Gå til innhold

Spørsmål til dere bruder med små barn og ingen barnevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi planlegger et tradisjonelt kirkebryllup neste år. Har en datter som på det tidspunktet vil være 3 1/2 år.

Jeg trenger litt råd og tips til hvordan legge opp en kjøreplan for bryllupsdagen med barn, da vi ikke har noen som kan stille som barnevakt. Hvordan fikk dere f.eks ordnet dere før bryllupet. Bestilte dere time hos frisør både for dere selv og barnet?

Anonymkode: 3f5a2...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere tenker at barnet skal være med på vielse og middag, kan ikke familie og venner passe barnet?

Vi har et vilt barn på  2 som var med vår familie mens vi ordnet oss og under  vielsen. Vi hadde uformell middag med familie etter vielsen og barnet var med på alt. Barnet dro med mine foreldre hjem til oss og sov der mens vi sov på hotell. 

Vi skal ha skikkelig bryllupsfest senere, og da skal en ansatt i barnehagen passe. 

Anonymkode: 4cc9a...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vårt bryllup lot jeg 4 åringen enten være med mannen min eller andre slektinger mens jeg gjorde meg klar, det gikk helt fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste var to. Hun var med faren mens jeg var hos en venninne og fikk stelt meg. 
Hadde festen hjemme i hagen, alkoholfritt og avsluttet tidlig, så leggetid gikk som normalt. 

Anonymkode: 80b18...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere bekjente som har brukt en voksenperson fra barnehagen til barnet, kanskje det er et tips. 

Anonymkode: 58836...d14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ordnet meg, så passet mannen barna. (Kun hår, sminke ordnet jeg selv) De dro litt tidligere, sånn at jeg kunne ta på brudekjolen i fred. 

Anonymkode: ad626...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kan kanskje være sammen med besteforeldre eller andre i familigen mens du ordner hår og sminke, og evt er hos fotograf?

Og hvis hun ikke skal være med utover kvelden er det god tid enda til å finne en barnevakt som hun kan bli kjent med og trygg på innen da. En tenåring i nabolaget? Barn av en kollega? 
Eller var det sånn ar dere ikke ønsker å bruke barnevakt? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette med at alt må være gratis. Hvorfor er det helt umulig å ha pass til barnet der man faktisk BETALER for tjenesten? Det skal liksom være gratis, ellers er det "umulig med pass".

Spør noen i barnehagen til barnet for eksempel, om de vil stille som betalt barnevakt den dagen. Dere har ett år på dere og finne en person som mot betaling kan stille som barnevakt en bestemt dato. Det er ikke umulig. Dersom du synes det "er så dyrt", så har du ett år på deg å spare opp til denne barnevakten....

Anonymkode: 49152...72a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke dette med at alt må være gratis. Hvorfor er det helt umulig å ha pass til barnet der man faktisk BETALER for tjenesten? Det skal liksom være gratis, ellers er det "umulig med pass".

Spør noen i barnehagen til barnet for eksempel, om de vil stille som betalt barnevakt den dagen. Dere har ett år på dere og finne en person som mot betaling kan stille som barnevakt en bestemt dato. Det er ikke umulig. Dersom du synes det "er så dyrt", så har du ett år på deg å spare opp til denne barnevakten....

Anonymkode: 49152...72a

Hæ? Ts skriver da ikke noe om dette? Vil tro det heller går på at alle barnet kjenner godt skal være med som gjester i bryllupet... Men her foreslår jo andre å finne en barnevakt og tilvenne, eller spørre pent noen i barnehagen, og det er jo kanskje mulig.

Anonymkode: 8b895...c8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 24.6.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke dette med at alt må være gratis. Hvorfor er det helt umulig å ha pass til barnet der man faktisk BETALER for tjenesten? Det skal liksom være gratis, ellers er det "umulig med pass".

Spør noen i barnehagen til barnet for eksempel, om de vil stille som betalt barnevakt den dagen. Dere har ett år på dere og finne en person som mot betaling kan stille som barnevakt en bestemt dato. Det er ikke umulig. Dersom du synes det "er så dyrt", så har du ett år på deg å spare opp til denne barnevakten....

Anonymkode: 49152...72a

???

Jeg har aldri nevnt er ord om at det er for dyrt.
Hvor har du det i fra? 

ts
 

 

Anonymkode: 3f5a2...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spurte en ansatt i barnehagen, som vi kjente godt og som barnet var veldig fan av. Det gikk veldig fint. Ga blomster, konfekt og takkekort til henne da vi henta. 

Anonymkode: 08f83...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...