ofte kommer med forventninger.

F.eks å si "God middag" til andre, fordi du har lyst å høre det tilbake selv. Eller å jobbe for pengene sin del. Eller å gi kjærlighet til en person for at han/hun skal bli værende og gi deg kjærlighet.

Hvis hovedintensjonen bak handlingen er å hjelpe seg selv, så er det egoistisk. Og det vil på en måte være negativt for helheten, potensialet for mange selfless handlinger er stort og det betyr noe når det forsvinner, når handlingene er egoistiske i stedet.

 

Og djevelen finnes ikke, det finnes ikke et helvete heller slik bibelen beskriver det. Men det finnes negativ 4D, og positiv 4D. Himmelen og helvete var metaforer for det, før de ble endret og redigert så mye på.

Og det finnes ikke ondskap, bare egoisme. Det er bare kjærlighet til seg selv. Traumatiserte folk som fortsetter syklusen i stedet for å heale seg.

De ti bud f.eks, er bare egoisme. Gud ville ikke gitt noen en fri vilje og regler å følge, det er egoistisk å følge noe andres regler eller vilje enn sin egen. Og det er egoistisk å ville ha noen til å følge en vilje som går i mot deres egen.

 

De hadde gode intensjoner med bibelen. Den var ment for å informere oss om at det finnes en opplevelse etter dette, etter 3D opplevelsen. Og at vi velger selv om vi vil til "himmelen" eller "helvete".

Kravet for 4D positiv er å tenke minimum 51% på andre, i løpet av en dag/måned/år/liv, og kravet til 4D negativ er å tenke minimum 95% på seg selv og andres selv.

Og så lenge polariseringen er mellom dette, så fortsetter man å reinkarnere i 3D med nye hukommelsestap hver gang.

Forskjellen på himmelen og helvete er unity og duality. 3D er den første dimensjonen i duality og her velger vi om vi vil tilbake i unity eller fortsette i duality i 2 dimensjoner til.

Og så møtes alle igjen i 6D, som bare er unity, siden duality bare er en illusjon. Når man er ferdig med 6D så legger man fra seg egoet sitt og blir i ett med Gud. Alle veier leder til samme sted tross alt, for Gud er alt som er i universet. 

Enig med det meste :5:

Men jeg snakker ikke om djevelen i den religiøse forstand. Djevelen er ikke en ting utenfor deg selv. Fra mitt perspektiv så er djevelen bare et annet ord for egoet. Egoet er djevelen. 

Det er mulig å oppdage helvete dimensjoner. Det er en ganske vanlig sjamanistisk reiseopplevelse. 

Angående dimensjoner, selv om de finnes, er det mulig å gå over alt dette. Alle dimensjoner, hele virkeligheten, er imaginært av Gud. Dette er utenfor alle dimensjoner, hele virkeligheten i seg selv. I dette punktet har du bokstavelig talt dødd.

 

 

Egoets død er en DØD AV DEG. Du. Vil. dø. Da vil du være uendelig, men alene. Da kommer du tilbake i illusjonen, men du vet at det er en illusjon. Du vil vite at det er DIN illusjon. Og at...

Du er Gud.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Conal skrev:

Enig med det meste :5:

Men jeg snakker ikke om djevelen i den religiøse forstand. Djevelen er ikke en ting utenfor deg selv. Fra mitt perspektiv så er djevelen bare et annet ord for egoet. Egoet er djevelen. 

Det er mulig å oppdage helvete dimensjoner. Det er en ganske vanlig sjamanistisk reiseopplevelse. 

Angående dimensjoner, selv om de finnes, er det mulig å gå over alt dette. Alle dimensjoner, hele virkeligheten, er imaginært av Gud. Dette er utenfor alle dimensjoner, hele virkeligheten i seg selv. I dette punktet har du bokstavelig talt dødd.

 

 

Egoets død er en DØD AV DEG. Du. Vil. dø. Da vil du være uendelig, men alene. Da kommer du tilbake i illusjonen, men du vet at det er en illusjon. Du vil vite at det er DIN illusjon. Og at...

Du er Gud.

