Gå til innhold

Høye hæler får vondt i bena av dem, råd tips til gode stilettsko.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine beste tips:

Kjøp kvalitet, godt skinn er et must.

Kjøp sko som er en størrelse større enn det du pleier. Føttene hovner ofte litt opp i høye hæler. Ha med ekstra hælputer og tåputer.

Kjøp stilettsko som har platå under foten, da minskes den reelle hælhøyden men du beholder looken og skoene blir hakket mer komfortable.

Anonymkode: 766a4...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn går det når man kler seg med djevelens gave til kvinnen på foten. Finnes flate sko som er pene, og ikke er vonde å gå i. Høye hæler er ikke noe man må ha. Jeg vil heller ha friske føtter, og være glad.

Anonymkode: 6c165...3b3

Stiletthæler gjør at bena får en finere fasong. Kunne ikke tenkt å gått med flate sko i selskap eller fest. Jeg synes det blir kjedelig, føler meg mer elegant med høye hæler. Får heller få litt vondt i bena etterhvert. Kan også ta av skoene i korte perioder hvis jeg vil lette på trykket. 

Anonymkode: f927b...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 17.53, AnonymBruker skrev:

*snipp*

Det er kjedelig å ikke kunne pynte seg med å gå med høye hæler av og til. 
Man får en fin holdning av å ha på stilettsko  det er bonusen😊

Anonymkode: f927b...bae

Men jeg synes ikke høye heler gjør et antrekk noe mer eller mindre pyntet:P Man bare går rart. Sorry :fnise: Og god holdning kan man ha uten heler også;) Men for all del, folk skal selvsagt får gjøre som de vil:) Bare jeg slipper!

Anonymkode: 7ba89...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita

Bruk heller ballerinasko i god kvalitet.

Høye hæler vil alltid være vondt å gå i, uansett, fordi det skaper press på foten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 19.36, Skogkatten skrev:

Gode merker er Peter Kaiser, Högl, Gabor og Clarks, der får du gåkomfort selv med ganske høye hæler. Men det er ikke de merkene som har de tynneste stillethælene stort sett. 

Jeg er bare 157 cm høy, og høyden er mitt største kompleks så jeg går mye i høye hæler. Ikke når jeg vet jeg skal gå mye og lenge, men stort sett alltid ellers. Er snart 40 år og har ingen problemer med føttene. Håper ikke jeg får det heller,  for jeg er for lav til å kutte ut høye hæler 😅

Takk for ditt tips og gikk til innkjøp av et av merkene du anbefalte Høgl. Innesålene i disse pumpsene var myke og fine å gå i. Ubrukte hadde jeg dem på byen i natt. Jeg sørget for å kjøpe dem litt for store da føtter svulmer opp i trange sko.
 

Jeg er ikke helt enig med det du sier at Høgl ikke har tynne hæler. Du kan se på bilde av dem jeg kjøpte under. 
Uansett  takk for råd av «merke« jeg klarte meg bedre gjennom natten med å gå på 8,5 cm hæler takket være platåpumps, da kan jeg jukse til meg lengre pinner uten at dette går alt for mye ut over foten🥳

DFC7BC03-57CE-4061-B47B-F753B97F1256.jpeg

57E96235-5566-479D-8FA3-289F328F5E7D.jpeg

Anonymkode: f927b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.6.2020 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Stiletthæler gjør at bena får en finere fasong. Kunne ikke tenkt å gått med flate sko i selskap eller fest. Jeg synes det blir kjedelig, føler meg mer elegant med høye hæler. Får heller få litt vondt i bena etterhvert. Kan også ta av skoene i korte perioder hvis jeg vil lette på trykket. 

Anonymkode: f927b...bae

Ok, deg om det. Men da risikerer du at en erteformet knokkel i foten din skades, og ødelegger evnen din til å gå når du blir gammel.

