Gå til innhold

Innvandrerjente fikk 6-er i alle fag på videregående!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innvandrerjenter fra India må gjennom de samme prosessene som pakistanske jenter skal gjennom for tvangsekteskap. Dette er fordi arrangert ekteskap er vanlig blant indere.  

Det du sier stemmer ikke. De fleste norskfødte indere henter ektefelle fra India og ikke fra Norge.

Anonymkode: 0f5dd...1ed

For det første. Arrangert ekteskap er ikke det samme som tvangsekteskap. Der det arrangerte ekteskapet blir tvunget på den som skal gifte seg, kan vi kalle det for tvangsekteskap. 

For det andre, hva var det jeg sa som ikke stemte? Vi har INGEN fettere som venter på å få komme til Norge. Vi ønsker gode jobbsikre utdanninger for våre barn, for deres egen fremtid, ikke en potensiell ektefelles. 

For det tredje. Det begynner å bli mer å mer vanlig at indere i Norge velger ektefelle i Norge, uansett om det er norske el indere el noe. I min egen familie hvor de har stortsett  bare jenter, er alle gift med noen som de verken deler land el religion med. 

For det fjerde, kan du oppgi hvilken prosess for TVANGSEKTESKAP er det India og Pakistan deler?

Anonymkode: 642d1...81d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan forsøke å svare deg.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første. Arrangert ekteskap er ikke det samme som tvangsekteskap. Der det arrangerte ekteskapet blir tvunget på den som skal gifte seg, kan vi kalle det for tvangsekteskap. 

For det andre, hva var det jeg sa som ikke stemte? Vi har INGEN fettere som venter på å få komme til Norge. Vi ønsker gode jobbsikre utdanninger for våre barn, for deres egen fremtid, ikke en potensiell ektefelles. 

For det tredje. Det begynner å bli mer å mer vanlig at indere i Norge velger ektefelle i Norge, uansett om det er norske el indere el noe. I min egen familie hvor de har stortsett  bare jenter, er alle gift med noen som de verken deler land el religion med. 

For det fjerde, kan du oppgi hvilken prosess for TVANGSEKTESKAP er det India og Pakistan deler?

Anonymkode: 642d1...81d

1. At Arrangerte ekteskap ikke er tvangsekteskap vet vel alle.

2. Det er vanlig at foreldrene ønsker at barna henter ektefelle fra deres hjemland.

3. Det er ikke vanlig at indere velger ektefelle i Norge. I hvertfall ikke i følge UDI.

4. Pakistanske og indiske innvandrerjenter skal gjennom samme prosess for å hente ektefelle fra foreldrenes hjemmeland hos UDI. Dette er fordi UDI mener det forekommer tvangsekteskap i begge landene når de henter ektefeller til Norge. Det er fremdeles vanligst at indiske jenter henter ektefeller fra familiens hjemland, og stortsett er ikke dette tvangsekteskap. 

Anonymkode: 0f5dd...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forsøke å svare deg.

1. At Arrangerte ekteskap ikke er tvangsekteskap vet vel alle.

2. Det er vanlig at foreldrene ønsker at barna henter ektefelle fra deres hjemland.

3. Det er ikke vanlig at indere velger ektefelle i Norge. I hvertfall ikke i følge UDI.

4. Pakistanske og indiske innvandrerjenter skal gjennom samme prosess for å hente ektefelle fra foreldrenes hjemmeland hos UDI. Dette er fordi UDI mener det forekommer tvangsekteskap i begge landene når de henter ektefeller til Norge. Det er fremdeles vanligst at indiske jenter henter ektefeller fra familiens hjemland, og stortsett er ikke dette tvangsekteskap. 

Anonymkode: 0f5dd...1ed

Nå får jeg nesten litt dårlig samvittighet fordi diskusjon går i litt feil retning, enn opprinnelig ment av TS. Så det får bli mitt siste svar. 

