Gå til innhold

Høye hæler får vondt i bena av dem, råd tips til gode stilettsko.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, Apocalypte said:

Joda, hundevis av millioner av kvinner i hele verden er tjukke i hodet.  Ska vedde på at du er en som spiser hvetegress og aldri har eid en maskara.  Hurra. 

De er jo åpenbart det, ellers hadde de ikke ødelagt føttene sine for noe de synes "ser pent ut"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Citpensacola skrev:

De er jo åpenbart det, ellers hadde de ikke ødelagt føttene sine for noe de synes "ser pent ut"?

For når man ønsker å se pen ut, ja da er man er idiot.  Strålede resonnert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Apocalypte said:

For når man ønsker å se pen ut, ja da er man er idiot.  Strålede resonnert.

Ikke nødvendigvis, men når man drar det så langt at man ødelegger kroppen på bekostning av det noen mener "ser pent ut", da mener jeg ærlig talt at man er idiot.

Endret av Citpensacola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Citpensacola skrev:

Ikke nødvendigvis, men når man drar det så langt at man ødelegger kroppen på bekostning av det noen mener "ser pent ut", da mener jeg ærlit talt at man er idiot.

Hvilke forskning sikter du til som sier at kroppen ødelegges av å gå på høye hæler noen ganger i året?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Apocalypte said:

Hvilke forskning sikter du til som sier at kroppen ødelegges av å gå på høye hæler noen ganger i året?

Så du mener det ikke er problematisk for kroppen å gå med høye hæler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Citpensacola skrev:

Så du mener det ikke er problematisk for kroppen å gå med høye hæler?

Ikke i det hele tatt når det gjøres med moderasjon dvs max 8 cm hæl og noen ganger i året til fest.  Ingen får varig men av det så sant de ikke har spesifikke fotsykdommer eller problemer med skjelettet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikkje digg å gå i høge hælar, sjølv om mange vil seie at det er heilt ok. Ein kan venje seg til det, men det er jo relativt sjølvsagt at det ikkje er så veldig sunt for beina. Så mitt tips er å kjøpe god kvalitet i skinn, og berre tåle det når du skal vere fin. Og i kvardagen finst det masse fint som er flatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde disse i nude i et bryllup. Andre klagde over vonde bein, jeg hadde det ganske greit. Er en god myk såle oppi skoen:) 

 

https://m.boozt.com/no/no/tiger-of-sweden-accessories/xero_19083196/19083202?localLanguage=1&gclid=EAIaIQobChMIo5zXy7m06gIVGiwYCh36uQnHEAQYASABEgJdpvD_BwE

 

Anonymkode: a2032...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2020 den 4.24, Apocalypte skrev:

Ikke i det hele tatt når det gjøres med moderasjon dvs max 8 cm hæl og noen ganger i året til fest.  Ingen får varig men av det så sant de ikke har spesifikke fotsykdommer eller problemer med skjelettet. 

Her er jeg helt enig. Her er det fult mulig å bruker en sko med 1,5 til 2 cm sjult platå som utligner hælhøyden, gjerne med rund tå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Ja sikkert riktig som du sier. Ingen av de jeg kjenner hår med 2-3 cm. Flest eldre som gjør det. Vanlig å se Ca 8 cm hæler. Jeg tar sjansen å fortsett å bruke dem. Derfor lurer jeg på om noen som har god erfaring med å bytte merke. Blir takknemmelig om noen som kjenner til gode stilettsko som er gode å gå med😊

Anonymkode: f927b...bae

Jeg går ikke med så høye hæler som 10 cm, men Høgl som noen nevnte har svært gode sko. Et annet tips kan være å kjøpe dem litt store slik at du får plass til en god avlastningssåle. (selvfølgelig viktig med riktig gå-teknikk i tillegg, ser en del som bare tripper rundt på tærne og det ser ikke bra ut.....)

Anonymkode: afb53...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipser deg om skomerket Tamaris, de er omtrent eneste høyhælte skomerket denne damen klarer gå med en hel kveld 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke gå med høye hæler lenger på grunn av store rygg og nakkeproblemer. Veldig kjipt synes jeg, men sånn er livet. 

Har hatt et par år der jeg har brukt joggesko og flate ballerinasko til bunad. 

Heldigvis er jeg nesten 175 cm høy,så jeg trenger det ikke for høyden😇 

Anonymkode: 41e48...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...