Anonymkode: 6c165...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men dette har jeg aldri helt forstått meg på. Hva faen er vitsen med å ødelegge seg ved å gå med vonde sko? Helt ærlig må jeg si at jeg ser på folk som bruker høye hæler som litt enkle, overfladiske og ikke spesielt oppegående. Jeg synes det ser både teit og stygt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, deg om det. Men da risikerer du at en erteformet knokkel i foten din skades, og ødelegger evnen din til å gå når du blir gammel.

Anonymkode: 6c165...3b3

Det var da voldsomt ttil skremselspropaganda da!

Anonymkode: 7e750...c05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Citpensacola skrev:

Sorry, men dette har jeg aldri helt forstått meg på. Hva faen er vitsen med å ødelegge seg ved å gå med vonde sko? Helt ærlig må jeg si at jeg ser på folk som bruker høye hæler som litt enkle, overfladiske og ikke spesielt oppegående. Jeg synes det ser både teit og stygt ut.

Jeg stusser over de voldsomme uttalelsene dine. Jeg bruker høye hæler for å gjøre et antrekk mer elegant og sexy. Mange synes høye tynne hæler er kjempe stilig. Er det ikke fint at kvinner pynter seg litt ekstra??  
 

Hvorfor mener du at de som velger å pynte seg med stilettsko er : enkle og overfladiske. Det er en del av et antrekk. Blir man automatisk enkle og overfladiske bare for at en tar i bruk dette.  Vet ikke hvorfor du har slike rare holdninger.🤨 Tror ikke det er mange som deler dine uttalelser. 

Anonymkode: f927b...bae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig, Ts ber om hjelp til å finne gode høyhælte sko, men halvparten av svarene erfaring folk som vil hun skal slutte å bruke høyhælte sko 🤨

En merkelig form for misjonering, der man tydeligvis tror at man kan omvende folk til å bli mer lik seg selv og dermed bedre mennesker. Rart. La Ts bruke de skoene hun vil, og lag heller kjedelige tråder om gode og prektige valg. 

Anonymkode: 8f939...362

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De damene som kun kommenterer at det bør brukes flate sko,er antageligvis single plattfotindianere......for en gjeng kjedelige damer. Herlig å se damer som like å pynte seg og stæsje seg opp med høye hæler, det gjør dere både sexy og flotte,så fortsett med høye hæler. Plattfotindianerne får fortsette å bruke fotformsko og tøfler.

Anonymkode: db53d...f0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt ttil skremselspropaganda da!

Anonymkode: 7e750...c05

Det er bare fakta.

Anonymkode: 6c165...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stusser over de voldsomme uttalelsene dine. Jeg bruker høye hæler for å gjøre et antrekk mer elegant og sexy. Mange synes høye tynne hæler er kjempe stilig. Er det ikke fint at kvinner pynter seg litt ekstra??  
 

Hvorfor mener du at de som velger å pynte seg med stilettsko er : enkle og overfladiske. Det er en del av et antrekk. Blir man automatisk enkle og overfladiske bare for at en tar i bruk dette.  Vet ikke hvorfor du har slike rare holdninger.🤨 Tror ikke det er mange som deler dine uttalelser. 

Anonymkode: f927b...bae

Det er en egen sort mennesker det der, min erfaring er at det er best å ignorere dem. Studerte sammen med en som var samme ulla, og det var ikke måte på hvor mye stygt hun hadde å si om de som tok andre valg enn de hun mente var riktige. Vi omgikkes litt i en kort periode og hun kom stadig med stikk til meg om at hun mente jeg var dum for at jeg gjorde sånn og sånn. Blant annet hang hun seg opp i at jeg brukte maskara og farget håret, for seriøse og intelligente kvinner gjør tydeligvis ikke sånt. Jeg kastet henne etterhvert ut av livet mitt fordi jeg ikke hadde bruk for negativitet og hint om at jeg var dum i tide og utide. Og så fullførte jeg kurset med høyere karakter enn henne, så sminke, hårfarge og skotype har faktisk ingenting med intelligens eller seriøsitet å gjøre. Det er jo ikke som at jeg blir smartere når jeg tar av meg de høye skoene mine enn når jeg har dem på...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De damene som kun kommenterer at det bør brukes flate sko,er antageligvis single plattfotindianere......for en gjeng kjedelige damer. Herlig å se damer som like å pynte seg og stæsje seg opp med høye hæler, det gjør dere både sexy og flotte,så fortsett med høye hæler. Plattfotindianerne får fortsette å bruke fotformsko og tøfler.