Du snakker om at innvandrer jenter henter fettere til Norge. Nei, selv om indere har arrangerte ekteskap, så er det ingen som arrangerer ekteskap blant søskenbarn. I hinduisme så er det direkte ulovlig å gifte seg med søskenbarn. Med det sagt så er det slik at India er sekulært land som godtar religiøse "lover", selv om det også er i ferd med å bli innskrenket. Eks inntil fire koner for muslimer, skille seg ved å si jeg skiller meg tre ganger (kun muslimske menn nyter godt av det), gifte seg med sine søskenbarn blant annet blant muslimer. Dagens regjering ser imidlertid på dette, og da,spesielt på skille seg fra sine koner, bare ved muntlig ytring.  Hvorvidt indiske muslimer blir tvunget, har jeg ingen formening over, da jeg ikke kjenner noen i Norge. Det kan nok stemme at fortsatt forekommer tvangsekteskap for indere i INDIA. Men jeg som har oppvokst i Norge, har aldri opplevd tvangsekteskap, blant folk jeg kjenner. India er et stort land, så om andre fra andre deler av India gjør noe slik, kjenner ikke jeg til, for å være helt ærlig, men jeg klarer bare ikke å se det for meg.  Jeg har derimot opplevd arrangert ekteskap blant norske indere og jeg har opplevd at indiske jenter har tatt med sin etnisk norske  mannen til vårt hinduistisk tempel for velsignelse. Tingene er i endring.  Jeg er annen generasjon inder, mine døtre er tredje generasjon. Vi er så godt som norske. Jeg personlig ønsket å gifte meg med en inder, gjerne arrangert, og det ble med en fra India. Norske indere ble ikke vurdert en gang, da våre foreldres oppfatning var at norske indere drikker og fester for mye. Nå var jeg heldig med min mann, men mine barn er om mulig enda norske. Hvis det skulle bli indiske menn på dem også, så er jeg mer interessert i en norsk inder. De ville ha mer til felles også. Jeg har ihvertfall oppdratt mine jenter til at det er ikke noe de ikke kan  el får lov til, bare fordi de er jenter. De vil aldri bli tvunget til å gifte seg med noen vi velger. 

2. Ja jeg ønsker at mine egne jenter gifter seg med inder, mer pga kultur. Men jeg kommer aldri til å tvinge dem. Og jeg personlig foretrekker norsk inder fremfor indisk inder. Dette pga Felles norsk indisk forståelse. Noe indisk inder ikke deler. Om noen allikevel velger å hente fra India så er det verken ulovlig eller feil. Alle har rett til å ta egne valg. 

3. Hva UDI mener har jeg ingen formening over, jeg velger å tro på hva jeg og folk i min omgangskrets mener. Vi er absolutt interessert i norske indere. Jeg har også gutter i min omgangskrets som valgte å gifte seg arrangert med en jente fra India. Så "hente" ekteskap er fortsatt en god mulighet for de som ønsker det. 

Når det kommer til UDI prosess, så er jeg fullstendig enig. Da jeg kjenner til at  tvangsekteskap blant enkelte i min omgangskrets har forekommet. Felles for disse har vært at de er fra Pakistan. Derfor er det helt på sin plass å ha sånne regler som vanskeliggjør et slikt press. Da går jeg utfra at en 24 åring er mer rustet til å stå imot press enn en 18åring. 

Så til mitt opprinnelige svar, vi motiverer barna våre til å ta god og jobbsikker utdanning, for demmes egen skyld. Ikke for oss, og ihvertfall ikke for en potensiell fremtidig indisk ektefelle. 

Om du fortsatt ønsker å diskutere dette videre så kan vi det, men da må du opprette eget tråd. Jeg ønsker ikke å gå utenfor tema en gang til. 

Anonymkode: 642d1...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere lage en annen tråd for å kritisere indere. Denne tråden er utelukkende for å skryte av innvandrerjente som har gjort det bra på utdanningen!

AB ..81d Tusen takk for informasjonen for du har gitt oss!

Nå er det på tide at vi lærer av indere i Norge!

Anonymkode: 8e3c9...23e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dere lage en annen tråd for å kritisere indere. Denne tråden er utelukkende for å skryte av innvandrerjente som har gjort det bra på utdanningen!

AB ..81d Tusen takk for informasjonen for du har gitt oss!

Nå er det på tide at vi lærer av indere i Norge!

Anonymkode: 8e3c9...23e

Tusen takk for hyggelig kommentar. 

Det finnes vel ubrukelig idioter blant oss også, men de fleste er oppegående, godt integrerte ikke-etniske nordmenn. Vi ser på Norge som vårt land og vårt hjem. 

 

Anonymkode: 642d1...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Uatskillelig skrev:

Det gjør jeg. Ei av mine nærmeste venninner er inder, og ingen jeg vet om i den familien er leger eller advokater. Ikke alle er i jobb engang. 

Hva jobber de som?

Anonymkode: 0f5dd...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2020 den 22.44, AnonymBruker skrev:

De har ikke fått alt sånn som oss og sett en annen kultur med mye større klasseforskjeller så de ser hvor mye vi får gratis og så lærer de barna sine å dra nytte av mulighetene.

Anonymkode: 021d3...b53

Er nok veldig sant! Vi er egentlig helt drøyt priviligerte som kan studere hva vi vil gratis og attpå til få 50 000 kr i stipend i året. De aller fleste må nok bare akseptere skjebnen man blir født inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med ei derfra, hun var ekstravakt hos oss ved siden av studier.

