Gå til innhold

Hvorfor lukter det så ekkelt når jeg slår av ACen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Klimaanlegget i bilen virker veldig fint. Men idet jeg slår det av mens jeg kjører, kommer det alltid en uggen, småfuktig, kjelleraktig lukt. Hvorfor? Og hvorfor lukter det ikke slik når jeg kjører med ACen på, eller har hatt den av hele tiden?

Anonymkode: 6847e...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når den slås av tiner det av rim som legger seg på under bruk. Du ser det når du har parkert en varm sommerdag, at drypper det vann under, omtrent rett ned for torpedoveggen. At det er litt uggen lukt kan være at rgisteret mot kupeèn skulle hatt en rens.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det lenge siden du byttet pollenfilter?

Anonymkode: 404b4...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klimaanlegget i bilen virker veldig fint. Men idet jeg slår det av mens jeg kjører, kommer det alltid en uggen, småfuktig, kjelleraktig lukt. Hvorfor? Og hvorfor lukter det ikke slik når jeg kjører med ACen på, eller har hatt den av hele tiden?

Fordi det må renses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan renser jeg klimaanlegget? Jeg kjøpte klorspray en gang, ødela radioen fordi det dryppa gjennom røret. :( Pollenfilteret skifter jeg stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan renser jeg klimaanlegget? Jeg kjøpte klorspray en gang, ødela radioen fordi det dryppa gjennom røret. :( Pollenfilteret skifter jeg stadig vekk.

https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/vedlikeholdsprodukter/ac-rens-2000031024?gclid=EAIaIQobChMIiOT4rsGL6gIVyVQYCh3iqgFsEAQYAiABEgKtivD_BwE

Anonymkode: 76126...84c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, tdm900 skrev:

Når du deler slik kunne du også fortelle hvordan man kommer til registeret for å rengjøre😁

Ja, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stadig vekk??? En gang i måneden eller en gang i halvåret, eller året? AC rens kan du få kjøpt på Biltema, eller få tatt på verksted for en mer dyptgående rensing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En gang i året.

Det er normalt å bytte minimum en gang i året, er man plaget med pollen/luftveier er anbefalt byttefrekvens 2 ganger i året. Om det fremdeles lukter vondt i bilen etter å ha byttet, anbefaler jeg en rens hos bilverksted. Hos oss (merkeverksted) koster en slik rens 999.- når vi har kampanje, 1495 ellers, pluss evt nytt pollenfilter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...