Anonymkode: db53d...f0c

Vonde sko er ikke sexy. Får en bare til å gå som ei ku ;) 

Damer med selvtillit føler ikke at de må lide for skjønnheten, og få i noe som egentlig er tortur. Nei, gi meg heller noen deilige joggesko til hverdags. Jobbtilbud som krever hæler, hadde gått rett i søpla her.

 

Anonymkode: 6c165...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man ødelegger ikke føttene av å gå på høye hæler til fest noen ganger i året!    Måte på hysteri. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De damene som kun kommenterer at det bør brukes flate sko,er antageligvis single plattfotindianere......for en gjeng kjedelige damer. Herlig å se damer som like å pynte seg og stæsje seg opp med høye hæler, det gjør dere både sexy og flotte,så fortsett med høye hæler. Plattfotindianerne får fortsette å bruke fotformsko og tøfler.

Anonymkode: db53d...f0c

Takk for støtte her var det mange som reagerte på uttalelsen. Ganske idiotisk å si at Alle kvinner som bruker høye hæler er enkle. Kvinner  bruker høye hæler for å pynte seg for andre og for å føle seg pyntet er ikke det bra. Vet jo at mange elsker at pumps kombineres til ulike outfits.  De som ikke liker høye hæler kan gjerne la være å bruke det. Ingen som sier noe på det. 

Jeg liker pumps og bruker det gjerne. Jeg føler meg vel og det er det viktigste. 
Jeg har bare sport om råd om erfaringer om hva som funker av skomerker mm. 

Anonymkode: f927b...bae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg stusser over de voldsomme uttalelsene dine. Jeg bruker høye hæler for å gjøre et antrekk mer elegant og sexy. Mange synes høye tynne hæler er kjempe stilig. Er det ikke fint at kvinner pynter seg litt ekstra??  
 

Hvorfor mener du at de som velger å pynte seg med stilettsko er : enkle og overfladiske. Det er en del av et antrekk. Blir man automatisk enkle og overfladiske bare for at en tar i bruk dette.  Vet ikke hvorfor du har slike rare holdninger.🤨 Tror ikke det er mange som deler dine uttalelser. 

Anonymkode: f927b...bae

Skikkelig voldsomt å ikke være enig med saueflokken? Jaja, det skal du jo selvsagt få lov til å mene.

Klart det er fint å pynte seg ekstra, men ikke når det går på bekostning av helsa. Jeg synes heller ikke det er fint å ha ringer rundt halsen eller å binde opp føttene for den saks skyld.

Høye hæler er skadelig for kroppen, så folk som bruker dem kan neppe være spesielt lure i lengden. Men det er altså jeg som har rare holdninger siden jeg ikke synes det er spesielt smart å skade føttene sine. Veldig logisk, dette her.

Endret av Citpensacola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Citpensacola skrev:

Skikkelig voldsomt å ikke være enig med saueflokken? Jaja, det skal du jo selvsagt få lov til å mene.

Klart det er fint å pynte seg ekstra, men ikke når det går på bekostning av helsa. Jeg synes heller ikke det er fint å ha ringer rundt halsen eller å binde opp føttene for den saks skyld.

Høye hæler er skadelig for kroppen, så folk som bruker dem kan neppe være spesielt lure i lengden. Men det er altså jeg som har rare holdninger siden jeg ikke synes det er spesielt smart å skade føttene sine. Veldig logisk, dette her.

Joda, hundrevis av millioner av kvinner i hele verden er tjukke i hodet.  Ska vedde på at du er en som spiser hvetegress og aldri har eid en maskara.  Hurra. 

Endret av Apocalypte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...