Greia er at disse jentene (guttene har det ikke slik) de har stort sett ikke noe liv utenom skole, jobb og familiære tilstelninger. Utdanningen de får styrer statusen de vil få i fremtiden, hvem de får gifte seg med, familiens ære og status. 

Hun jeg arbeidet med gav nesten hele lønna si til foreldrene sine, det skulle være  en del av hennes medgift. 

Anonymkode: 7212e...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet med ei derfra, hun var ekstravakt hos oss ved siden av studier.

Greia er at disse jentene (guttene har det ikke slik) de har stort sett ikke noe liv utenom skole, jobb og familiære tilstelninger. Utdanningen de får styrer statusen de vil få i fremtiden, hvem de får gifte seg med, familiens ære og status. 

Hun jeg arbeidet med gav nesten hele lønna si til foreldrene sine, det skulle være  en del av hennes medgift. 

Anonymkode: 7212e...17a

Det virker som uansett at indiske jenter mye flinkere oss etnisk norske. Hva de bruker på bryr meg lite om. Det er bare forskjellige kulturer.

Anonymkode: 0f5dd...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2020 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett fordi indiske foreldre er flinkere til å lære barna disiplin, noe som er totalt mangelvare hos våre etniske norske elever, mener jeg!

Anonymkode: 0f5dd...1ed

Hvor mye er karakterne verdt hvis de kommer under tvang?

Anonymkode: 6520e...79b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.6.2020 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett fordi indiske foreldre er flinkere til å lære barna disiplin, noe som er totalt mangelvare hos våre etniske norske elever, mener jeg!

Anonymkode: 0f5dd...1ed

Hadde aldri greid å få toppkarakterer i alle fag tross iherdig pugging, altfor dårlig hukommelse !

Anonymkode: 2958a...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er karakterne verdt hvis de kommer under tvang?

Anonymkode: 6520e...79b

Hva får deg til å tro at de kommer under tvang? 

Sjekk ut denne artikkelen. https://www.nrk.no/osloogviken/norske-kvinner-med-foreldre-fra-india-blir-ofte-leger-1.14851858

Hun ble ikke presset, kun oppfordret. Forskjell på det. 

Anonymkode: 642d1...81d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.6.2020 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett fordi indiske foreldre er flinkere til å lære barna disiplin, noe som er totalt mangelvare hos våre etniske norske elever, mener jeg!

Anonymkode: 0f5dd...1ed

Det er ikke bare derfor.

De blir innprentet fra ung alder at skole og karakterer og yrker som lege og jurist er det eneste som betyr noe. Det indiske samfunnet er svært statuspreget, og det er status for foreldrene når barna tar denne typen utdanninger.

Anonymkode: 21661...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet med ei derfra, hun var ekstravakt hos oss ved siden av studier.

Greia er at disse jentene (guttene har det ikke slik) de har stort sett ikke noe liv utenom skole, jobb og familiære tilstelninger. Utdanningen de får styrer statusen de vil få i fremtiden, hvem de får gifte seg med, familiens ære og status. 

Hun jeg arbeidet med gav nesten hele lønna si til foreldrene sine, det skulle være  en del av hennes medgift. 

Anonymkode: 7212e...17a

Nettop.

Jeg studerte med en jente fra Pakistan som fikk problemer med å bestå eksamener. Til slutt ga faren klar beskjed om at hvis hun ikke klarte denne utdanningen måtte hun slutte på skolen og gifte seg. Hun gråt og var til slutt så medtatt at vi andre måtte ta henne med til legevakten. Hun bestod til slutt utdanningen - heldigvis. Men herregud for et press.

En annen jente jeg studerte med fra Sri Lanka, hadde datet en norsk gutt. De ble oppdaget da de hadde vært på kino av en som kjente foreldrene hennes. Denne personen kontaktet faren og da påskeferien kom og vi studenter dro hjem, ble denne jenta satt i husarrest av faren sin pga denne norske gutten! På den tiden var hun 25 år eller noe, jeg var helt i sjokk da vi etter ferien møttes igjen og hun fortalte dette. Hun var sterkt preget av hendelsen! 
 

Så mitt inntrykk er også at mange av disse jentene ofte er under et umenneskelig press.Hvis du gjør det bra skolemessig, kan du skaffe deg noen sårt tiltrengte «friår» fra den kulturen og det kvinnesynet de har og leve tilnærmet som en etnisk norsk studentjente. Men i det øyeblikk du blir «for» norsk, og f.eks dater feil gutt eller har norske venninner, så kan det ta en brå slutt.

Anonymkode: 21661...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...