Gå til innhold

Høye hæler får vondt i bena av dem, råd tips til gode stilettsko.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ofte vondt i tåballer etter å ha gått med høye hæler. Har noen par med stilettos som har hælhøyde mellom 8-10 cm. Jeg synes det er synd da jeg synes høye hæler er lekkert når en skal pynte seg. Jeg har en mistanke at jeg har for høye hæler og at det fører til at jeg får vondt i tåballene etter å ha brukt stilettsko en stund.
 

Noen som har hatt det sånn og fått mindre vondt med å gå ned til ca 6 cm hæler?, har ikke den høyden selv da jeg liker lengre. Noen som har erfaring med å bytte stilettsko til et annet merke så har problemet løst seg?  

Har dere noen stilettsko å anbefale, blir glad for råd så slipper jeg å pine meg selv for å gå med høye hæler😅

Anonymkode: f927b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste rådet jeg har er øve, øve, øve. Bruk høye hæler så ofte du kan, gjerne når du er hjemme, så vender føttene seg til dem og de gjør mindre vondt

Anonymkode: 7e750...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10cm er for høyt, beina liker ikke HØYE heler.

Anonymkode: 9cad3...132

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper alltid hæler på 7-8 cm.  Finner de på Zalando.  Klarer heller ikke gå på 10 cm hæler.  Er det kilehæl klarer jeg fordi de er bygget opp foran i tillegg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste rådet jeg har er øve, øve, øve. Bruk høye hæler så ofte du kan, gjerne når du er hjemme, så vender føttene seg til dem og de gjør mindre vondt

Anonymkode: 7e750...c05

Jeg har jo gått med stiletthæler til fest selskap mm. Det går fint en stund, men så begynner det å gjøre vondt. Har du hatt samme erfaring og etter å ha øvd øvd som du sier så vil det vonde gradvis gå vekk? Når du tenker øve er det å bruke høye hæler ofte eller hvor lenge du bruker dem om gangen?
 

Hvis det er å ha dem på lenge så skal jeg sikkert klare å tvinge meg gjennom noen timer på høye høler. Virker litt rart at en kan venne seg til bruken.

Jeg tror at det er vondt uansett fordi belastningen blir på tåballene etter som at hælene gjør at belastningen blir foran på foten. 
har bare spisse stilettsko, kanskje prøve runde tupper?

Anonymkode: f927b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset, som ingen her har gitt ennå, er å slutte å gå med høye hæler.

Med høye hæler presses vekten ned på framfoten og tåballene, det kan jo aldri bli behagelig, for ikke å snakke om at det er skadelig i lengden.

Det er ikke få kvinner som har fått kroniske skader av å gå med høye hæler. Likevel fortsetter kvinner med det, forstå det den som kan.

Anonymkode: c0586...b8b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😄Ja det er sikkert det beste rådet. Det er bare det at vi vet at tynne hæler er fint til egentlig alle antrekk og da utseende messing føler en seg litt mer elegant. Vi vet jo at mange elsker stilettos.


Men ja ikke deilig å gå med synes jeg. Noen som ikke får vondt å gå med hæler har hørt at Høgl er behagelige, noen som har erfaring?  Kom gjerne med tips hvis noen skomerker er bedre enn andre. 

Anonymkode: f927b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på føttene dine, og ikke ødelegg dem ved å presse dem ned i et par uehnsiktsmessige stylter som ødelegger kroppen din. For når du ødelegger føttene dine på det viset, forplanter gjerne problemet seg videre oppover søik at du også får problemer med hofte, rygg og kanskje også skulder og nakke. 

Hvis du absolutt må bruke høyhælte sko, ikke bruk høyere enn 2-3 cm. 

Anonymkode: 223c0...e7b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sikkert riktig som du sier. Ingen av de jeg kjenner hår med 2-3 cm. Flest eldre som gjør det. Vanlig å se Ca 8 cm hæler. Jeg tar sjansen å fortsett å bruke dem. Derfor lurer jeg på om noen som har god erfaring med å bytte merke. Blir takknemmelig om noen som kjenner til gode stilettsko som er gode å gå med😊

Anonymkode: f927b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ofte vondt i tåballer etter å ha gått med høye hæler. Har noen par med stilettos som har hælhøyde mellom 8-10 cm. Jeg synes det er synd da jeg synes høye hæler er lekkert når en skal pynte seg. Jeg har en mistanke at jeg har for høye hæler og at det fører til at jeg får vondt i tåballene etter å ha brukt stilettsko en stund.
 