 

Djevelen er en metafor for lederen i 4D negativ. Siden de ikke har kjærlighet der, så kan de bare samarbeide i et hierarki. Så først må de slåss, helt til alle er fornøyde med hvilke status de har, og kun lederen blir telepatisk.

Egoet kan velge hva det vil være selv.

Og ja, man kan reise til helvete/ 4D, det gjør vi hver gang vi sover også, der skaper vi det vi tenker, hvis man er negativ skaper man helvete, hvis man er positiv så skaper man himmelen.

Og jeg har nevnt Law of One noen ganger, vi er alle en, vi er alle Gud. Egoet mitt har hatt en død og jeg har følt hvordan det føles å eksistere i alle dimensjoner i dette livet, pluss at jeg har hatt en resurrection for 5000 år siden ca, som har blitt en milestone i tidslinjen min. Jeg døde ikke først da, man trenger ikke å dø for å gjøre det. Det var i en av pyramidene forresten.

Og man må ikke gå rundt i illusjonen hvis man ikke vil, hvis man vet at det er en illusjon og at Gud er alt som er, inkludert deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieLo skrev:

Djevelen er en metafor for lederen i 4D negativ. Siden de ikke har kjærlighet der, så kan de bare samarbeide i et hierarki. Så først må de slåss, helt til alle er fornøyde med hvilke status de har, og kun lederen blir telepatisk.

Egoet kan velge hva det vil være selv.

Og ja, man kan reise til helvete/ 4D, det gjør vi hver gang vi sover også, der skaper vi det vi tenker, hvis man er negativ skaper man helvete, hvis man er positiv så skaper man himmelen.

Og jeg har nevnt Law of One noen ganger, vi er alle en, vi er alle Gud. Egoet mitt har hatt en død og jeg har følt hvordan det føles å eksistere i alle dimensjoner i dette livet, pluss at jeg har hatt en resurrection for 5000 år siden ca, som har blitt en milestone i tidslinjen min. Jeg døde ikke først da, man trenger ikke å dø for å gjøre det. Det var i en av pyramidene forresten.

Og man må ikke gå rundt i illusjonen hvis man ikke vil, hvis man vet at det er en illusjon og at Gud er alt som er, inkludert deg selv.

Jeg er klar over at man kan forlatte denne illusjonen om man vil. Jeg har vært der, hvor jeg kunne velge å permanent forlatte kroppen min. Men jeg valgte å komme tilbake. 

Se, jeg snakker om et bevissthetsnivå som nesten ingen har noen anelse om. 99% av alle mennesker er ikke engang 0.000000000001% i nærheten av uendelig bevissthet. Du kan spille alle disse spillene du ønsker, og fortelle meg alle disse åndelige tingene om 3D og 4D dimensjonene. Og ingenting av det vil riste meg. Oppdag selv hva uendelig bevissthet er. Hvis du tør. Ingen mennesker du har lært av er uendelig bevisst. Punktum. De spiller alle begrensede spill. Hvis du visste hva UENDELIG KJÆRLIGHET var, ville du ikke være her på jorden. Kjærligheten, Guds kjærlighet, er så uendelig, så ren og absolutt, at den dreper deg. Det er for mye for et menneske å takle. Det er for rent. Det vil ta livet ditt.

Med mahasamadhi blir du så bevisst at du innser at form og liv fremdeles er grenser, og du bestemmer deg for å løslate disse grensene for å for alltid bli uendelig, formløs kjærlighet. Du våkner helt. Slutten. Du blir ren kjærlighet, ren enhet. Drømmen om livet er fullstendig overgått. Du slipper det. Du skjønner at det bare var en sandkasse for barn, en trenings plass.

Denne verdenen er for barn som frykter KJÆRLIGHET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Conal skrev:

Jeg er klar over at man kan forlatte denne illusjonen om man vil. Jeg har vært der, hvor jeg kunne velge å permanent forlatte kroppen min. Men jeg valgte å komme tilbake. 