Noen som har hatt det sånn og fått mindre vondt med å gå ned til ca 6 cm hæler?, har ikke den høyden selv da jeg liker lengre. Noen som har erfaring med å bytte stilettsko til et annet merke så har problemet løst seg?  

Har dere noen stilettsko å anbefale, blir glad for råd så slipper jeg å pine meg selv for å gå med høye hæler😅

Anonymkode: f927b...bae

Kjøp sånne gummiputer for å ha under tåballen, fås på skobutikk. Letter litt på plagene. Kjøp også sko som støtter fotbuen, hindrer at du sklir frem så lett og moser tærne, men har inntrykk av at det ikke er så vanlig å finne. 10 cm er også svært høyt, kjøp i såfall noen med litt platå så det ikke blir så høy vinkel på ankelleddet. Rund tå over spiss tå. Ellers blir det jo vanesak. Kjøp kvalitet, gjør øvelser når du er ferdig med dem for dagen(google det bare).

Når det er sagt så synes jeg sko med heler er komplett idioti. Ødelegger beina og man ser helt latterlig ut der man går rundt å stavrer(om man er aldri så flink å gå i dem sånn objektivt sett). Føler jeg skal bli jaget med høygafler og fakler hver gang jeg sier det men :fnise: Sorry sko elskere:P

Sikkert litt genetikk i dette også men; jeg har alltid hatet heler og bruker utelukkende komfortable sko, venninna mi er skoelsker og hadde nesten bare høye heler. Tett før hun løp på mølla i heler liksom. I dag er hun ufør, og det er pga. plager med føttene som ikke lar seg operere eller avhjelpes på noe vis, og som legene sier kommer av skobruken. Vi er i 30-åra. Bare sånn til skrekk og advarsel:P

Anonymkode: 7ba89...a5a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du hatt samme erfaring og etter å ha øvd øvd som du sier så vil det vonde gradvis gå vekk? Når du tenker øve er det å bruke høye hæler ofte eller hvor lenge du bruker dem om gangen?

Ofte og lenge er min erfaring, jo mer jeg g[r i dem jo mindre vonde blir de

Anonymkode: 7e750...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tips

- kjøp kvalitet, det er enorm forskjell. 

- om du har noe bred fot foran, ta hensyn til det, og kjøp bred modell. For beinet vil hovne litt, så du trenger plassen. 

- ha alltid med flate sko, og bruk de til/fra arrangementet. Eller sent på kvelden, når ingen ser det uansett. Om jeg må gå 15 minutter før festen begynner starter du på minussiden, i stedet for å spare føttene til folk ser deg. 

Jeg har brukt høye hæler i 20 år, også mye på jobb, og beina er like fine, så ikke hør på alle hysterikerne :)

 

Anonymkode: 3b0ce...b47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Kjøp sånne gummiputer for å ha under tåballen, fås på skobutikk. Letter litt på plagene. Kjøp også sko som støtter fotbuen, hindrer at du sklir frem så lett og moser tærne, men har inntrykk av at det ikke er så vanlig å finne. 10 cm er også svært høyt, kjøp i såfall noen med litt platå så det ikke blir så høy vinkel på ankelleddet. Rund tå over spiss tå. Ellers blir det jo vanesak. Kjøp kvalitet, gjør øvelser når du er ferdig med dem for dagen(google det bare).
 

Platå hjelper kan ha 8 cm uten at rista på foten får rett ned. Allikevel merker jeg vondheten, men kan ha slike sko på lengre. Har ikke prøvd pute, skal teste det ut. Så skal jeg bruke stiletter i oftere og i flere anledninger. Håper virkelig det funker. 
Det er kjedelig å ikke kunne pynte seg med å gå med høye hæler av og til. 
Man får en fin holdning av å ha på stilettsko  det er bonusen😊

Anonymkode: f927b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode merker er Peter Kaiser, Högl, Gabor og Clarks, der får du gåkomfort selv med ganske høye hæler. Men det er ikke de merkene som har de tynneste stillethælene stort sett. 

Jeg er bare 157 cm høy, og høyden er mitt største kompleks så jeg går mye i høye hæler. Ikke når jeg vet jeg skal gå mye og lenge, men stort sett alltid ellers. Er snart 40 år og har ingen problemer med føttene. Håper ikke jeg får det heller,  for jeg er for lav til å kutte ut høye hæler 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

😄Ja det er sikkert det beste rådet. Det er bare det at vi vet at tynne hæler er fint til egentlig alle antrekk og da utseende messing føler en seg litt mer elegant. Vi vet jo at mange elsker stilettos.


Men ja ikke deilig å gå med synes jeg. Noen som ikke får vondt å gå med hæler har hørt at Høgl er behagelige, noen som har erfaring?  Kom gjerne med tips hvis noen skomerker er bedre enn andre. 

Anonymkode: f927b...bae

Hva så at mange liker stiletter? Hvorfor skal du gå med noe du ikke syns er behagelig fordi andre syns det er fint? :)

Jeg sluttet å gå med høye hæler for en del år siden, og ingen har sagt en ting. Folk bryr seg mindre om hva du går med enn hva du tror :)

Anonymkode: 3b08c...0a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se på formen på skoen. Sko som er jevnt "bratte" ned fra hæl til tå,  blir vonde etter en stund for du får trykket på tærne. Velger du sko hvor foten hviler mer på hælen i stedet for tærne, vil du kjenne det blir mye mer behagelig  

Hvis du ser for deg høye sko som er som en bratt bakke nedover,  da er de ubehagelige.  Men tenk at hælen hviler på et platå helt øverst,  før skoen skrår nedover , da bør du kjøpe skoen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg bruker ofte stilettsko men som regel 6-8 cm.  Det fungerer godt for meg.  Har et par sko med 10 cm men skjelden brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Mine tips

- kjøp kvalitet, det er enorm forskjell. 

- om du har noe bred fot foran, ta hensyn til det, og kjøp bred modell. For beinet vil hovne litt, så du trenger plassen. 

- ha alltid med flate sko, og bruk de til/fra arrangementet. Eller sent på kvelden, når ingen ser det uansett. Om jeg må gå 15 minutter før festen begynner starter du på minussiden, i stedet for å spare føttene til folk ser deg. 

Jeg har brukt høye hæler i 20 år, også mye på jobb, og beina er like fine, så ikke hør på alle hysterikerne :)

 

Anonymkode: 3b0ce...b47

Litt av et opplegg, hva er poenget med disse høye skoene da? OM det er så mye greier, korte ned tiden man kan bruke de. Høres ut som noe livsfarlig.

La være er vel konklusjonen.

Anonymkode: 9cad3...132

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt av et opplegg, hva er poenget med disse høye skoene da? OM det er så mye greier, korte ned tiden man kan bruke de. Høres ut som noe livsfarlig.

La være er vel konklusjonen.

Anonymkode: 9cad3...132

 

Fordi det ser mye penere ut med litt lengde på beina. Går ofte med smale skjørt, kroppsnære kjoler, og lignende i jobbsammenheng. Og den lille, sorte til arrangement og middager. Og det ser definitivt penest ut med høye hæler. 

Ingen ser meg når jeg går ut døra hjemme, setter meg i bilen eller taxien, kanskje må gå 5-10 minutter til døra. Så tar jeg heller på hælene når jakka skal av, og jeg skal møte andre. 

Som bonus blir man en sikrere sjåfør. Og man slipper å ødelegge hælene på småstein og brostein. 

Og å kalle det "litt av et opplegg"? Det tar omtrent like lang tid å bytte fra ballerina til hæler, som det tar deg å ta av ytterjakka ;)

 

Anonymkode: 3b0ce...b47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når man kler seg med djevelens gave til kvinnen på foten. Finnes flate sko som er pene, og ikke er vonde å gå i. Høye hæler er ikke noe man må ha. Jeg vil heller ha friske føtter, og være glad.

Anonymkode: 6c165...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...