Se, jeg snakker om et bevissthetsnivå som nesten ingen har noen anelse om. 99% av alle mennesker er ikke engang 0.000000000001% i nærheten av uendelig bevissthet. Du kan spille alle disse spillene du ønsker, og fortelle meg alle disse åndelige tingene om 3D og 4D dimensjonene. Og ingenting av det vil riste meg. Oppdag selv hva uendelig bevissthet er. Hvis du tør. Ingen mennesker du har lært av er uendelig bevisst. Punktum. De spiller alle begrensede spill. Hvis du visste hva UENDELIG KJÆRLIGHET var, ville du ikke være her på jorden. Kjærligheten, Guds kjærlighet, er så uendelig, så ren og absolutt, at den dreper deg. Det er for mye for et menneske å takle. Det er for rent. Det vil ta livet ditt.

Med mahasamadhi blir du så bevisst at du innser at form og liv fremdeles er grenser, og du bestemmer deg for å løslate disse grensene for å for alltid bli uendelig, formløs kjærlighet. Du våkner helt. Slutten. Du blir ren kjærlighet, ren enhet. Drømmen om livet er fullstendig overgått. Du slipper det. Du skjønner at det bare var en sandkasse for barn, en trenings plass.

Denne verdenen er for barn som frykter KJÆRLIGHET.

Ikke helt. Du tror du snakker om noe som ingen vet om nesten, men det stemmer ikke, ca 40% av verdens befolkningen er klare over det nå, og flere og flere våkner til.

Jeg mente ikke å forlate hele opplevelsen forresten, men å oppleve opplevelsen i unity, være telepatisk med andre og Gud, når det ikke er en illusjon lenger, men the veil har løftet seg og man har åpnet det 3. Øyet.

Man kan også astral travel/reise rundt i universet med lyskroppen sin, besøke en venn på andre siden av jorden, sjekke ut månen, komme på besøk på skip til ETs.

Det er mange muligheter når man fortsatt lever i denne kroppen.

Og du har rett i at denne dimensjonen og under er en lekegrind da, for spirits som ikke har mestret å kontrollere sine egne tanker. For man skaper med tankene, og når vi drømmer så manifesterer vi det vi tenker øyeblikkelig, fordi vi er i 4D da.

Det er det som egentlig er virkeligheten. At alle er co-creators og kan skape hva enn med tankene sine.

Og denne 3D opplevelsen en illusjon. Hvert fall det å være alene med tankene sine i mørket. Duality altså. Mangelen på kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2020 den 0.04, MarieLo skrev:

En kristen person er en som ikke dømmer andre mennesker, har betingelseløs kjærlighet, tilgivelse og forståelse for alle, og som setter andres frie vilje over sin egen, ikke motsatt.

Og jeg kan ikke stå ansvarlig for hvordan jeg høres ut for deg da, det handler bare om deg og dine inntrykk.

Og Gud vet at Gud er alle, så Gud dømmer ikke noen og anerkjenner alle forhold mellom Gud og Gud.

Nei, en kristen er en som har tatt imot Jesus som sin frelser. Det andre kommer som en "bonus" da kristne ønsker å være mest mulig lik Jesus. 

Kristne har ulike tolkninger av bibelen. Noen mener at det er Guds ord, mens andre mener at den er inspirert av Gud. Men det er IKKE vanlig kristen praksis å forkaste bibelen på den måten du gjør. Alt du har lært om Jesus, har du lært gjennom bibelen. Når du leser bibelen, bør du ha i bakhodet at den ble skrevet i en annen tid. Men det betyr ikke at Gud ikke har plassert et viktig budskap der. Gamle testamentet gir mange frampek og hint om frelseren som skal bli født, mens det nye testamentet oppfyller de gamle profetiene. Evangeliene er ulike vitnesbyrd om Jesus, og brevene ble skrevet til de fleste kristne menighetene. Hvis du forkaster bibelen, har du ikke noe håndfast å vise til for å underbygge egen tro. 

Å bare tro på en eller annen Gud og "føle" en relasjon der, gjør jo alle religioner.. Det unike ved kristendommen er frelsen og nåden som kommer ved tro. Og denne blir omtalt i bibelen. Vi trenger ikke gjøre oss fortjent til frelse, for Gud har betalt for oss allerede. 

Anonymkode: 7f5e2...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...